در نشست هیات عالی سرمایه گذاری شهرستان بندر انزلی عنوان شد

انزلیچی‌ها متوجه می‌شوند کدام مسئول کار می‌کند/از نام خانواده شهید سوء استفاده شده است/شهرداری انزلی باید سرمایه‌دارترین شهرداری کشور باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار انزلی با اشاره به ساحل قو انزلی تصریح کرد: ساحل قو حیثیت شهرستان را زیر سئوال برده است ، واقعا این شخص کیست که تا اتفاقی می افتد می گوید به رهبری وصل هستم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ظهر امروز هیئت عالی سرمایه گذاری بندر انزلی با حضور فرماندار شهرستان انزلی ,شهردار و سه تن از اعضای شورای شهر تشکیل جلسه داد.

DSC_05411به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, فرماندار انزلی در این جلسه با بیان اینکه انزلی با همه جای ایران فرق می کند گفت: در این سه ماهی که به انزلی آمده ام به صورت میدانی مطالعاتی انجام دادم و به این نتیجه رسیده ام که شهرداری انزلی باید سرمایه دار ترین و پرمنابع ترین شهرداری کشور باشد و شما هرجا که دست می گذارید باید پول بدست آورید ، نه از منابع داخلی بلکه از بخش های مشارکتی.

صفرنژاد با اشاره به زیرساخت های موجود اظهار داشت: اگر زیرساخت مناسبی نداشته باشیم هیچگاه سرمایه گذار ، میلیاردها تومان پول خود را سرمایه گذاری نخواهد کرد. به طور مثال وقتی شهر صنعتی انزلی آب ، برق ، گاز و راه دسترسی نداشته باشد هیچگاه سرمایه گذار به این شهر نخواهد آمد.

عبدالصمد صفرنژاد در مورد جذب مسافر عنوان کرد: مسافر تنها با دریا در شهرستان ماندگار نخواهد شد, زیرا خط شمالی و خط جنوبی کشور نیز دریا دارند ولی آب و هوای شمال با جنوب قابل مقایسه نیست ، و ما باید ببینیم که چه کاری باید انجام دهیم که مسافر در انزلی ماندگار شود .

فرماندار انزلی با اشاره به مجتمع ساحل قو انزلی تصریح کرد: ساحل قو حیثیت شهرستان را زیر سئوال برده است.در ابتدای شهر یک سازه زشت را بنا کرده است و اگر در این دو روز اصلاح نشود دستور به بلوکه شدن آن خواهم داد ، باید بگویم خانواده شهید روی سر ما جا دارد اما از نام خانواده شهدا در حال سوء استفاده شدن است.

وی با اشاره به اینکه می گویند انزلی مهمترین شهرستان گیلان است گفت: لطفا کلمات شعاری را کنار بگذارید. انزلیچی ها متوجه می شوند کدام مسئول کار می کند و کدام تفکر اجرائی دارند این را هم بگویم کنار شما هستم و از همه دستگاه ها حمایت می کنم.

شهردار انزلی:برای تسریع در فعالیت ها به کمک پنچ نهاد نیازمندیم
پورشعبان شهردار انزلی نیز در  این جلسه اظهار داشت : باید بستر های مناسب را از لحاظ مطالعاتی و فیزیکی برای سرمایه گذار آماده کنیم و دو مقوله مکان یابی و امکان سنجی پروژه بسیار مهم است .

وی ادامه داد: شش پکیج به عنوان منابع اولیه معرفی کردیم و مشاور مطالعات خود را در آن زمینه ها انجام داده است و طرح هایی آماده کرده که از وی خواستیم آن ها را به مجمع ارائه کند.

رضا پورشعبان در مورد موانع تسریع بخشیدن فعالیت ها عنوان کرد : نقطه ای در شهر انزلی نیست که بخواهیم بر روی آن دست بگذاریم به پنج نهاد ، راه و شهرسازی ، آب منطقه ای ، میراث فرهنگی ، منابع طبیعی و محیط زیست برخورد نکنیم .

وی تصریح کرد: کمک این پنج نهاد به صورت کاغذ بازی نباشد بلکه باید بصورت عملیاتی باشد چون نیاز شهر این است. نامه ای به میراث فرهنگی زده ایم پس از گذشت بیش از یکسال جواب ما را هنوز نداده اند.
شهردار انزلی در پایان گفت : از آنجایی که استاندار اعلام کرده اند خط قرمزشان بیکاری در انزلی است ,خواهش می کنیم ورود کنند زیرا در صورت عدم ورود ایشان مشکلات حل نخواهد شد.

Share