معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان:

راه‌اندازی تورهای «گشت از افطار تا سحر» در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی تورهای بازدید گردشگری از اماکن مذهبی و تاریخی این استان با عنوان «گشت از افطار تا سحر» ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی تورهای بازدید گردشگری از اماکن مذهبی و تاریخی این استان با عنوان «گشت از افطار تا سحر» ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.IMG_5292

حمیدرضا آذرپور ، گیلان را استانی با ظرفیت‌های بسیار قوی در حوزه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی، گردشگری و فرهنگی دانست.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های متنوع گیلان علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده است، تصریح کرد: گیلان به عنوان یکی از پنج قطب مطرح گردشگری و تاریخی در کشور مطرح است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان توجه به داشته‌های طبیعی و معرفی هر چه بهتر و بیشتر آن مواهب طبیعی در راستای توسعه گردشگری را در جذب گردشگر تاثیرگذار خواند.

وی درباره برگزاری جشنواره‌های بومی‌ـ محلی در گیلان گفت: احیا و شناسایی هنرهای سنتی، صنایع دستی، آداب و رسوم و سنت‌های منطقه و معرفی مناطق کمتر شناخته شده از اهداف برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.

آذرپور با اشاره به اینکه توجه به مسایل فرهنگی و تاریخی استان در مقابله با تهاجمات فرهنگی نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: با برگزاری جشنواره‌های بومی‌ـ‌سنتی و حفظ آداب و رسوم و منابع طبیعی و کشاورزی مانع از فراموشی این سنت‌ها می‌شویم.

وی از تداوم برنامه‌های فرهنگی در تابستان امسال خبر داد و گفت: تابستان امسال به دلیل حضور گردشگران برای استفاده از مواهب طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تاریخی گیلان جشنواره‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برگزاری جشنواره‌های متعدد در سواحل و موزه میراث روستایی را یکی دیگر از برنامه‌های فصل تابستان ذکر کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مناسبت ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: برای پربار کردن ماه مبارک رمضان و تعطیلات پیش رو در حال تدارک برنامه‌هایی مانند تورهای بازدید از جشنواره‌های مذهبی در حال تدارک است.

آذرپور راه‌اندازی تور گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی با عنوان «گشت‌های از افطار تا سحر» را ویژه ماه مبارک رمضان در گیلان عنوان کرد.

Share