مسئولان جهاد کشاورزی به یاری این کشاورز بشتابند

دل پیرمرد کشاورز سوخته است؛ آیا آتش بر شالیزار حسینعلی گلستان می‎شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسینعلی پیرمرد کشاورز شفتی در این هنگام منتظر معجزه ای است که چون ابراهیم(ع) آتش بر شالیزارش گلستان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسینعلی پیرمرد کشاورز شفتی در این هنگام منتظر معجزه ای است که چون ابراهیم(ع)  آتش بر شالیزارش گلستان شود.

hhosenali« ورس » نوشت: برنج ، دستاورد رنج ، رنجی به سان درد و دردی که شاید با سپیدی دانه هایش هم تسکین نیابد. موضوع نه واردات بی رویه برنج های خارجی است و نه قیمتی که برای تولیدکننده زیان است. نه رنج های کشاورزی سنتی و نه خشکسالی و بحران آب و جیره بندی.

موضوع حسینعلی است . حسینعلی پیر مرد کشاورزی است که در روستای قصابمحله شهرستان شفت در خانواده ای پرجمعیت روزگار می گذراند. کارش کشاورزی است و رنجش خانواده و فقر و تنگدستی !

شالیزاری دارد که چون پروانه دورش می چرخد و غمش را به جان می خرد ؛ آخر این شالیزار بعد از خدا تنها امید حسینعلی است. همان شالیزاری که به بار می نشیند و دستان تنگ حسینعلی باز می شود اندکی.

اما این روزها دیگر او مثل گذشته امیدوار نیست. شالیزارش چون کاه به زردی گراییده و گویی آتشی در شالیزار دلش برپا شده است.

صبح امروز یکی از اهالی روستای کوچک قصابمحله شفت با خبرنگار ورس تماس گرفت و گفت به مسوولین بگویید به داد حسینعلی برسند. جویای مشکل شدیم و خود را به شالیزار وی رساندیم ؛ آن چه دیدیم بسیار دردناک بود. ناحیه ی وسیعی که در بین شالیزارهای سبز رنگ به زردی گراییده  و چون کاه شده بود.

حسینعلی در حالی که خسته درگوشه ای از شالیزار نشسته بود که دو قوطی در دست داشت. گفت به جای محلول آفت کش کرم ساقه خوار برنج ، به اشتباه از محلول علف کش استفاده کرده  و چیزی نزدیک به دوهکتار از شالیزارش را به کاه تبدیل کرده است.

کشاورز بد اقبال در ادامه  گفت: از مسوولین می خواهم  کمکم کنند تا بتوانم شالیزارم را دوباره سبز کنم ، چون برنج تنها درآمد من و خانواده ام است . حسینعلی از مسوولین خواست تا وی و خانواده اش را به حال خود رها نکنند.

حسینعلی محمدی اهل روستای قصابمحله شفت و دارای خانواده ای پرجمعیت است که وضعیت اقتصادی وی نیز بسیار ضعیف می باشد. این پیرمرد کشاورز تاکنون باوجود داشتن شرایط نپذیرفته تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرد و با کار طاقت فرسا و کم توقع بودن تا کنون روی پای خود ایستاده است و توانسته اهرمی باشد برای به گردش درآوردن چرخ تولید در این کشور ؛ اما باتوجه به مشکلی که اکنون برای وی پیش آمده انتظار می رود تا مسوولان چاره ای برای این کشاورز شفتی بیاندیشند. حال باید به انتظار نشست و دید که  آیا آتش بر شالیزار حسینعلی گلستان میشود یا … ؟

hosenali-058 hosenali-056 hosenali-057 hosenali-053 hosenali-046

Share