در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران مراحل ساخت ناوشکن دماوند عنوان شد

تولید نخستین موتور دیزل ۱۰۰ درصد ایرانی/پیام ایران آرامش و امنیت برای منطقه است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش تجلیل از دست اندرکاران مراحل ساخت ناوشکن دماوند صبح امروز با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش تجلیل از دست اندرکاران مراحل ساخت ناوشکن دماوند صبح امروز با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد.

تولید نخستین موتور دیزل ۱۰۰ درصد ایرانی در کشور

IMG_7562_resize دریادار امیر رستگاری صبح امروز در همایش تجلیل از دست اندرکاران مراحل ساخت ناوشکن دماوند ، با بیان اینکه زیرساخت های ایجاد شده موجب بلوغ صنایع دریایی شده است عنوان کرد: ساخت الحاق ناوشکن بر پایه بر دانش ایرانی بوده است و همچنین باید بگویم در حوزه علم شناورها ، دیزلی ترین ناوشکن صنعتی را طراحی کرده ایم و به توانایی نصب این دیزل های صنعتی بر روی ناوشکن ها دست یافته ایم.
وی از بهره برداری از دیزل و پروانه بومی خبر داد و تصریح کرد: تا پایان امسال موتور دیزل و پروانه صد در صد بومی را بهره برداری و نصب خواهیم کرد .
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان اظهار داشت : تمام کوشش صنایع دفاع این است که تدابیر فرماندهی کل قوا را در عرصه دریا و مطابق با شأن و منزلت جمهوری اسلامی ایران به عرصه ظهور برساند.

پیام جمهوری اسلامی ایران آرامش و امنیت برای منطقه است
سرتیپ امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  نیز در این مراسم اظهار کرد: با تلاش همه متخصصان و دانشمندان شاهد برگزاری نمایشگاه هایی با بیش از هزار محصول تولید داخل هستیم و همچنین در خصوص قابلیت هایی چون عملیاتی ، لجستیکی و مخابراتی توسط متخصصان داخلی این موارد را به روز و مرتقع می شود که حاصل تمام این کوشش ها و سختی ها رسیدن به یک توانمندی و باور قلبی است .
وی با بیان اینکه دستاورد اصلی صنایع دریایی ارتش را خودباوری می داند اظهار داشت : پیام جمهوری اسلامی ایران آرامش و امنیت برای منطقه است و حفظ این آرامش و امنیت، بدون توانایی دفاعی میسر نخواهد بود .
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: با تلاش های مدیران و به تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب افتخار می کنیم که هر آنچه تولید می شود ، مستقیما در خدمت امنیت کشور قرار می گیرد و همچنین باید بگویم رسیدن به این دستاوردها ، نوآوری در وزارت دفاع شناخته می شود .
گفتنی است ناوشکن دماوند مجهز به سامانه جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک بوده و قابلیت حمل بالگرد را مانند جماران یک دارد.این ناوشکن با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی، مسلح به سامانه موشکی کروز و اژدرافکن است. سامانه‌های توپ ۷۶ و ۴۰ میلی‌متری، سامانه‌های پردازش راداری، رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی و… از دیگر تجهیزات ناوشکن دماوند است.
IMG_7706_resize IMG_7631_resize IMG_7604_resize

Share