جعفرزاده ایمن آبادی عنوان کرد:

دخالت غیرمسئولانه بانک ها در بازار محصولات کشاورزی/کشاورزان بازنده بازی دلالان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت وظیفه دارد با هرگونه دخالتی که به ضرر اقتصاد و تولید باشد برخورد کند و اخیرا نیز شنیده شده که برخی بانک ها در حوزه واردات محصولات کشاورزی، مخصوصا برنج ورود کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت وظیفه دارد با هرگونه دخالتی که به ضرر اقتصاد و تولید باشد برخورد کند و اخیرا نیز شنیده شده که برخی بانک ها در حوزه واردات محصولات کشاورزی، مخصوصا برنج ورود کرده اند.عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شود
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درواکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر ورود بانک ها به حوزه واردات برنج، گفت:مقام معظم رهبری تاکنون بارها بر خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری تاکید کرده‌اند،اما اخبار دریافتی حاکی ازآن است که بانک‌ها دربرهم زدن تعادل بازار و تولید دخالت‌های غیرمسئولانه دارند.

 دولت با هرگونه دخالتی که به ضرر اقتصاد و تولید باشد برخورد کند

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس افزود: دولت وظیفه دارد با هرگونه دخالتی که به ضرر اقتصاد و تولید باشد برخورد کند و اخیرا نیز شنیده شده که برخی بانک‌ها در حوزه واردات محصولات کشاورزی، مخصوصا برنج ورود کرده اند.

 کشاورزان بازنده بازی دلالان

وی ادامه داد: شاید واردات برنج برای دلالان سودهای هنگفتی به همراه داشته باشد، اما کشاورزان بازنده این بازی هستند و بانک‌ها به هیچ عنوان نباید به واردات کالاهای استراتژیک که کشاورزان کشور توان تولید آن را دارند ورود کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان کرد: بطور حتم نمایندگان مجلس در صورت تایید این اخبار نسبت به سوال از وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی اقدام خواهند کرد و ما پیگیر واردات برنج از سوی بانک ها خواهیم بود.

گفتنی است؛دبیرانجمن واردکنندگان برنج به تازگی اعلام کرده که ثبت سفارش برنج علاوه بر تجار تخصصی و غیرتخصصی توسط شرکت‌های وابسته به بانک‌ها نیزانجام می‌شود و این شرکت‌ها بخش قابل توجهی از واردات این محصول را در اختیار دارند./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،

Share