در کنگره ملی آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی(ره) مطرح شد:

حجت‌الاسلام طه هاشمی: جامعه امروز نیازمند تحول فرهنگی و انقلاب اخلاقی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون فرهنگی‌ ـ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اساس شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران را پرهیز از زشتی‌ها و استقرار ارزش‌های اخلاقی و انسانی خواند و خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند تحول فرهنگی و انقلاب اخلاقی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام سید طه هاشمی ظهر امروز در کنگره ملی آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی، معرفی شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله بهجت را مورد تاکید مسئولان و دست‌اندرکاران قرار داد.

۲۰۱۵۰۵۲۶۱۱۳۸۳۴_taha-hashemi_5604وی با بیان اینکه معرفی این شخصیت‌های بزرگ به نسل جوان جامعه اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: وجود بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ شخصیت ملی، بین‌المللی و تاریخی کشور نشان‌دهنده ظرفیت‌های بزرگ تاریخی و ملی کشور است.

معاون فرهنگی‌ ـ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره مذکور گفت: معرفی شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی هر منطقه جزو وظایف دانشگاه‌ آزاد شده است.

وی آیت‌الله‌ بهجت را شخصیتی وارسته و عارفی زاهد و پارسا خواند و تصریح کرد: اگر چه رسیدن به جایگاه این عالم پرهیزکار بسیار دشوار است اما اگر فضایل و نیکی‌ها هدف جامعه باشد تمام انسان‌ها می‌توانند به این جایگاه برسند.

هاشمی جلوگیری از ورود فرهنگ بیگانه و پرداختن به جاذبه‌های فرهنگ بومی، اسلامی و ملی ایران را از دلایل برگزاری کنگره مذکور عنوان کرد و یادآور شد: دانشگاه آزاد در این راستا ستاد مرکزی تشکیل داده است.

وی اساس شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران را پرهیز از زشتی‌ها و استقرار ارزش‌های اخلاقی و انسانی خواند و خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند تحول فرهنگی و انقلاب اخلاقی است.

در کنگره ملی نکوداشت آیت‌الله بهجت پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد که در بخشی از این پیام، گیلان سرسبز را یکی از بسترهای شکوهمند فرهنگ و فرزانگی دانست و وجود عارفانی وارسته مانند آیت‌الله بهجت را مانند خورشیدی تابنده در آسمان این استان خواند.

وی سالار دیلمی، میرزا حبیب‌الله رشتی، میرزا کوچک جنگلی و … را از جمله بزرگان سرزمین سرسبز و عالم‌پرور گیلان نامید و برگزاری همایش ملی نکوداشت حضرت آیت‌الله بهجت فومنی را نشانه‌ای از عزم دست‌اندرکاران مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

/فارس

Share