محمد علی نجفی در در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان

سفره‌گذاری دستگاه‌های اجرایی گیلان در ماه رمضان ممنوع است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی با بیان اینکه علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش تاکنون چهار مرتبه به گیلان سفر کرده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مجمع نمایندگان گیلان در سال همدلی و هم‌زبانی با تشخیص خود در رای نهایی خداوند را در نظر بگیرند و شاهد ادامه کار فانی در دولت باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال «صرفه‌جویی» نامگذاری شده است.

najafi_8334وی به سختی جذب اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی گیلان در ماه‌های پایانی سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال ۹۳ عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان رضایت‌بخش بود اما در پرداخت اضافه حقوق با مشکل مواجه بودیم ضمن اینکه اعتبارات بخش حوادث استان قطع شده و باید احیا شود.

نجفی با بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۴ اندک است، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید صرفه‌جویی را مد نظر قرار دهند و منابع کشور حفظ شود.

استاندار گیلان صرفه‌جویی در مصرف سوخت، انرژی و … در اداره‌ها را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: استان در بخش دولت الکترونیک عقب‌ماندگی دارد.

وی بر تلاش دستگاه‌ها در ایجاد فضای دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: دولت الکترونیک موجب کاهش هزینه‌ها و کمتر شدن مفاسد در اداره‌ها می‌شود.

نجفی با تاکید بر شفاف‌سازی فعالیت‌ها در دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: امسال دو انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود و مدیران باید در این امر همکاری داشته باشند.

استاندار گیلان خاموش کردن چراغ‌ها و وسایل سرمایشی پس از ساعت اداری را مهم خواند و یادآور شد: رصد، هدایت و تاکید مدیران در صرفه‌جویی دستگاه‌ها موثر است.

وی با اشاره به پهن کردن سفره افطاری در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: حضور در سفره افطاری ایتام و مستمندان و همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران جزو تکالیف مسئولان است و باید در شب‌های ماه مبارک رمضان از نظر معنوی بهره لازم را ببریم.

نجفی پذیرایی و سفره‌گذاری حتی برای کارکنان اداره‌ها در ماه مبارک رمضان را ممنوع اعلام کرد و افزود: موضوع مذکور در قالب دستورالعمل به تمام دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود.

*کاهش حق ماموریت کارکنان دولت در سال ۹۴

استاندار گیلان از کاهش حق ماموریت کارکنان دولت در سال ۹۴ خبر داد و بیان کرد: بخشی از حق ماموریت‌ها حذف شده است.

وی دستگاه‌های نظارتی را بال‌های قوی مسئولان دانست و تصریح کرد: اجرای بخشنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید توسط سازمان‌های نظارتی رصد و پیگیری شود.

*تکلیف اعتبارات عمرانی گیلان مشخص شود

نجفی خواستار مشخص شدن تکلیف اعتبارات عمرانی و تملک دارایی گیلان شد و گفت: استفاده از فرصت شرایط جوی برای اجرای پروژه‌های عمرانی مهم است و باید تلاش شود اجرای پروژه‌ها به فصل سرما کشانده نشود.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی از دولت گذشته در استان، خاطرنشان کرد: استادان دانشگاه گیلان و کارشناسان بخش خصوصی گروه قوی برای تدوین آمایش سرزمینی استان را تشکیل دادند.

*وزیری که هنوز وارد گیلان نشده است

وی به عملکرد وزرای دولت اشاره کرد و یادآور شد: وزیری داریم که هنوز پایش را به گیلان نگذاشته و حتی در سفر روحانی به گیلان توفیق همراهی رئیس جمهور را نداشته است.

نجفی با بیان اینکه علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش تاکنون چهار مرتبه به گیلان سفر کرده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مجمع نمایندگان گیلان در سال همدلی و هم‌زبانی با تشخیص خود در رای نهایی خداوند را در نظر بگیرند و شاهد ادامه کار فانی در دولت باشیم./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share