استاندار گیلان: از توسعه جایگاه های عرضه CNG حمایت می کنیم

با تک نرخی شدن قیمت بنزین تقاضای مصرف CNG در استان افزایش یافته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در نشست مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور و رئیس هیت مدیره انجمن CNG کشور از افزایش مصرف سوخت گاز طبیعی در استان خبر داد و افزود :از توسعه جایگاه های عرضه CNG حمایت می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در نشست مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور و رئیس هیت مدیره انجمن CNG کشور از افزایش مصرف سوخت گاز طبیعی در استان خبر داد و افزود :از توسعه جایگاه های عرضه CNG حمایت می کنیم.jpg4158

محمد علی نجفی در دیدار با مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور و ریس هیت مدیره انجمن CNG با اشاره به استقبال مردم از مصرف سوخت گاز طبیعی در استان اظهار داشت: با تک نرخی شدن قیمت بنزین تقاضای مصرف CNG در استان از ۷۰۰ هزار متر مکعب در روز به ۸۵۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است.
وی همچنین  بر نقش استفاده از مصرف سوخت گاز طبیعی در حفاظت از محیط زیست و ایجاد هوای پاک اشاره کرد و بر ضرورت توسعه این سوخت در استان تاکید کرد.
استاندار همچنین با اشاره به ورود حدود ۲ میلیون مسافر به گیلان در تعطیلات اخیر گفت: در این تعطیلات مصرف بنزین استان از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز به ۴ میلیون لیتر افزایش یافت که باید با توجه به حجم بالای مسافر به استان امکانات و زیر ساخت های مناسب را به منظور رفاه مردم استان وگردشگران فراهم کنیم.
استاندار گیلان از ساخت ۴ جایگاه جدید عرضه سوخت CNG در استان خبر داد و بر ضرورت حضور پررنگ بخش خصوص در جهت سرمایه گذاری هر چه بیشتر در بخش های مختلف استان نیز تاکید کرد.
استاندار گیلان نسبت سرانه خودرو به تعداد جایگاهها عرضه سوخت گاز طبیعی در استان را در حد مطلوب دانست و افزود: بر طبق استاندارها برای هر یک هزار خودرو می بایست یک جایگاه CNG وجود داشته باشد که استان گیلان در این بخش از وضعیت مناسبی برخوردار می باشد.

وکیل زاده مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه از ابتدای بهره گیری از سوخت CNG در کشور تاکنون ۳۵ میلیارد متر مکعب سوخت گاز طبیعی معادل ۳۵ میلیارد لیتر بنزین در کشور مصرف شد افزود : روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب سوخت CNG در کشور مصرف می گردد که در صورت وجود متقاضی این رقم را می توان به ۲ برابر افزایش دهیم .

دادرس رئیس هیت مدیره انجمن CNG کشور نیز در این دیدار با اشاره به همدلی و همزبانی خوب ایجاد شده در استان اظهار داشت : با تعامل مثبت و هم اندیشی با سازمانهای دولتی توانستیم همگامی حوبی را در بخش CNG استان داشته شاهد باشیم .
وی وضعیت CNG استان را در حد مطلوب و مطابق با استانداردهای جهانی دانست و افزود : اکنون نقش محوری گاز در توسعه بر کسی پوشیده نیست.

Share