رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان خبرداد

برگزاری ۴۰ نشست در سازمان قضایی نیروهای مسلح گیلان برای اجرای قوانین جدید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان از برگزاری ۴۰ نشست قضایی به منظور ایجاد رویه واحد در اجرای قوانین جدید مجازات اسلامی و آئین دادرسی کیفری در این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان از برگزاری ۴۰ نشست قضایی به منظور ایجاد رویه واحد در اجرای قوانین جدید مجازات اسلامی و آئین دادرسی کیفری در این سازمان خبر داد.
moosavi_2483کمال الدین موسوی افزود: در این جلسات، قوانین به صورت دقیق مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و از نظرات معاونت حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز استفاده شد.
وی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح همواره در اجرای دقیق قوانین جدیدالتصویب و ایجاد رویه واحد قضایی پیشگام بوده و برگزاری کارگاه های متعدد در زمینه بررسی قوانین با دعوت از اساتید برجسته گواه این ادعاست.
وی عملکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان را از حیث مختومه نمودن پرونده ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: در طول سال ۹۳ علی رغم افزایش پرونده های وارده، شاهدکاهش موجودی پرونده ها بودیم و بسیاری از پرونده های قدیمی نیز منتهی به صدور رای نهایی شده اند.
موسوی وجود نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه را یکی از عوامل مهم پیشبرد اهداف سازمانی برشمرد و افزود: با برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان سازمان سعی شده تا نسبت به ارتقای سطح دانش اداری آنان در امور خدمتی اقدام گردد.
وی افزود: همچنین جهت بالابردن روحیه خدمتی و نیز ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر، در مناسبت های مختلف از کارکنان نمونه با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد.
موسوی، استان گیلان را جزء اولین استان های فعال درحوزه فناوری اطلاعات برشمرد و افزود: استان گیلان ازجمله اولین استان هایی بوده که اقدام به راه اندازی سامانه های ارتباط جهت ثبت وضبط ورود و خروج مراجعین، انبارداری و  درگاه اطلاع رسانی الکترونیکی(پورتال) خبری سازمان نموده است.
وی گفت: همچنین در ارتباط با امحاءپرونده های قدیمی و ثبت الکترونیک سوابق و پرونده ها،گام موثری برداشته شده و در طول سال ۹۳ بیش از یازده هزار فقره پرونده پس از ثبت الکترونیک، امحاء شده است.
وی با بیان این که سیاست های کلی مصوب مرکز در ارتباط با اقدامات پیشگیرانه دقیقاً در سازمان قضایی گیلان اجرا شده است، اضافه کرد: رشد برگزاری کلاس های آموزش مسائل حقوقی و قضایی، تشکیل منظم شورای پیشگیری از وقوع جرم، تشکیل کمیته های پیگیری و اجراء راهکارها در یگان های مختلف از جمله مواردی است که در این ارتباط می توان به آن اشاره نمود.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان افزود: در همایش کارشناسان پیشگیری از وقوع جرم سازمان، کارشناس پیشگیری از وقوع جرم استان به عنوان نمونه معرفی شد که نشانه ای از موفقیت این مجموعه است.
وی همچنین از احداث سالن اجتماعات جهت برگزاری مجامع و جلسات خبر داد و گفت: از ابتدای سال۹۳ با استفاده از اعتبارات استانی پروژه احداث سالن اجتماعات کلید خورد و تاکنون پیشرفت خوبی داشته که امیدوارم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، درسال۹۴ شاهد بهره برداری از این مجموعه باشیم.
وی در پایان، از تلاش کلیه همکاران قضایی و اداری سازمان گیلان که در فضایی صمیمی و صادقانه جهت پیشبرد اهداف تلاش می کنند، تشکر و قدردانی کرد.

Share