در گفتگو با دیارمیرزا عنوان شد

تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی/آلودگی نفتی خزر ناشی از عملکرد ایران نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، صبح امروز در در مانور ملی منطقه ای جستجو, نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در بندر انزلی برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، صبح امروز در در مانور ملی منطقه ای جستجو, نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در بندر انزلی برگزار شد.

نعیمی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه این مانور با حضور نمایندگان کشور های حاشیه دریای خزر انجام شده است اظهار کرد:در این مانور توان عملیاتی DSC_0349در جستجو نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی سنجیده خواهد شد .
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان متذکر شد: در این مانور پانزده شناور و چهار بالگرد و ۱۵۰ نفر نیروی کاری در داخل مانور و همچنین ۲۳۰ نفر در داخل کشتی برای نظارت و حمایت شرکت کردند که این مانور با این عظمت برای اولین بار به نحو احسن انجام شد .
وی ادامه داد: فرمان مقام معظم رهبری برای رعایت کامل مسائل زیست محیطی برای ما مهم است و براساس کنوانسیون ها و پروتکل ها مقید هستیم که موارد زیست محیطی را رعایت کنیم و همانگونه که مشاهده می کنید چه در خشکی و چه در دریا با تجهیزات مدرنی که دارا هستیم کاملا این موضوع رعایت می شود .
نعیمی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در پایان با اعلام ابراز رضایت میهمان ها و ایجاد همکاری های جدید گفت: امیدواریم حضور مهمانان مختلف از کشور های آذربایجان ، ترکمنستان و روسیه موجب همکاری بیشتری شود و در آینده نزدیک پروتکلی مصوب شود که پنج کشور حاشیه دریای خزر بتوانند در زمان بحران همکاری داشته باشند.

آلودگی نفتی خزر ناشی از عملکرد ایران نیست
DSC_0324هادی حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا عنوان کرد: این مانور ملی با توجه دو کنوانسیون سار و مارپل که جمهوری اسلامی ایران به آن محلق شده است اجرا شد .
وی ادامه داد: هنگامی که هر دولت ها به این کنوانسیون ملحق می شوند ملزم خواهند بود در هنگام تصادم کشتی در دریاها و یا آلودگی نفتی از تمام امکانات و تجهیزات خود برای نجات جان انسان ها و هم برای جمع آوری آلودگی نفتی استفاده کنند.
هادی حق شناس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۷۶ بطور منظم سالی یکبار مانور ملی برگذار می کند که این مانور ها یکبار در شمال کشور و یکبار در جنوب ایران انجام می شود و بیشتر برای تمرین و آمادگی برای تصادم کشتی ها و یا آلودگی های نفتی است .
وی در مورد کیفیت مانور برگزار شده عنوان کرد: با توجه به تجربیات سنوات گذشته همه ی ارگان های دریایی اعم از سازمان های دریایی، نیروهای نظامی و سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی همکاری کامل را داشتند .
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد آلودگی های موجود در دریای خزر اظهار داشت: اکتشاف نفت توسط کشور های حاشیه دریای خزر بیش از جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه آلودگی نفتی که در دریای خزر موجود است ناشی از عملکرد و اکتشافات بقیه کشور ها است .

Share