حضور شهردار رشت در منزل دكتر ابريشم چيان

تجلیل مدیرت شهری رشت از دکتر ابریشم چیان;مفاخر شهر رشت گنجینه‌های ما هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم به همراه دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از مدیران شهرداری با حضور در منزل دکتر میر جعفر ابریشم چیان از این نیکوکار ارجمند استان گیلان تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم به همراه دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از مدیران شهرداری با حضور در منزل دکتر میر جعفر ابریشم چیان از این نیکوکار ارجمند استان گیلان تقدیر کرد.

۰۵۳شهردار رشت در این دیدار ضمن تمجید و تشکر از زحمات این خیر و واقف گیلانی اظهار داشت: فعالیت‌های خیر حضرتعالی همواره زبانزد عام و خاص بوده و قطعا نمی توان با هیچ چیز مادی از زحمات شما تقدیر کرد و پاداش و اجر کار شما دعای خیر مردم است که همواره در زندگی شما جاری خواهد بود.

 ثابت قدم با اشاره به تلاش های دکتر ابریشم چیان که در طول زندگی خود برای رشد و ارتقای علمی فرزندان این مرز و بوم کشیده اند گفت: مفاخر شهر رشت گنجینه های ما هستند و دکتر ابریشم چیان نیز دارای جایگاه ویژه ای در این میان هستند. ایشان انسان وارسته ای هستند و مجموعه شهرداری به پاس زحمات ایشان اطراف محدوده محل سکونتشان در بلوار گیلان به پارک و فضای سبز مبدل خواهد شد که بخشی از این مکان سواره رو و بخشی نیز پیاده رو خواهد بود.

عباس صابر رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست اظهار داشت : تقدیر و تشکر از خیرانی مثل شما  یکی ‌از وظایف فراموش شده‌‌ اجتماع است و برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه باید اطلاع رسانی از زحماتی که شما عزیزان می کشید به مهم ترین وظیفه تبدیل گردد.
فاطمه شیرزاد، عضو شورای اسلامی شهر رشت هم در این دیدار پیشنهاد کرد تا دکتر ابریشم چیان در زمینی که از سوی شهرداری و با حمایت شهردار ارائه خواهد شد هزینه ساخت درمانگاهی در سطح شهر را تقبل کند.

وی با تجلیل از مقام فاخر و انسانی دکتر ابریشم چیان خواستار توجه بیشتر شورا و شهرداری رشت به نعمت حضور این مفاخر در شهر رشت شد .

۰۵۲ دکتر میرجعفر ابریشم‌چیان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور مدیران شهرداری و اعضای شورا گفت: قبل از انقلاب برای مادرم ساختمانی به مساحت حدود دو هزار متر مربع در محوطه موسسه معلولان رشت احداث کرده ام، که هدف از ساخت این مجموعه ارائه خدمات بیشتر به مردم شهر بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا چندسال پیش پس از مشورت با استاد جعفر خمامی زاده در سال ۸۲ نسبت به ساخت پنج ساختمان مربوط به دانشکده ادبیات و علوم انسانی با مساحت ۷۳۰۰ متر مربع در دانشگاه گیلان اقدام کردم و این در حالیست که اینجانب به همراه همسرم جایگاه ابدی خود را در حیاط این مجموعه زیر گام های دانشجویان انتخاب کرده ایم.

ابریشم چیان احداث ساختمان دیگری در محوطه دانشگاه گیلان را که دارای ۱۳۸۴ صندلی است، از دیگر موارد انجام شده و گامی موثر در اعتلای دانش استان دانست و گفت:  انگیزه ام از ساخت این مجموعه ها در محوطه دانشگاه کسب رضای خداوند متعال است.

ابریشم چیان با تاکید بر اینکه مسئولان باید نسبت به معرفی چنین فعالیت هایی در جامعه اقدام کنند تا افراد بیشتری نسبت به انجام آنها راغب شوند، افزود: در این میان باید از ظرفیت رسانه ملی بیش از پیش بهره گیری کرد.

وی همچنین اظهار داشت: مجوز ایجاد مرکز پیوند اعضا را دریافت کرده ام اما متاسفانه پس از گذشت حدود ۱۸ ماه هنوز نقشه ساختمانی آن تهیه نشده به طوری که هر یک از مسئولان بیمارستان های دولتی شهر خواستار احداث مراکزی در بیمارستان خود هستند.

ابریشم چیان که احداث بیمارستان آریا با کمک دیگران را در کارنامه خود دارد همچنان در ساخت مرکز پیوند اعضا در بیمارستان رازی رشت مصر بوده که برای احداث آن از مرکز پیوند اعضای شیراز الگو برداری خواهد کرد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیران شهری از آنها  ارائه خدمات بیشتر به شهروندان را خواستار شد و ادامه داد: برای توسعه و آبادانی شهر رشت به همکاری همه مسئولان نیاز است و اعضای شورا در کنار شهردار می توانند برای تحقق آن نقش آفرین باشند.

لازم به ذکر است که دکتر ابریشم چیان مالک نخستین داروخانه شبانه روزی سطح کشور بوده که ۸۰ سال پیش آغاز به کار کرده است . وی که متولد سال ۱۳۰۹ در محله سوخته تکیه رشت بوده در مقطع دکترای شیمی و دارو سازی تحصیل کرد و در سال ۱۳۳۶ به عضویت اتاق بازرگانی تهران درآمد علاوه بر این در عرصه نمایندگی انحصاری شرکتهای دارو سازی دنیا و واردات مواد شیمیایی و دارویی همکاری های گسترده ای با کشورهای امریکا ، آلمان و غیره داشته است.

دکتر ابریشم چیان علاوه بر این ها،کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه دانشکده علوم انسانی و حقوق دانشگاه گیلان که دارای افزون بر هفت هزار جلد کتاب در زمینه های جامعه شناسی ، پزشکی ، ادبیات شرق و غرب ، دیوان شعرا و نویسندگان ،‌ عرفان ، سیاست ، تصوف و غیره بوده اهدا کرده است.
۰۶۴ ۰۶۱

Share