نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خبر داد

تاسیس حوزه علمیه در مرکز اسلامی هامبورگ و استقبال گسترده از مراسم اعتکاف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس مرکز اسلامی هامبورگ از تاسیس حوزه علمیه به منظور تربیت مبلغان و کارشناسان دینی در مرکز اسلامی هامبورگ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس مرکز اسلامی هامبورگ از تاسیس حوزه علمیه به منظور تربیت مبلغان و کارشناسان دینی در مرکز اسلامی هامبورگ خبر داد.

ayatollah-ramezaniآیت‌الله رضا رمضانی با اشاره به فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ در کشور آلمان اظهار کرد: مجمع ادیان در مرکز مذکور تشکیل شده و گفت‌وگو بین تمام ادیان و مذاهب به‌ویژه کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها انجام می‌شود.

وی فعالیت مجمع ادیان مرکز اسلامی هامبورگ را در تمام کشورهای اروپایی عنوان کرد و افزود: در مدت چهار سال گذشته ارتباط با کشورهای فرانسه و … برقرار شده و جلسه‌ها مستمر برگزار می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ به صورت آکادمیک است، تصریح کرد: از سال ۲۰۰۰ میلادی که ساختمان تحصیلات آکادمیک مرکز اسلامی هامبورگ احداث شد، دانشجویان برای تربیت اسلامی در این مرکز جذب می‌شوند.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه از راه‌اندازی کلاس‌های متعدد در مرکز اسلامی هامبورگ خبر داد و بیان کرد: در مدت دو سال گذشته حوزه علمیه به منظور تربیت مبلغان و کارشناسان دینی در مرکز اسلامی هامبورگ تاسیس شده است.

وی به تحصیل ۱۴ طلبه در حوزه علمیه مذکور اشاره کرد و گفت: این طلبه‌ها بومی کشورهای اروپایی هستند و هر کدام به زبان‌های مختلف تسلط دارند.

رمضانی با اشاره به متقاضیان بسیار برای تحصیل در حوزه علمیه مرکز اسلامی هامبورگ،خاطرنشان کرد:دو سال آینده تعداد دانشجویان حوزه علمیه مذکور به ۳۰ طلبه افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، طلبه‌ها را از جوانان آلمان و کشورهای همجوار خواند و یادآور شد: فعالیت‌های تبلیغی باید به زبان همان قوم باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت مسجد امام علی (ع) در سه بخش انجام می‌شود، اظهار کرد: مسجد، مرکز اسلامی و بخش آکادمی همواره سیر صعودی داشته است.

رمضانی به اقامه نماز جماعت در مدت ۲۰ سال گذشته در مسجد امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: نماز جمعه به صورت مستمر در مسجد مذکور اقامه می‌شود ضمن اینکه برنامه‌های محرم، صفر، رمضان و مناسبت‌های مذهبی مختلف را در این مسجد داریم.

امام جماعت مسجد امام علی (ع) هامبورگ از برگزاری مراسم اعتکاف طی ۱۱ سال گذشته در این مسجد خبر داد و بیان کرد: دو سال است با تقاضای بیش از اندازه مواجه هستیم و امسال ناچار شدیم برای پذیرش معتکفان قرعه‌کشی انجام دهیم.

وی با اشاره به اتحاد بین آلمان غربی و شرقی در سال ۱۹۷۹ میلادی، تصریح کرد: روز اتحاد بین دو آلمان، روز باز مساجد نامگذاری شده و مسجد امام علی (ع) در این زمینه به صورت قوی ورود کرده است.

رمضانی به حضور بیش از پنج هزار نفر افراد بومی در سوم اکتبر همزمان با روز باز مساجد در مسجد امام علی (ع) هامبورگ اشاره کرد و گفت: گروه‌های مردمی از ساعت ۱۰ صبح تا هفت عصر وارد مسجد می‌شوند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ مشاوره تربیتی، تشرف، ازدواج و طلاق و دعای کمیل را از جمله برنامه‌های این مرکز برشمرد و خاطرنشان کرد: هیئت جوانان مرکز مذکور تقویت شده و دارالقرآن در مرکز اسلامی هامبورگ تاسیس شده است.

وی برنامه‌های مرکز اسلامی هامبورگ را در راستای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: بخش بانوان در مرکز مذکور راه‌اندازی شده و این بخش به صورت گسترده فعال است و بانوان در جلسه‌های گفت‌وگو حضور پیدا می‌کنند.

رمضانی با بیان اینکه مسابقه‌های قرآنی در ۶ سال گذشته در دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می‌شود، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در مسابقه‌های قرآنی از ۱۲ کشور اروپایی حضور پیدا می‌کنند و نفرات برتر برای شرکت در مسابقه‌های قرآنی ایران معرفی می‌شوند.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه به ارتباط این مرکز با مراکز شیعه و اهل سنت در اروپا اشاره کرد و گفت: موضوع تقریب مذاهب در آلمان بسیار جدی است و علما در هفته وحدت برای تبادل نظر در موضوع‌های مختلف گردهم می‌آیند./فارس

Share