در جلسه بررسی پياده راه سازي ميدان شهرداري مطرح شد

ایجادفضای سبز و تفریحی و راه‌اندازی وسایل نقلیه غیردودزا در پیاده راه‌های رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم با اشاره به پروژه پیاده راه سازی گفت: بافت پیاده راه دارای ویژگی هایی است که تردد وسایل اضطراری در آن دیده شده و فضای سبز و تفریحی هم در آن آمده است و وسایل نقلیه ترددی غیر دودزا برای سالمندان دیده می شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با حضور شهردار رشت و اعضای کمیسیونهای ترافیک و عمران شورا، پیاده راه سازی میدان شهرداری و طرفین و محدودیت های ترافیکی این محدوده ها بررسی شد.

۱۳۹۴-۰۳-۰۷_۱۳-۰۵-۱۹_۸۶۹cd321003e44ed8f691204a7e758d5 فرهاد شوقی در جلسه مشترک کمیسیون حمل و نقل و عمران شهری، بررسی روند اجرایی پروژه های عمرانی شهر را مورد تاکید قرارداد ، اظهار داشت :  یکی از دغدغه های اعضای شورای شهر در خصوص زمان اجرای پروژه ها است .

 وی با بیان اینکه در مورد پروژه پیاده رو سازی زمان اجرای این پروژه ها مشخص شود ؛افزود: باید کارها طبق برنامه زمانبندی شده پیش رود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی رشت گفت: در حوزه تملک هم جلسات متعدی با حوزه های مرتبط برگزار شد و ان چه که مشخص است یکسری اولویت ها برای بازگشایی معابر و خرید املاک مشخص شده است.

 در این جلسه محمد حسین واثق کار گرنیا با بیان اینکه پروژه پیاده رو سازی در خیابان های امام، شریعتی و سعدی دنبال می شوند,اظهارداشت:در مورد پروژه خط ویژه اتوبوس دقت شود تا مانند پروژه زیر گذر شهید رجایی و پل جوان از برنامه زمانبندی عقب نماند.

 وی پی گیری موانع پروژه ها را مورد تاکید قرارداد و افزود: پل جوان که قرار بود در اول فروردین زیر ترافیک برود هنوز باقی مانده است و این امر به بی توجهی متولیان امر بر می گردد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت زیر گذر شهید رجایی که قرار بود در تیر ماه مورد بهره برداری قرار گیرد؛گفت: در این پروژه هم رکود شدید کاری داریم.
پروژه علم الهدی با بافت قدیمی شهر همگون نیست

کارگرنیا با تاکید بر اینکه خط ویژه باید در موعد مقرر و ظرف سه ماه مورد بهره برداری قرار گیرد، تصریح کرد: در مورد پیاده رو ها هم بافت بومی و محلی مورد توجه باشد و حتی در آرایش کف پوش ها هم فرهنگ بومی شهر رشت مورد توجه باشد.

 وی با تاکید بر توجه بر معماری و بافت قدیم شهر رشت ؛خاطرنشان کرد: پروژه علم الهدی با بافت قدیمی شهر همگون نیست و در سایر پروژه هایی پیاده رو سازی المان هایی که استفاده می کنید برگرفته از فرهنگ گیلان باشد .

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به فضای سبزپروژه علم الهدی گفت: در پیاده روی علم الهدی وضعیت نگهداری فضای سبز بسیار نامناسب است و برای پیاده رو های جدید برنامه ریزی درست جهت حفاظت و نگهداری در نظر گرفته شود.

ایجاد فضای تفریحی و وسایل نقلیه ترددی غیر دودزا در پیاده راه رشت

در این جلسه محمد علی ثابت قدم با بیان اینکه بحث نگهداشت در خدمات شهری بسیار مهم است اظهار داشت : در بودجه شهرداری در حوزه های نگهداشت برنامه های ما درست تدوین نشده است و این موضوع تحت عنوان تعمیر و نگهداری آمده است و عملا فراگیر نیست .

 وی با بیان اینکه ساختار این امر در شهرداری نهادینه نشده است ، افزود: تدوین دستورالعملی برای نگهداشت شهر در تمامی حوزه ها ،فضای سبز؛جدول و علائم راهنمایی و رانندگی و غیره تهیه می شود و شرح خدماتی در حوزه های مختلف عمرانی و خدمات شهری و ترافیکی برای نگهداشت شهر توسط بخش خصوصی تدوین می شود.

شهردار رشت با تاکید براینکه این امر با شرح خدمات معلوم به بخش خصوصی سپرده می شود، گفت: در این موضوعات بحث فرهنگی هم مدنظر است و این امر با مدیریت محلی نیز دنبال می شود .

ثابت قدم از با بیان اینکه از ظرفیت محلات در نگهدای محلات استفاده می کنیم ؛ خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم نگهداشت شهر را در گامی با برون سپاری محلی و مدیریت محلی دنبال کنیم.

 وی با اشاره به پروژه پیاده راه سازی گفت: بافت پیاده راه دارای ویژگی هایی است که تردد وسایل اضطراری در آن دیده شده و فضای سبز و تفریحی هم در آن آمده است و وسایل نقلیه ترددی غیر دودزا برای سالمندان دیده می شود.

شهردار رشت تاکید کرد: بافت مرکزی رشت به سمت گردشگری حرکت می کند ،کاروانسراهایی در دل بازار داریم که ثبت شده اند و قابلیت اتصال به مرکز گردشگری در شهر را دارند و در آینده می توان با بازسازی و با همکاری سازمان های مربوطه یک گردشگی پررونق را در این بافت ایجاد کنیم ،که می تواند در رونق دادن به اشتغال پایدار در شهر در حوزه گردشگری مسیر باشد.

جانمایی پارکینگ برای بخش خصوصی

ثابت قدم با بیان اینکه در پروژه پیاده راه سازی مسیرهای ترافیکی برای جلوگیری از مشکلات حمل و نقل مورد بررسی قرار می گیرد ؛گفت: در بحث پارکینگ ها مکان هایی برای بخش خصوصی جانمایی می شود و در مقوله بازار ساعت ترد و مسیر تردد به گونه ای دیده می شود که کمترین آسیب به بافت پیاده زده شود.

 وی با بیان اینکه مطالعات تاریخی برای طراحی المان های زیبا سازی پیاده روها انجام می شود گفت: توجه به تاریخ گیلان در پروژه های زیبا سازی شهر مورد تاکید است.

در این جلسه رضا رسولی با بیان اینکه در آینده اتفاقات خوبی در شهر رشت رخ می دهد؛اظهارداشت : برای جلوگیری از تنگناهای حقوقی و مباحث دست و پاگیر تاسیس یک شرکت تحت عنوان طرح و توسعه و برهبرداری زیرساخت ها ی شهری می تواند مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار در اتباط مسقیم با توسعه حمل و نقل عمومی در شهر است افزود: موفقیت یک طرح مانند خط ویژه توبوس در ایجاد و توسعه به موقع آن است و باید با اولویت مناسب و در برنامه زمانبندی مناسب طرح دیده شود تا تاثیر آن را در الگوها و رفتارهای سفر مردم شاهد باشیم.

 در این جلسه عباس صابر با بیان اینکه رفتارهای سفرهای مردم در طرح ترافیک شهر بررسی شود ،اظهار داشت : در بافت های قدیمی ساختمان های شاخص داریم این ساختمان ها شناسایی و حفظ و نگهداری شوند این فضا ها قیمت چندانی ندارند و برای توسعه گردشگری و اقامتگاه های مسافری مناسب هستند.

رئیس شورای اسلامی رشت افزود: در اولویت بندی پروژه ها از آنجا که پروژه های عمرانی زمانبر است اولویت با اینگونه پروژه ها است.

Share