این چند خانم به ورزشگاه آزادی رفتند تا والیبال ایران محروم نشود+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که یک روز قبل از بازی ایران با امریکا هنوز مسئولان فدراسیون برای ورود بانوان به سالن کشمکش داشتند و بعد هم حضور بانوان کنسل شد، چند بانوی تماشاگر  در سالن ١٢هزار نفری آزادی تهران بازی را از نزدیک تماشا کردند. تماشاگرانی که به قول بعضی ها […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که یک روز قبل از بازی ایران با امریکا هنوز مسئولان فدراسیون برای ورود بانوان به سالن کشمکش داشتند و بعد هم حضور بانوان کنسل شد، چند بانوی تماشاگر  در سالن ١٢هزار نفری آزادی تهران بازی را از نزدیک تماشا کردند. تماشاگرانی که به قول بعضی ها پاسپورت ایتالیایی داشتند، اما با تکان دادن پرچم سه رنگ تیم ایران را تشویق می کردند. بر اساس قوانین فدراسیون جهانی ، ایران تعهد داده بود نمی تواند مانع از حضور بانوان با ملیت های خارجی به ورزشگاه شود.

حضور همین چند خانم محدود کفایت می کند تا تهدید گرفته شدن میزبانی از ایران اقلا تا بازی بعدی حل شود، خانم هایی که ملیتی دوگانه داشتند و با پاسپورت ایتالیایی شان به ورزشگاه آمده بودند. اما فدراسیون جهانی دیگر بهانه ای ندارد تا این شادی غیر قابل باور را از مردم ایران بگیرد.

اگرجه حضور بانوان ایرانی به دلیل قوانین کشور و دستورالعملی که در زمان دولت قبلی از سوی شورای عالی امنیت کشور تصویب شده ، ممنوع است و هنوز ورزشگاه های کشور شرایط لازم برای حضور بدون مشکل بانوان و خانواده ها به ورزشگاه ها را ندارند ، فدراسیون والیبال تمام تلاش خود را کرده است تا هر طور هست مانع از تعلیق میزبانی ایران از یک سو و زیر پا گذاشتن قوانین داخلی کشور شود. برای مسابقات دیگر رسمی ملی ورزشی مثل فوتبال هم ورود بانوان خارجی به ورزشگاه ها منعی ندارد . اما قوانین داخلی شرایط حضور این خانواده ها را تا زمان حل مشکلات ورود بانوان ، دشوار کرده است. انتشار وسیع تصاویر ورود بانوان به ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشت و دوباره باعث ایجاد حساسیت برای معترضین به ورود بانوان شده بود. درحالی که حضور آنها با پاسپورت و ملیت ایرانی نبوده است.

۱۵-۶-۱۹-۲۳۰۴۰۸۱۱۷۱۴۷۹۷_۹۸۸۱۱_۱۶۳۹۷۸۱۸۸۰۲۸۱۸۰۹۳۹۲ photo_2015-06-21_07-34-03

/خبرآنلاین

Share