حجت الاسلام جدایی در خطبه های نماز جمعه بخش اسالم

حضرت آقا،از نتیجه مذاکرات راضی نبوده اند/بخاطر برخی جملات جان کری باید عزای عمومی اعلام کرد/بُرد بُرد بیش تر به شعر شبیه است تا یک جمله حقیقی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه اسالم با بیان اینکه ما به مذاکرات هسته ای زیر شبکه تهدید خوشبین نیستیم اظهار کرد:وقتی جان کری می گوید دستاورد های ما از مذاکرات هسته ای بیش از جنگ با ایران بود باید بخاطر این جمله عزای عمومی، اعلام کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه بخش اسالم در بین نمازگزاران این بخش با بیان اینکه موضوع خلقت انسان یکی از مهمترین موضوعات است اظهار داشت: در قرآن کریم راه های هدایت انسان در جهت رسیدن به سعادت ،خوش بختی و کمال تشریح آمده است.jodaeinnamed

وی در ادامه افزود:فلسفه وجودی پیامبران که بالغ بر ۱۲۴ هزار نفر بودند در جهت هدایت انسان  بر روی زمین بوده است. ما زمانی که پیامبران و رسولان الهی را معرفی می کنیم آن هم انسان هایی که به مقام معرفه الهی رسیدند و شایسته مقام نبوت بودند به اصل راه و روش رندگی پی می بریم زیرا زمانی که انسان در زندگی خود به مشکل و گرفتاری برخورد می کند به یک مشاور آگاه دلسوز ، مهربان ،پاک ،طاهر و معصوم  مراجعه می کند، که همین پیامبران عزیز که توسط خداوند  تبارک وتعالی برگزیده اند بهترین آنها هستند.

حضرت آقا، از نتیجه مذاکرات راضی نبوده اند

حجت الاسلام جدایی در خصوص مسئله هسته ای اظهار داشت:مقام معظم رهبری در سخنرانی های اخیرشان جملاتی را مطرح فرمودند که هر کسی اندک قدرت تحلیلی داشته باشد متوجّه می شود که حضرت آقا، از نتیجه مذاکرات راضی نبوده اند.زیرا شبح تهدید کلمه ای بود که دل همه دردمندان و علاقه مندان نظام را به درد آورد ، همه فهمیدند که گویا در این مذاکرات عزت و سربلندی ایران بزرگ و سرافراز ، نادیده گرفته شده است.

خداوند در آیه ۱۲۰ سوره مبارک بقره می فرمایند:وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ« یهود و نصاری هرگز از تو راضى نخواهند شد مگر این که به طور کامل تسلیم خواسته های آن ها شوی و از آیین آنان پیروی کنی»

وی در ادامه اظهار کرد:از این آیه، دستگاه دیپلماسی خارجی ما چه مطلبی را درک می کند؟چه تحلیلی از این آیه می تواند داشته باشد؟قرآن صریحاً می گوید آمریکایی ها (نصاری) که تحت سلطه یهود هستند ، هرگز با تعطیل شدن کامل انرژی هسته ای و تقدیم تمام دستاورد ها به آن ها راضی نخواهند شد و تحریم ها را نخواهند شکست.مگر این که شما در تمام زمینه ها، تابع آن ها بشوید.تا زمانی که آن ها طوق بندگی و بردگی را در گردن ما نیندازند ساکت نخواهند نشست.

خداوند در آیه ۱۲۰ سوره آل عمران می فرمایند:« اگر نیکی به شما برسد، آن ها را ناراحت می کند و اگر حادثه ناگواری برای شما رخ دهد، خوشحال می شوند اما اگر در برابرشان استقامت ورزی و تقوا  پیشه کنی ، کید ها یآن ها به شما آسیبی نمی رساند خداوند به آن چه می کنند ، احاطه دارد» خامی و ساده لوحی است اگر تصوّر کنیم در صورت دست کشیدن از ادامه روند انرژی هسته ای و تعطیلی مراکز هسته ای ، دشمن دست از سر ما بر می دارد.

آمریکا به فکر انتقام از اسلام و مردم مسلمان ایران هستند

به گزارش دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی با بیان اینکه ساده انگاری است فکر کنیم مسئله آمریکا با  ما فقط هسته ای است و با حل شدن این موضوع، اقتصاد ما درست می شود و مردم به نوایی می رسند تصریح کرد:آمریکا می خواهد  ده برابر و بلکه  صد ۱۰۰ برابر سلطه زمان شاه را در ایران پیاده کند و نبض مسائل اقتصادی ، سیاسی ، اجرایی، قضایی و مجلس کشورمان را در اختیار بگیرد و سیلی محکمی که از انقلاب و نظام خورده است را جبران کند.

وی در ادامه اظهار کرد:آن ها به فکر انتقام از اسلام و مردم مسلمان ایران هستند.آمریکا هر کجا وارد شده به احدی رحم نکرده و با نهایت سنگدلی و قساوت و خصومت برخورد کرده است.دستگاه دیپلماسی توجّه داشته باشد که فریب مکرهای شیطان بزرگ آمریکا را نخورند.

بخاطر جملات جان کری باید عزای عمومی اعلام کرد

امام جمعه اسالم با بیان اینکه ما به مذاکرات هسته ای زیر شبکه تهدید خوشبین نیستیم اظهار کرد:وقتی جان کری می گوید دستاورد های ما از مذاکرات هسته ای بیش از جنگ با ایران بود باید بخاطر این جمله عزای عمومی، اعلام کرد.

جدایی افزود:عمر و عاص هم ، آن زمان پس از حکمیّت صفین خطاب به معاویه گفت: آن چه با توافق به دست آوردم با نیزه در خواب هم نمی دیدی.مذاکرات هسته ای دارد به چه قیمتی انجام می شود؟

حجت الاسلام جدایی با تاکید بر اینکه وزارت خارجه مراقب باشد کاری نکند که منفور ملّت ایران گردد تصریح نمود:اخبار نگران گننده ای از توافقات هسته ای به گوش می رسد.تیم مذاکره کننده کاری نکند که آیندگان وقتی کتاب تاریخ را می خوانند به این ها لعن و نفرین بفرستند.

بُرد بُرد بیش تر به شعر شبیه است تا یک جمله حقیقی

وی اضافه کرد:وقتی عربستان از توافق هسته ای لوزان استقبال می کند و اعلام می کنند: این توافق می تواند محدودیت های ۱۰ ساله بر برنامه هسته ای ایران داشته باشد و یا وقتی می گویند: ما امیدواریم توافق هسته ای بر مبنای همان چیزی که دولت آمریکا به ما اعلام کرده است صورت پذیرد; یعنی تحریم ها به تدریج و تنها پس از بازرسی گسترده و اعمال محدودیت بر برنامه هسته ای ایران برداشته بشود.همه این ها نشان دهنده این مفهوم  است که گویا نتیجه مذاکرات بر خلاف تصوّر ما ، نتیجه ای بُرد و بُرد نبوده است.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه اساساً بُرد بُرد در واقعیت امر، امکان وقوع ندارد اضافه کرد:بُرد بُرد کلمه دل نشین و خوشایندی است ولی بیش تر به شعر شبیه است تا یک جمله حقیقی ممکن الوقوع .

امام خمینی مجّدد قرن بود

jodanamedوی در ادامه فرارسیدن رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی را به مردم مومن و مسلمان امّت اسلامی و ایران اسلامی و خصوصاً مردم انقلابی اسالم ، تسلیت گفت و افزود:امام خمینی (ره) با حرکت بزرگ و انقلابی خویش، در حقیقت دنیا را تکان داد.او براستی مجّدد قرن بود.او شخصیّتی عظیم و قدرتمند است که هر روز میلیون ها  بار ، اسم مبارک ایشان در سراسر کره زمین برده می شود.

حجت الاسلام جدایی فراموش شدن یاد و نام امام؛ عین فراموش شدن انقلاب و آرمان های نظام اسلامی است تصریح کرد:فراموش شدن عطر یاد امام ، عین از بین رفتن نگاه های انقلابی و کفر ستیزی و دشمن ستیزی است.هر کس امام را باور داشته باشد و به امام و آرمان های انقلاب، ایمان داشته باشد و وفادار به راه و هدف امام باشد مَحال است که از وضعیّت اسف بار فرهنگی امروز ، نگران نباشد و از وضعیّت دینی فضای جامعه امروز، دل پُر خونی نداشته باشد و از وضعیّت حجاب و عفاف و حیا در جامعه انتقاد نداشته باشد.

وی اضافه کرد:هر مسئولی که امروز دلش به خاطر وضعیّت نگران کننده فرهنگی ، نسوزد و همکاری نکند، او در حق امام و انقلاب و نظام و ولایت اجحاف کرده است و هر مسئولی که توان کمک برای رفع مشکلات دینی و معنوی جوانان ما را داشته باشد، امّا کمک نکند؛ مطمئناً فردای قیامت باید در مقابل  امام راحل و شهداء جوابگو باشد.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه زندگی امام خمینی، تجسّمی از فرهنگ کامل اسلامی بود تصریح کرد:ایشان حتی در ساده ترین امور ، سعی داشتند فرهنگ اسلامی را گسترش  بدهند.مثلاً ؛ موقعی که در می زدی و اجازه ورود می خواستی امام به جای کلمه متعارف بفرمایید، می گفتند؛ «بسم الله» که هم ذکر الهی می شود و هم استعاره ای لطیف برای اجازه.

وی امام خمینی (ره) تجلّی کامل توجّه به حق الناس دانست و افزود:امام وقتی برای نماز شب برمی خواستند بخاطر این که برای دیگران مزاحمتی ایجاد نکنند، چراغ قوه روشن می کردند.به روشن ماندن اضافی چراغ های خانه ، بسیار حساس بودند و مواظب بودند که اسراف نشود.

حجت السلام جدایی اضافه کرد: امام جاذبه عجیب و غریبی داشت که هر کس یک بار او را می دید به شدّت مجذوب معنویّت و روحانیّت و نورانیّت فوق العاده اش می شد و نمی توانست از او جدا شود. او شخصیت و دانشمند بزرگ ، عالم وارسته ؛ عارف بی بدیل ؛ فقیه جامع الشرایط و سیاست مداری دلسوز بود.

جوانان کانون شور و هیجان

وی با تبریک روز ولادت حضرت علی اکبر(س) که به نام روز جوان نامگذاری شده است اظهار داشت:حضرت علی اکبر (س) شبیه ترین کس به رسول خدا(ص) بود.روز میلاد علی اکبر(ع) بهانه ای شده که یادی شود از جوانان عزیز این مرز و بوم ، جوان هایی که سرمایه ملی کشور هستند!

امام جمعه اسالم ,جوانان را کانون شور و هیجان ، مرکز نشاط و سلامت ، قلب تپنده و سرمایه آینده یک ملت دانست و افزود: به این خاطر در برنامه ریزی ها – در مساجد –در سیاست های فرهنگی ، بایستی توجه ویژه ای به جوانان شود.جوانی، آغاز شکفتن است و میلاد دوباره انسان است.انسان در جوانی، بار تکلیف الهی را به تازگی بر دوش می گیرد.خداوند بسیاری از نعمت هایش را در جوانی به انسان ارزانی می دارد.

وی با اشاره به میلاد با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم اظهار کرد:ان شاءالله در شب نیمه شعبان و روز نیمه شعبان جشن های با شکوه و به یادماندنی در بخش اسالم ، اجراء گردد که طعم شیرین آن، برای همیشه در ذائقه های  مردم مهربان وصمیمی ماندگار گردد.

حجت الاسلام جدایی گفت:ایده ظهور منجی بزرگ که با خروج خود، عدل و قسط و گشایش و آسایش را در مقطع پایانی تاریخ حیات انسان به ارمغان خواهد آورد و به ستم و تجاوز ظالمان در پهنه کره خاکی پایان خواهد بخشید و دولت کریمه عدل پرور و دادگستری را بنیان خواهد نهاد,عقیده ای است که پیروان ادیان سه گانه ابراهیمی و بخش جشم گیری از سایر ملل بدان ایمان داشته و دارند.

Share