ترانه «پرواز همای» و ادای احترام به ۱۷۵ غواص شهید دست بسته غواص+ فیلم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «پرواز همای» خواننده سرشناس گیلانی با انتشار کلیپی تصویری و اجرای قطعه «گمنام» به ۱۷۵ شهید غواص ادای احترام کرد.

hoomayوی روز گذشته کلیپی را برای ادای احترامی به ۱۷۵ شهید غواص در عملیات کربلای ۴ منتشر کرد. چندی است که خبرِ تفحصِ پیکر این شهدا توسط سردار باقرزاده منتشر شده و موج‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. یافته شدن پیکر دست بسته این شهدا که زنده به گور شده بودند، بسیاری را تحت تاثیر قرار داد؛ شاید «همای» هم یکی از همین افراد باشد. این کلیپ موسیقی اندیشمند و شعری حماسی و آوازی سنجیده دارد که هر شنونده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ و این موفقیت جز با تاثیرپذیریِ هنرمند از رخداد، امکان پذیر نیست.
گفتنی است سعید جعفرزاده‌ احمدسرگورابی که با نام هنری «پرواز همای» شناخته می شود پیش از این در گفت‌وگویی درباره بازگشتش به ایران می‌گوید: «من به اینجا نیاز دارم. من باید اینجا زندگی کنم، چون عاشق ایرانم. همای موقعی عوض می‌شود که این نگاهش عوض شود. من مال روستایی در همین ایران هستم و نمی‌توانم در جای دیگری غیر از آنجا که به آن تعلق دارم، زندگی کنم. می‌توانم بروم کنسرت بدهم و علم‌شان را یاد بگیرم، اما پایم را اولین‌بار در این خاک زمین گذاشتم و همین جا هم می‌میرم. من به این خاک مدیونم. من به این مملکت وابستگی دارم؛ به همه باورهای ملی، دینی و اجتماعی‌اش باور دارم و همین‌جا می‌مانم. اگر من در اینجا نمانم و نقشم را ایفا نکنم، چه کسی باید این کار را بکند؟ این وظیفه و رسالت من است. ما فقط اجرا‌کننده نیستیم. تک‌تک ما محافظان این فرهنگ و هنر و ادبیات هستیم، پس می‌مانم تا برای مردم سرزمینم بخوانم».

دانلود

Share