استاندار در مراسم افتتاح عملیات اجرایی پارک لاکان

جاده دسترسی به باغ طبیعت راه مناسبی برای گردشگران نیست و باید اصلاح شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی با تاکید بر اینکه جاده دسترسی به باغ طبیعت که حاشیه کانال است راه دسترسی مناسبی برای گردشگران نیست، افزود: اختلاف ۴۴ ساله بین سازمان آب و راه و شهرسازی برطرف شده و ما امیدواریم به زودی قبل از به بهره‌برداری رسیدن باغ طبیعت، شاهد بازگشایی مناسب این مسیر باشیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان، جمع کثیری از اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری شهر رشت، باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان افتتاح شد.

najafi2015-06-18_19-17-01محمدعلی نجفی استاندار گیلان در مراسم افتتاحیه باغ طبیعت لاکان اظهار کرد: سرانه فضای سبز شهر رشت موضوع نگران‌کننده‌ای بود زیرا براساس آمارهای مختلف این سرانه زیر ۲ متر بوده که خوشبختانه با به بهره‌برداری رسیدن پارک مفاخر این سرانه به ۲ متر افزایش یافت و قطعا با بهره‌برداری از این باغ سرانه فضای سبز رشت به بالای ۱۰ متر برای هر نفر می‌رسد .

وی ادامه داد: متاسفانه سرانه فعلی فضای سبز شهر رشت علیرغم سرسبز بودن استان گیلان و داشتن رتبه برتر در بین سایر استانها، بسیار کمتر از سرانه فضای سبز شهرهای خشک کشور است.

نجفی افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار نیاز به توسعه فضای سبز در شهرها داریم و ما باید برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم و همه برای حفظ آن دست در دست هم بدهیم .

وی با اشاره به اینکه استان گیلان استانی گردشگرپذیر است، خاطرنشان کرد: جمعیت شهر رشت تقریبا ۲ میلیون و پانصد هزار نفر است اما به دلیل حضور مداوم مسافر و گردشگر در تمام طول سال، متوسط جمعیت شهر رشت چیزی معادل ۵ میلیون نفر است که ما باید برای ۵ میلیون نفر امکانات را در این شهر تعبیه کنیم .

وی با تاکید بر اینکه جاده دسترسی به باغ طبیعت که حاشیه کانال است راه دسترسی مناسبی برای گردشگران نیست، افزود: اختلاف ۴۴ ساله بین سازمان آب و راه و شهرسازی برطرف شده و ما امیدواریم به زودی قبل از به بهره‌برداری رسیدن باغ طبیعت، شاهد بازگشایی مناسب این مسیر باشیم .

استاندار گیلان متذکر شد: در ایجاد باغ طبیعت منابع طبیعی آن کاملا حفظ شده و ما امیدواریم این باغ سرسبزتر از اکنون شود

Share