استاندار در نخستين نشست ساماندهي مبادلات مرزي گيلان

به ازای هر ۱۰۰ هکتار زمین می بایست ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ اشتغال ایجاد شود/از عملکرد اتحادیه تعاونی های مرزنشینان در آستارا راضی نیستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در گیلان به ازای هر ۱۰۰ هکتار زمین می بایست ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ اشتغال ایجاد شود و اظهار داشت :زیبنده کشاورزی استان نیست که با این ظرفیت تنها برای ۲۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نشست ساماندهی مبادلات مرزی گیلان به ریاست استاندار صبح امروز در آستارا برگزار شد.

SONY DSCمحمد علی نجفی دراین نشست با اشاره به وجود نیروی انسانی مبتکر و توانمند در آستارا اظهار داشت : شهرستان آستارا از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخورداراست و با وجود این نعمات الهی در این شهرستان و همچنین وجود مرز، گمرک و امکانات بندری نباید در آستارا شاهد بیکاری باشیم .
وی با بیان اینکه از عملکرد اتحادیه تعاونی های مرز نشینان در آستارا راضی نیستم گفت :این اتحادیه باید در جهت ایجاد اشتغال تلاش کند و اگر دراین زمینه نیاز به آموزش و بازنگری و ورود نیروهای جدید دارد انجام پذیرد تا انشاء ا.. شاهد تعاونی هایی پویا و فعال در جهت توسعه استان باشیم .
دکتر نجفی از تشکیل کارگروهی بمنظور بررسی وضعیت تعاونی ها مرزنشین خبر داد و افزود: باید مشکل مرزنشین ها، مسائل گمرکی وضعف تعاونی ها در این کارگروه بررسی و مرتفع گردد.
نماینده عالی دولت در گیلان همچنین  از تشکیل کارگروهی به منظور بررسی وضعیت بندر آستارا خبر داد و افزود: در این کارگروه باید مشکلات موجود در بندرآستارا بررسی و در جهت رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.
وی همچنین از اداره کل حمل ونقل وپایانه های استان نیز خواست متناسب با شایستگی ها وتوانمندی های آستارا در این شهرستان به عنوان دروازه تجاری شمال کشور اقدام کند و فعالیتهایش را ارتقاء دهد.
استاندار گیلان حل مشکل اشتغال را از اولویت های استان دانست و افزود: بایدتلاش های ما به گونه ای باشد تا ره آوردی برای کمک به مردم و حل مشکل اشتغال استان داشته باشد.
دکتر نجفی از آغاز صادرات کیوی از اول مهر ماه خبرداد و افزود توجه به ابن محصول موجب درامدزایی مناسب در آستارا میشود .
استاندار گیلان ایجاد پایانه گل و گیاه و همچنین احداث بازارچه مرزی را در آستارا  اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: بایدبا تمام توان در جهت حل مشکلات این دو طرح تلاش کنیم .
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در گیلان به ازای هر ۱۰۰ هکتار زمین می بایست ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ اشتغال ایجاد شود و اظهار داشت :زیبنده کشاورزی استان نیست که با این ظرفیت تنها برای ۲۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.
دکتر نجفی در ادامه افزود : تمامی نیروهای امنیتی وگمرکی باید تلاش کنند با حفظ قوانین و مقررات تسهیلات تجارت  را برای مردم فراهم کنند.

نعیمی نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز دراین نشست خواستار راه اندازی بازارچه مرزی در این شهرستان شد و افزود: مشکلات شهرستان آستارا در شبکه استانی ، صحن مجلس و همچنین سفر ریاست جمهور به مسئولین انعکاس داده شده است .

شفقی فرماندار شهرستان آستارا نیز در این نشست با ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان اظهار داشت : گمرک آستارا با قدمت ۱۲۰ ساله خود به عنوان قدیمی ترین گمرک زمینی کشور محسوب می گردد

وی افزود: این گمرک ۶۴ درصد سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است  و در سال ۹۳ ، ۳۰۸ میلیون دلار صادرات از طریق این بندر صورت گرفته است .

Share