رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین واحد سلولزی خاورمیانه در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از بهره‌برداری بزرگ‌ترین واحد صنایع سلولزی خاورمیانه در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از بهره‌برداری بزرگ‌ترین واحد صنایع سلولزی خاورمیانه در این استان خبر داد.

۹۴۱۶علی منتظری با اشاره به اینکه حدود دو هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در گیلان است، اظهار کرد: یک‌هزار و ۱۵۰ طرح نیمه‌تمام در استان با ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام را از اهداف مهم عنوان کرد و افزود: ۱۶۰ واحد صنعتی دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند و ۴۰۰ واحد نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی اولویت‌بندی شده‌ است، گفت: صنایع سلولزی گیلان به عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی خاورمیانه به‌زودی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مهم‌ترین مزیت صنایع سلولزی گیلان را رونق زراعت چوب در این استان به دلیل قابلیت‌های این استان در ایجاد صنایع سلولزی عنوان کرد و یادآور شد: صنایع‌ سلولزی می‌تواند در حوزه کشاورزی گیلان تحول ایجاد کند.

منتظری با بیان اینکه ۱۵ هزار هکتار اراضی برای صنایع سلولزی گیلان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار متر مکعب چوب را دارد.

وی از پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۷ هزار نفر در بخش‌های مختلف صنعتی استان سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰۰ هزار واحد صنفی در گیلان فعالیت دارند و پیش‌بینی می‌شود امسال ۹ هزار واحد صنفی ایجاد شود که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان روند سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت را خوب ارزیابی و راه‌اندازی فروشگاه‌های بزرگ و مکانیزه این استان را از برنامه‌های مهم در سال جاری عنوان کرد./فارس

Share