سخنگوی دستگاه قضا

دادگاه تجدیدنظر حکم مهدی هاشمی‌ رفسنجانی را تائید و ابلاغ کرد + جزئیات حکم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حکم بدوی پرونده مهدی هاشمی تأیید شد، گفت: بالاترین حکم مجازات که ۱۰ سال حبس است، اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم ما مردم خوب و فهمیده‌ای هستند؛ رسانه‌ها باید مسائل درست را برای مردم تبیین کنند.

hashemi016_thumوی افزود: رسانه‌ها باید به مردم آموزش دهند که آن‌جا که حقشان از بین رفته و یا نمی‌توانند حقشان را استیفا کنند به نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و یا دیگر دستگاه‌ها مراجعه کنند.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون حکم مهدی هاشمی گفت: بنده نیز عصر دیروز اطلاع پیدا کردم، البته به حکم دسترسی پیدا نکرده‌ام چراکه عصر روز گذشته عازم استان گلستان شده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: وی ۳ جرم داشته است که طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اگر کسی تا ۳ جرم داشته باشد، براساس این ماده هر یک از جرایم، مجازات مستقل می‎گیرد و در مقام اجرا نیز طبق همین ماده قانونی اشد آن حکم اجرا می‎شود.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: جرم‌های وی شامل اختلاس، ارتشا و مسائل امنیتی است. دادگاه تجدید نظر استان هر سه را با رعایت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تائید کرده و حکم روز گذشته ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: البته وی اتهامات دیگر هم داشت؛ در کیفرخواست ۱۲ اتهام داشت که برخی از اتهامات را دادگاه بدوی در هم ادغام کرد و اعلام کردند درست است که عناوین جرایم مختلف است ولی یک فعل و یک جرم است لذا برخی اتهامات ایشان ادغام و از برخی مانند جاسوسی تبرئه شد. در نهایت دادگاه تجدید نظر با رعایت همین ماده قانونی، حکم را صادر کرده است.

محسنی اژه‌ای در تشریح حکم اظهار داشت: در مورد اختلاس، طبق قانون اگر چنانچه توأم با جعل باشد، مجازات بین ۷ تا ۱۰ سال است، اگر بدون جعل باشد بین ۵ تا ۱۰ سال است، طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حاکم موظف است که ۱۰ سال را بدهد. در مورد رشوه نیز از ۵ تا ۱۰ سال است که بازهم براساس این ماده باید ۱۰ سال درنظر گرفته شود، برای مسائل امنیتی بین ۲ تا ۵ سال حبس در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: حکم وی در مقام اجرا یکی از این‌ها که بالاتر است، اجرا می‎شود یعنی عملاً ۱۰ سال اجرا خواهد شد.
/تسنیم
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share