در همایش صنعت سبز سی ان جی در رشت عنوان شد

حمایت دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش سوخت سی ان جی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دولت با تصویب برنامه کارمزد ویژه شورای اقتصاد از سرمایه گذاران در بخش سوخت سی ان جی در کشور بیش از پیش حمایت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دولت با تصویب برنامه کارمزد ویژه شورای اقتصاد از سرمایه گذاران در بخش سوخت سی ان جی در کشور بیش از پیش حمایت می کند.
IMG_7275-e1433961244655-257x180مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در همایش صنعت سبز سی ان جی در رشت ازحمایت ویژه دولت از سرمایه گذاران دراین بخش خبر داد وافزود: براساس طرح کارمزد ویژه سرمایه گذاران به ازای هر یک مترمکعب به مدت ۷ سال از کارمزد ویژه برخوردارمی شوند که این مقدار در کلانشهرها۴۰ تومان است.
امیر وکیل زاده توسعه و گسترش صنعت سی ان جی با کمک بخش خصوصی را از برنامه های مهم این شرکت اعلام کرد وگفت:درحال حاضر۲ هزارو ۲۷۷ جایگاه سی ان جی درکشور فعال است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان هم کفت:این شرکت توانست به دلیل تعداد جایگاه،تعمیرات،نگهداری، نظارت و بازرسی های دوره ای ضمن دریافت واحد خدمات سبزکشوری،بالاتر از نرم استاندارد کشوری قرار گیرد.
وی گفت:براساس نرم استاندارد کشوری به ازای هر هزار خودرو یک جایگاه سوخت نیاز است که این در حالی است که گیلان با وجود ۷۸ هزارخودروی گازسوز ۹۴ جایگاه عرضه سوخت رسانی دارد.
غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم گفت: استفاده ازگ از طبیعی به عنوان سوخت در حمل و نقل علاوه بر کاهش آلودگی هوا کمک مهمی به توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی خواهد کرد.
وی افزود:صنعت سی ان جی با سرمایه گذاری حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۵ هزار نفر از جمله صنایع با اهمیت درکشور است.
همچنین حسن تامینی دیگرنماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اگرچه صنعت سی ان جی یک صنعت نوپا در کشور است اما حرکتهای خوبی دراین زمینه شده وهمچنان درحال اجراست.
وی بهره گیری از پتانسیل های موجود در گیلان راعامل مهم در پیشرفت وتوسعه هرچه بیشتر استان اعلام کرد وافزود: با همت مسئولان سرمایه گذاران ومردم می توان گیلان را به عنوان استان پایلوت نمونه علمی در کشور تعریف کرد.
گیلان درحال حاضر۹۴ جایگاه سوخت سی ان جی دارد که این تعداد تا پایان سال به ۹۸ جایگاه خواهد رسید.

Share