مدیرکل محیط زیست استان گیلان:

شکایت از دانشگاه علوم پزشکی گیلان/شهرک صنعتی رشت توجهی به اخطاریه‌ها نداشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، عصر امروز نشست خبری مدیرکل محیط زیست استان گیلان به مناسبت هفته محیط زیست در رشت برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، عصر امروز نشست خبری مدیرکل محیط زیست استان گیلان به مناسبت هفته محیط زیست در رشIMG_2896ت برگزار شد.

برجی با بیان اینکه امسال شعار روز جهانی محیط زیست «۷ میلیارد رویا و یک سیاره، با احتیاط مصرف کنید» نامگذاری شده است، تصریح کرد: باید خردمندانه عرصه‌های طبیعت را مدیریت کنیم.
مدیرکل محیط زیست استان گیلان با اشاره به اینکه آلودگی هوای سایر شهرستان ها بر روی استان گیلان تأثیر زیادی دارد عنوان کرد: به فرض مثال آلودگی شهرستان تهران باعث سرازیر شدن افراد از تهران به منطقه خوش آب و هوای گیلان می شود و در استان شروع به خریدن زمین می کنند در نتیجه به علت کم بودن زمین و عدم قیمت مناسب محصولات کشاورزی، زمین های کشاورزی تغییر کاربری داده می شوند و این موضوع صدمات جدی را به استان وارد می کند.
وی اضافه کرد:از زمانی که چای به قیمت مناسبی از باغداران خریداری شد ملاحظه می کنیم که زمین های متروک چای نیز دوباره شروع به کار کرده اند.

محیط زیست گیلان موفقیت های چشمگیری کسب کرده است
برجی با بیان اینکه در سال گذشته اداره حفاظت محیط زیست گیلان موفقیت های چشمگیری کسب کرده است گفت: این تلاش مدیون همه ی افرادی است که در این اداره به فعالیت می پردازند.
وی انتخاب روابط عمومی محیط زیست گیلان به عنوان برترین روابط عمومی کشور و افزایش جایگاه محیط زیست گیلان از رتبه ی بیست و پنجم به رتبه ی چهارم را از جمله مهمترین موفقیت های کسب شده دانست.
وی شرکت کارکنان در نماز جمعه، افتتاح پایش برخط (آنلاین) برخی شرکت های گیلان از جمله فولاد گیلان و سیکل ترکیبی پره سر، تشکیل جلسه کارگروه پسماند شفت، مسابقه اسب سواری در شهرستان تالش برای حمایت از اسبچه خزری ، آموزش های محیط زیستی به مردم و مهمترین برنامه یعنی برگزاری اولین جشنواره «آخرین غرش» جهت حمایت از پلنگ ایرانی را از برنامه های مهم محیط زیست گیلان در هفته محیط زیست دانست.
مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: با پیگیری نظارتی محیط زیست استان گیلان در سال ۹۳ بیش از سی هزار مترمکعب سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی افزایش یافت.

۵ منطقه تحت مدیریت محیط زیست در گیلان
برجی اظهار داشت: محیط زیست گیلان ۵ منطقه تحت مدیریت خود دارد که پارک ملی بوجاق، سه اثر طبیعی، ۵ منطقه حفاظت شده و ۵ منطقه حیات وحش که در مجموع ۱۴/۵ درصد مساحت استان گیلان را تشکیل می دهد.
برجی مدیرکل محیط زیست استان گیلان با انتقاد از طرح انتقال گونه های کمیاب به مناطق حفاظت شده گفت: متأسفانه با انتقال برخی گونه ها به مناطق حفاظت شده نسل آنها به خطر افتاده است که یک نمونه آن گوزن زرد است که از زمان انتقال آن زادآوری صورت نگرفته است و ما درخواست بازگشت این گونه کمیاب به استان شدیم.
شهرک صنعتی رشت توجهی به اخطارها نداشت
وی با بیان اینکه ۷ شهرک صنعتی استان گیلان دارای سیستم فاضلاب هستند و ۵ شهرک دیگر درحال ساخت این سیستم هستند اظهار داشت: متأسفانه شهرک صنعتی رشت هیچ توجه ای به اخطاریه ما نکرده است و ما با طرح شکایت امیدواریم دادگاه یک رای مناسب را حکم کند.
برجی همچنین در خصوص تالاب انزلی گفت: فرایند نابودی تالاب انزلی به دو عامل طبیعی و انسانی مربوط می شود که عوامل انسانی آن فاضلاب ,پسماندها, فرسایش است و عامل طبیعی ارتباط مستقیم تالاب انزلی به دریای خزر و کاهش آب دریای خزر است که باعث خشکسالی شده است.

از دانشگاه علوم پزشکی گیلان شکایت کرده ایم
مدیرکل محیط زیست استان گیلان گفت: از ۲۲ بیمارستان دولتی استان گیلان تنها ۴ بیمارستان دارای فاضلاب مناسب است و از ۸ بیمارستان خصوصی ۴ بیمارستان دارای سیستم فاضلاب است.
وی گفت: با اینکه به لحاظ عرفی نباید از علوم پزشکی گیلان شکایت می کردیم اما این کار را انجام دادیم تا سیستم فاضلاب بیمارستان ها احداث شوند.بیمارستان ها صد نفر بیمار را درمان کنند ولی به دلیل انتقال پسماند خود به آب های گیلان باعث بیمار شدن هزار نفر می‎شوند.

Share