دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحت فشار،رانت و یا رابطه با پیمانکاری قرارداد نبسته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر جابر نبی زاده ،معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی گفتگویی ، با اشاره باینکه برنامه ریزی پایه و اساس سیستم مدیریتی هرسازمانی می باشد، اظهار کرد: بر همین اساس برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای دانشگاه تدوین کرده ایم. از آنجاییکه به استناد تبصره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر جابر نبی زاده ،معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی گفتگویی ، با اشاره باینکه برنامه ریزی پایه و اساس سیستم مدیریتی هرسازمانی می باشد، اظهار کرد: بر همین اساس برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای دانشگاه تدوین کرده ایم.

nabimage.aspxاز آنجاییکه به استناد تبصره یک ماده ۷۲ – فصل ۸ آیین نامه اداری استخدامی اعضای هیئت علمی و با دستور مقام عالی وزارت مقرر گردید حداقل پنج سال خدمت استاد برزیگر که استاد تمام می باشد، تداوم یابد و به جهت اینکه ریاست دانشگاه در شرف اخذ  درجه استاد ممتازی نیز می باشد ، این امر نیز موجب استمرار خدمت  وی علاوه بر مدت زمان ذکر شده  پنج سال می گردد.

لذا بر این اساس دانشگاه می تواند برنامه ریزی های بلند مدت را نیز درکنار برنامه ریزی های کوتاه مدت ، میان مدت و امور جاری اجرایی کند.

معاون توسعه همچنین اولین موضوع مورد نظر در برنامه ریزی کوتاه مدت را تشکیل کمیته بررسی ، پایش و ایجاد نظم و انضباط مالی خواند و یاد آورشد:صرفه جویی در منابع و تعادل هزینه ،درآمد توسط واحدهای دانشگاه علوم پزشکی محور اصلی نظم و انضباط مالی می باشد.

وی با تاکید بر تغییرات مدیریتی اخیر صورت گرفته در حوزه مالی و بودجه دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد:این امر هیچ ارتباطی با تخلف مالی در این حوزه ها نداشته و شایعاتی بیش نبوده است.

دکتر نبی زاده در بخش دیگری از سخنان خود تاکید ریاست دانشگاه را در خصوص دراولویت قرار دادن پرداخت های اعضای هیئت علمی ، پرسنلی، پزشکان و سایر مطالبات را  نیز یاد آور شد و آن را از اولویت های  کوتاه مدت این معاونت ذکر کرد.

وی ساماندهی پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی را از جمله برنامه های مهم ذکر کرد و گفت: پروژه هایی در اولویت قرار می گیرند که دارای ردیف باشند زیرا مقررشد منابع مالی دانشگاه برای هزینه های جاری و مطالبات گذشته مصروف گردد.

معاون توسعه دانشگاه  حاکمیت قانون و مقررات در انجام معاملات دولتی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و افزود: طی یکسال گذشته نیز  فرایندهای معاملات ،به ویژه برگزاری مناقصه ها  با زحمات همکاران این معاونت و با نظارت دستگاههای نظارتی روند قابل قبولی را طی نموده است.

 وی افزود: در سال گذشته هیچ موردی مبنی بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی  تحت فشار،رانت و یا رابطه با پیمانکاری قرار داد ببندد مشاهده نشده و از این پس هم مشاهده نخواهد شد.

دکتر نبی زاده قانونمداری ،انضباط اداری،حفظ شئونات کارکنان و ارباب رجوع همچنین عدم جذب و بکارگیری نیروها خارج از ضابطه معاونت توسعه را به عنوان خط مشی اداری این دانشگاه  ذکر کرد.

وی با بیان اینکه قسمت عمده پرداخت مطالبات پرسنلی از درآمد واحدها و بیمارستانهاست،گفت:دغدغه های روسای بیمارستانها به عنوان واحدهای اجرایی مستقل در کارگروهی در معاونت توسعه مورد بررسی قرار می گیرد.اما این موضوع دلیل بر این نیست که مسئولین واحدها برای درآمد و هزینه حوزه خود برنامه ریزی نداشته باشند.

 دکتر نبی زاده یادآورشد:همه این دغدغه ها و تلاشها به منظور اجرای بهتر طرح تحول نظام سلامت است  که به تعبیر ریاست دانشگاه  انقلابی در حوزه سلامت است.

معاون توسعه دانشگاه همچنین تعامل اداره کل بیمه سلامت استان گیلان را با دانشگاه از زمان تصدی مدیر کل جدید این سازمان خوب ارزیابی کرد و افزود:در این راستا پرداختی ها رویه مطلوبتری داشته که جای تقدیر دارد .

وی افزود:با توجه به این امر که محوریت برنامه های دولت تدبیر و امید بحث حوزه سلامت می باشد جا دارد این دغدغه برای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان  هم وجود داشته باشد تا در راستای تامین منابع مالی براساس اسناد ارسالی بیمه شدگان که از دانشگاه علوم پزشکی گیلان  خدمات دریافت نموده اند، اقدام نماید و با برنامه ریزی دقیق تر و فعالتر در جهت پیشبرد اهداف نظام سلامت گام بردارد. زیرا  هدف همه ما ارتقاء سلامت آحاد جامعه و خدمت به مردم عزیز می باشد.

Share