برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در مسجد سیدالشهداء (ع) گتگسر بخش اسالم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان مراسم جشن با شکوهی در مسجد سیدالشهداء (ع) گتگسر بخش اسالم برگزار شد. در این مراسم که سه شنبه ۱۲ خرداد ماه ۹۴ همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد سیدالشهداء (ع) گتگسر بخش اسالم برگزار شد حجت الاسلام اصغر جدائی امام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان مراسم جشن با شکوهی در مسجد سیدالشهداء (ع) گتگسر بخش اسالم برگزار شد.

jodaamedدر این مراسم که سه شنبه ۱۲ خرداد ماه ۹۴ همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد سیدالشهداء (ع) گتگسر بخش اسالم برگزار شد حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه بخش اسالم به تبیین فلسفه انتظار پرداخت وگفت:تا زمانی قادر به حفظ معنویت و اسلام در جامعه هستیم که بتوانیم فرهنگ صحیح مهدویت را در جامعه ترویج کنیم.
وی افزود:نکته‌ای که در شناخت مهدویت ضرورت دارد، این است که حکومت حضرت مهدی(عجل الله) آغاز حرکت اصلی انسان است، نه پایان کار، و این حُسن مهم آرمان‌های اسلامی است.
امام جمعه اسالم با اشاره به شناخت صفات و سیره امام عصر(ارواحنا له الفداء) مطالعه آیات و روایات فراوانی که در ارتباط با وجود مقدس حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان شده، بسیار سودمند است بیان داشتند: گنجیینه ها و جواهرات فراوانی در میان منبع فاخر و بلند شیعی وجود دارد که آخر الزمانی از جمله آنهاست که ما هنوز به صورت جدی به سراغ این منابع نرفته ایم و بهره لازم را نبرده ایم که متاسفانه در مقایسه با غرب و ایالات متحده آمریکا ، جامعه مسلمین خصوصا تشیع در پرداختن به مباحث مربوطه به آخرالزمان و منجی گرایی، جهان آینده و آینده جهان یک تاخیر ۵۰ ساله دارد که جبران این تاخیر ، کار و تلاش می طلبد
جدایی بیان داشت تا سال ۱۹۹۷ میلادی ۲۵۷ دانشگاه در آمریکا با موضوع تخصصی آخرالزمان و منجی گرایی کار می کردند در حالی که جهان اسلام و از جمله ایران- با وجود هزاران دانشگاه دولتی و آزاد و غیره ، حتی دو واحد درسی اختیاری با موضوع آخرالزمان و مهدویت وجود ندارد.
جدائی با اشاره به پرهزینه ترین و پر فروش ترین فیلم های سینمایی هالیوود با موضوع آخر الزمان است بیان داشت: این در حالی است سینمای ما در صد بالایی از آثارش کمدی می باشد.
ایشان اطلاعات و اخبار آخر الزمانی را مثل تابلوهایی بیان کردند که وقتی در جاده انتظار راه می افتیم و می رویم ، این اخبار و روایات به ما می گویند که چقدر از مقصد فاصله گرفته ایم و همین طور خطرات جاده را به ما نشان می دهند
جدائی همچنین در مورد ساخت فیلم های هالیوودی گفت: یکی از این فیلم ها آرماگدون است که در تورات یکبار آمده است با نام های مجدون و آرماگدون حادثه بزرگی است . که در آخر الزمان رخ می دهد و افراد زیادی در نبرد آخر الزمان کشته می شوند البته در منابع روایی ما هم تعبی قرقیسا آمده که شباهت های عجیبی با روایات عهد عنیق و مسیحیت دارد.
وی بیان جنگ ستارگان ، جنگ های صلیبی و نظم نوین جهانی، را از طرف روسای جمهوری امریکا، اتفاقی نیست تصریح کرد: براساس آموزه های دینی آنهاست که می خواهد بر جهان سیطره پیدا کنند.
حجت الاسلام جدائی در پایان سخنان خود از جوانان و نوجوانان عزیز وهمه اقشار جامعه درخواست کردند در تمامی مراحل زندگی خود امام زمان (ع) را حاضر و ناظر در زندگی خود ببینند و برای ظهور ایشان دعا کنند و از سیره این حضرت پیروی کنند.
۸۷amed ۹۸med

Share