در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان عنوان شد

تیراندازی قاچاقچیان به سوی محیط‌بانان/میانگین عمر زندان‌های گیلان ۶۰ سال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از درگیری محیطبانان با یک گروه از شکارچیان حیوانات وحشی که از استان دیگری به گیلان آمده بودند در منطقه اشکورات از یک بامداد امروز خبر داد و بیان کرد: محیط‌بانان تا صبح قاچاقچیان را تعقیب کردند و با تیراندازی آنها مواجه شدند و توانستند چهار نفر قاچاقچی را دستگیر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا برجی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به افزایش ضریب سختی کار محیط‌بانان در سال ۹۴ اظهار کرد: ضریب سختی کار محیط‌بانان از یک‌هزار به سه‌هزار افزایش پیدا کرده است.

jpg4240وی افزایش سختی‌کار محیط‌بانان گیلان را ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: امسال در تمام ردیف‌های هزینه‌ای سازمان حفاظت محیط زیست گیلان تنها ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

برجی با بیان اینکه محیط‌بانان ۱۸ شبانه‌روز در پایگاه هستند و ۱۲ شبانه‌روز به منزل می‌روند، تصریح کرد: اعتبارات مذکور نیاز محیط‌بانان گیلان را برطرف نمی‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از درگیری محیطبانان با یک گروه از شکارچیان حیوانات وحشی که از استان دیگری به گیلان آمده بودند در منطقه اشکورات از یک بامداد امروز خبر داد و بیان کرد: محیط‌بانان تا صبح قاچاقچیان را تعقیب کردند و با تیراندازی آنها مواجه شدند و توانستند چهار نفر قاچاقچی را دستگیر کنند.

*میانگین عمر زندان‌های گیلان ۶۰ سال است

مدیرکل زندان‌های گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: برج و بارو ظاهر زندان محسوب می‌شود اما در داخل مدیریت اصلاح، تربیت و بازپروری زندانیان به عهده زندانبانان است.

سید حمید حسینی به رتبه ۱۲ زندان‌های گیلان در کشور اشاره کرد و افزود: با ازدحام جمعیت کیفری در زندان‌های استان مواجه هستیم.

وی میانگین عمر زندان‌های گیلان را ۶۰ سال خواند و بیان کرد: برخی از زندان‌های گیلان در ۹۰ سال گذشته ساخته شده ضمن اینکه کارگاه سنگ‌بری، نوغانداری و کشتارگاه‌ها را تبدیل به زندان کردند.

حسینی با بیان اینکه زندان‌های گیلان استاندارد نیست، تصریح کرد: انبوه جمعیت زندانیان از مشکلات زندان‌های استان است.

* استخدام ۳۳۰ ناظر کشاورزی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به اعتبارات جاری ۳۰ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومانی این سازمان در سال ۹۳ اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۳۳۰ نفر ناظر کشاورزی توسط سازمان مذکور استخدام شدند.

علیرضا شعبانپور به پیش‌بینی پنج میلیارد تومان اعتبار برای ناظران مذکور در لایحه بودجه سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: امسال بودجه جاری سازمان جهاد کشاورزی گیلان ۳۳ میلیارد تومان است ضمن اینکه پرداخت حق بازنشستگی بازنشستگان سال ۹۳ و ۹۴ لحاظ نشده است.

/فارس

Share