سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری مطرح کرد:

تائید تخلف در بنیاد تعاون ناجا/طرح دریا از امروز کلید خورد/هم با پورشه و هم با پراید در صورت دور دور کردن برخورد می کنیم/راه اندازی پلیس کودک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار سعید منتظرالمهدی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد دستگیری در بنیاد تعاون نیروی انتظامی گفت: در بنیاد تعاون ناجا انحرافاتی در شرکت های زیرمجموعه آن انجام شد و سیستم های حفاظتی و بازرسی این مساله را سال گذشته به فرمانده وقت ناجا اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی ناجا در نخستین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی نیروی انتظامی به سوال های خبرنگاران در مورد پروندهای و اقدامات پیش روی این نیرو پاسخ داد.

۴۶۵۷۱۷_۷۷۶سردار سعید منتظرالمهدی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد دستگیری در بنیاد تعاون نیروی انتظامی گفت: در بنیاد تعاون ناجا انحرافاتی در شرکت های زیرمجموعه آن انجام شد و سیستم های حفاظتی و بازرسی این مساله را سال گذشته به فرمانده وقت ناجا اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه این انحرافات محرز شد، گفت: فرمانده وقت ناجا شخصا پرونده قضایی در این زمینه تشکیل داد و موضوع را پیگیری کرد و در نهایت پرونده به دست قوه قضاییه سپرده شد.

منتظرالمهدی در مورد فروش نفت در ناجا نیز گفت: در جلسه ای که به این منظور در سال ۹۲ برگزار شد، معاون اول رییس جمهوری، وزیر نفت، رییس خزانه داری، رییس بانک مرکزی و نوبخت سخنگوی دولت و برخی مسوولان نیروی انتظامی موضوع فروش نفت را بررسی و پذیرفته شد که ناجا در زمان دولت قبلی نفتی را بابت جبران کسری بوجه گرفته است.

سخنگوی نیروی انتظامی اظهار داشت: پروتکل، اقدامات قانونی و تشریفات در دولت قبلی انجام نشده و مخدوش بود براین اساس قرار شد  در این زمینه نوبخت گزارشی تهیه کرده و به رییس جمهوری ارائه دهد.

منتظرالمهدی افزود: با روش دخلی و خرجی که شیوه حسابداری است و برای اصلاح دفاتر حسابداری انجام می شود می توان این موضوع را حل کرد.

وی در مورد میزان این رقم گفت: این پول با رقم ارز دولتی در آن زمان ۴۰۰ میلیارد تومان است البته در دهه های گذشته نیز چنین مساله ای در قالب خرید بنز اتفاق افتاده بود.

طرح دریا از امروز کلید خورد

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: طرح دریا از امروز کلید خورد و قرارگاه امنیتی انتظامی ساحلی در بیش از ۱۱۰ نقطه ساحلی استان های شمالی کشور اعم از گلستان، مازندران و گیلان برای هماهنگی با دستگاه ها و امنیت و پشتیبانی انتظامی ایجاد شد.

به گفته وی، سرویس دهی مناسب برای تخلیه هیجان مثبت جوانان، انجام فعالیت های فرهنگی، ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی، ایجاد فضای معنوی و صمیمی در دستور کار نیروی انتظامی است.

سخنگوی نیروی انتظامی به کاهش ۵۰ درصدی غرق شدگان در سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از گرفتار شدگان در دریا توسط دریابانان ناجا در سال گذشته نجات یافتند.

وی ادامه داد: برای باز اجتماعی کردن معدود افرادی که اصرار به هنجارشکنی دارند، برخورد فنی انجام می شود البته طرح دریا یک طرح مردمی است و باید به صورت مردمی نیز انجام شود. بر این اساس، از پرسنل موسسات انتظام و پلیس های افتخاری در این طرح استفاده شده و پلیس نیز پشتیبان و حمایت امنیتی را در این طرح اجرا خواهد کرد.

سینماها در ماه رمضان از افطار تا سحر باز است

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد بازگشایی سینما ها در ماه رمضان گفت: سینماها در ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر به جز ایام شب های قدر با نظارت سینماگران باز است.

ابلاغی مبنی بر حضور بانوان در استادیوم ها به ناجا اعلام نشده است

سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی مبنی رفع ممنوعیت حضور بانوان در استادیوم های ورزشی گفت: هیچ گونه ابلاغی مبنی بر حضور بانوان در استادیوم ها بویژه سالن های والیبال ابلاغ نشده چرا که مرکز اصلی صدور مجوز در این زمینه وزارت کشور است.

طرح جمع آوری معتادان مانند طرح سالم سازی محیط زیست نیست

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: طرح جمع آوری معتادان طرح سالم سازی محیط زیست نیست چرا که معتادان انسان هستند و ما می توانیم همه آن ها را ظرف یک هفته جمع آوری کنیم اما مشکل بعد از جمع آوری است.

منتظر المهدی ادامه داد: به عنوان مثال بیش از ۵ تا ۶ کمپ ده هزار نفری در تهران نیاز است اما سعی داریم در حوزه پیشگیری هزینه مداخله و مقابله نیروی انتظامی را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد از نظر آموزشی و رسانه ای مربیان در مدارس حضور می یابند اما مسئولیت اصلی در این زمینه با سازمان های دیگر است.

هیچ تهدیدی در مرزهای کشور وجود ندارد

منتظرالمهدی در مورد آمادگی نیروی انتظامی در مرزها گفت: مردم نگران نباشند چرا که هیچ گونه تهدیدی در مرزهای کشور وجود ندارد و مرزبانان ما در تمام مرزهای کشور آمادگی کامل دارند.

وی اضافه کرد: راهبرد نیروی انتظامی پیش بینی حداکثری برای احتمالات حداقلی است و ناجا همواره آماده بوده و فرمانده نیروی انتظامی نیز بر تقویت مرزها تاکید داشته و مرزبانان به صورت کامل از مرزها دفاع خواهند کرد.

راه اندازی پلیس کودک اول تیرماه ابلاغ می شود

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد راه اندازی پلیس کودک نیز گفت: پلیس کودک به عنوان برنامه ای جدید اول تیرماه امسال ابلاغ می شود البته این در حالی است که زیرساخت های آن در پلیس پییشگیری انجام شده و به بحث ابلاغ ساز و کارهای آن انجام خواهد شد.

به گفته وی آموزش و پرورش یکی از مولفه های اصلی راه اندازی این پلیس است و تاکنون جلسات متعددی با آنها برگزار شده است.

طرح جمع آوری سلاح در سیستان و بلوچستان در دستور کار نیروی انتظامی است

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد استفاده از سلاح درسیستان و بلوچستان بدون هیچ ممنوعیتی گفت: طرح جمع آروی سلاح در این استان در دستور کار نیروی انتظامی است و به این منظور جلساتی متعددی با سران قوم ها در این استان انجام شده واین مشکل با اتفاق نظر آنها حل می شود.

وی در مورد فعالیت پلیس سایبری گفت: نیروی انتظامی با رصد کامل فضای مجازی و هم چنین با پیش بینی و اقدامات پیش گیرانه و پیش دستانه سعی دارد که مشکل خاصی در این حوزه پیش نیاید از سوی دیگر در پلیس سایبری آمادگی کامل برای رصد فضای سایبری وجود دارد و با هراتفاق مجرمانه ای برخورد خواهد کرد.

هم با پورشه و هم با پراید در صورت دور دور کردن برخورد می کنیم

وی در مورد برخورد با دوردور ماشین های لوکس گفت: وجود چنین ماشین هایی زمینه ایجاد فاصله طبقاتی است که تبعات آن در جامعه بسیار زیاد است.

وی با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با دوردورهای این ماشین ها و بازخورد مردم نسبت به عملکرد ناجا گفت: در برخورد با این خودروها صرفا تخلفات مدنظر است. بر این اساس نه پورشه بودن خودروها نه پراید بودن آنها و نه سرنشینان این خودروها مهم است بلکه با آنها اگر از مدار اخلاق و قانون عبور کنند برخورد خواهیم کرد.

منتظرالمهدی اضافه کرد: در این حوزه هرچه را که لازم باشد افکار عمومی بدانند اطلاع رسانی شفاف کرده و برای تنویر افکار عمومی اطلاع خواهیم داد.

/عصرایران

Share