محمدپور عنوان کرد:

ایرانی آباد با جامعه‌ای کتابخوان محقق می‌شود/اجرای طرح صبحانه با طعم کتاب در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدپور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان وضعیت مطلوب شاخصهای سرانه مطالعه استان گیلان را نتیجه همدلی میان متولیان فرهنگی و سایر دستگاهها دانست و با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه اظهار داشت:اگر می خواهیم ایرانی آباد داشته باشیم باید جامعه ای کتابخوان داشته باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان با حضور ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی,محمدپور مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان,کاظم کسرایی فرماندار شهرستان لاهیجان و همه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اعم از بخشداران ,شهرداران و… برگزار شد.
ایرانی آباد با جامعه ای کتابخوان محقق می شود

photo_2015-05-23_08-45-37محمدپور در این جلسه وضعیت مطلوب شاخصهای سرانه مطالعه استان گیلان را نتیجه همدلی میان متولیان فرهنگی و سایر دستگاهها دانست و با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه اظهار داشت:اگر می خواهیم ایرانی آباد داشته باشیم باید جامعه ای کتابخوان داشته باشیم.
وی در ادامه کمبود فضای مطالعاتی در استان نسبت به سایر استانهای کشور را از مهمترین معضلات پیش روی کتابخانه های عمومی استان برشمرد و بر لزوم احداث و ایجاد کتابخانه های عمومی برای ایجاد بستر مناسب برای علاقمندان به مطالعه تاکید کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این جلسه به تبدیل لاهیجان به شهر کتاب گیلان به شرط تامین فضای مطالعه مناسب و تهیه زیرساخت ها تاکید کرد و افزود:نقش شهرداری ها در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مهم است.

اجرای طرح صبحانه با طعم کتاب در گیلان

photo_2015-05-23_11-06-09 امیرمحمد پور گیلانی در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه آثار نویسندگان و صاحبان اندیشه و قلم در لاهیجان به خبرنگار مهر گفت: این طرح از دوم خرداد و تقارن آن با روز مقاومت و آزادی سازی خرمشهر اجرا می‌شود و دو گروه مخاطب خاص و عام را دربرمی گیرد.

وی نحوه اجرای این طرح را از طریق رسانه، پیامک و پرتال کتابخانه‌های استان عنوان کرد و درباره وجه تسمیه این طرح توضیح داد: مخاطبین خاص ما مسئولین هستند. همه مسئولین به دلیل مشغله کاری کمتر بامطالعه کتاب سروکار دارند و این یک امرطبیعی است و می‌خواهیم این بستر را برای آنان فراهم کنیم و چون این بسته به‌صورت پیامکی در اول صبح برای مسئولین و مخاطبین خاص ارسال می‌شود به خاطر بازه زمانی به این عنوان نام گذاری کردیم.

محمد پور در خصوص اجرای طرح در بخش عام گفت: در این بخش  هر کتابی که به مردم معرفی می‌کنیم به‌صورت پوستر و نمایشگاهی در کتابخانه‌های استان عرضه می‌شود و مردم با ویژگی های کتاب خوب و محتوای آن آشنا  می شوند.

وی همچنین با بیان اینکه ۹۳ درصد از کتابخانه‌های ما با اینترنت در ارتباط هستند یادآور شد: شبکه‌های اجتماعی  نیز می‌توانند یکی از راه‌های اجرای این طرح  باشند.

photo_2015-05-23_08-58-48 photo_2015-05-22_13-24-47 photo_2015-05-23_11-06-03

Share