رییس شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا:به حاشیه‌ها دامن نزنیم

استراتژی سکوت شهردار در برار هجمه‌ها درست بوده/در پایان ۶ ماه اول به مردم گزارش عملکرد می‌دهیم/دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی ابهامات قرارداد خرید اتوبوس هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صابر با بیان اینکه همه ی ما وظیفه داریم آرامش را به شورا و شهرداری برگردانیم تصریح کرد:اظهارات و مصاحبه های ما نباید به گونه ای باشد که حاشیه ای به دیگر حواشی مجموعه مدیریت شهری اضافه کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالیکه انتظار می رفت بعد از انتخاب شهردار جدید رشت شاهد آرامش و همدلی بیشتری بین اعضای شورا و شهردار باشیم طی چند وقت اخیر برخی اظهارات و مصاحبه ها بار دیگر رشت را بر سر زبان ها انداخت و سبب ایجاد حواشی برای شورا و شهرداری این کلانشهر شد.

انتقاد به پویایی مجموعه کمک می کند اما باید اصولی باشد و از از حد و حدود خود خارج نشود
saber2-18-29_3965f1bde49e4906a2fe8a8ed5fd77e6عباس صابر رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه ماهیت پارلمان ها و مجامع در همه جای جهان به دلیل استقلال فکری و استقلال رای اعضای شورا سبب شده که همواره شاهد بروز برخی حواشی و جنجال ها باشیم اضافه کرد:اختلاف فکری اعضا به پویایی مجموعه شورا و شهرداری کمک می کند اما نباید کار به جایی برسد که حاشیه بر متن غلبه کند و انرژی طرفین را بگیرد.حتی در برخی کشورهای توسعه یافته جهان شاهد برخی درگیری های فیزیکی نیز هستیم اما خدا را شکر در ایران این مساله کمتر رخ داده است.
وی با بیان اینکه در پاره ای از مواقع به عنوان ریاست شورا این تذکرات به دوستان داده شده است تصریح کرد:همه ی اعضا می توانند برای اصلاح امور انتقاد سازنده داشته باشند اما این انتقاد باید با رعایت اصول باشد.
صابر اضافه کرد:علی رغم اعتقاد بنده بر اینکه نقد موجب پویایی مجموعه می شود اما در برخی اوقات نقدها از حد و حدود خود خارج شده است و طی این بیش از ۶ ماهی که بنده ریاست شورا را برعهده داشته ام سعی کرده که فضا را طوری مدیریت کنم که شاهد حواشی زیادی نباشیم و در این خصوص عملکرد خودم را قابل قبول می دانم.

دوستان به عملکرد گذشته شهردار معترض اند

رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت دوره مدیریتی یک ماه و اندی شهردار رشت را زمان کافی برای ارزیابی عملکرد وی ندانست و افزود:این مقدار زمان قطعا مناسب و کافی نیست و باید زمان بیشتری به دوستان داده شود .
وی اضافه کرد:در حال حاضر برخی همکاران نسبت به عملکرد فعلی شهردار معترض نیستند بلکه نسبت به عملکرد ثابت قدم در دوره قبلی شهرداری معترض هستند و از نظر من باید دوستان اجازه دهند که شهردار و مجموعه مدیریت شهری بتوانند گام های خود را بردارند و بعد از اینکه نتوانستند سیاست های شورا را پیاده کنند ما وظیفه داریم نسبت به عملکرد آنها اعتراض کنیم و در آن هنگام قطعا ما نیز همراه دوستان خواهیم بود.

به حاشیه ها دامن نزنیم/قدردانی از عملکرد دیارمیرزا در انعکاس اخبار

صابر با بیان اینکه همه ی ما وظیفه داریم آرامش را به شورا و شهرداری برگردانیم تصریح کرد:اظهارات و مصاحبه های ما نباید به گونه ای باشد که حاشیه ای به دیگر حواشی مجموعه مدیریت شهری اضافه کند.متاسفانه برخی از همکاران ما و برخی از همکاران مطبوعاتی شما با اقدامات خود به ایجاد حواشی دامن می زنند اما من خوشحالم که «دیارمیرزا» به گونه ای عمل نکرده که حاشیه ها افزایش نیابد و از همه خواهش دارم که اخبار را طوری منعکس کنند که به سمت شعار سال یعنی همدلی و همزبانی پیش برویم و با آرامش برای مردم کار کنیم.
وی اضافه کرد:خوشبختانه هم اکنون کارها بر اساس برنامه های تعیین شده شورا پیش می رود.

افزایش بودجه یعنی افزایش خدمات;کمک کنیم تا بودجه محقق شود
رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت به بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت در سال جاری و افزایش بیش از دو برابری آن نسبت به سنوات گذشته اشاره کرد و افزود:افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی بودجه شهرداری که به همت اعضای شورای شهر محقق شده است این نوید را می دهد که در سال جاری باید خدمات مجموعه مدیریت شهری به مردم به همین میزان نسبت به قبل افزایش پیدا کند.
صابر اضافه کرد:حالا که توانسته ایم چنین کار بزرگی انجام دهیم باید این فرصت را به همدیگر بدهیم تا با کمک یکدیگر بودجه تحقق یابد.
وی به تجربه بودجه نویسی خود در سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت:خوشبختانه بودجه ۲۴۵ میلیارد تومای به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و همه ی ما اعم از رسانه ها,شورا,مردم و شهرداری وظیفه داریم به یکدیگر کمک کنیم تا بودجه مصوب تحقق یابد و مطمئنا در کنار آن شاهد افزایش خدمات خواهیم بود.

استراتژی سکوت شهردار در برار هجمه ها درست بوده

رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت در خصوص موضع ثابت قدم شهردار این رشت نسبت به سکوت در برابر برخی نقدها و اظهارات تند اظهار داشت:همه ی ما وظیفه داریم حواشی را طوری مدیریت کنیم که منجر به معضل نشود.استراتژی ایشان نسبت به برخورد با حواشی درست بوده و کار خوبی انجام داده اند و از ایشان همین انتظار می رفت که با سکوت خود به حاشیه ها اضافه نکنند.
صابر افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم اعضای فعلی شورا برای دو نیم سال آینده نماینده مردم در پارلمان شهری هستند و باید طوری رفتار کنیم که نقاط قوت افراد افزایش پیدا کند و همه باید به این سمت حرکت کنیم تا حاصل تقویت افزایش خدمات به مردم باشد و اعتقاد دارم سال خوبی در پیش روی شهروندان خواهد بود.

در پایان ۶ ماه اول به مردم گزارش عملکرد می دهیم/رسانه ها به جای نطق اعضا بیشتر به مصوبات شورا توجه کنند
وی با بیان اینکه هم اکنون اقدامات خوبی در شهر آغاز شده است اظهار داشت:قطعا در پایان ۶ ماهه اول به مردم گزارش عملکرد می دهیم.شاید در نگاه اول به دلیل حجم بالای خرابی ها اقدامات انجام شده به چشم نیاید اما با ارائه آمار و ارقام میزان حجم کارهای انجام شده مشخص خواهد شد.
رییس شورای شهر رشت از رسانه ها خواست به جای پرداختن به نطق اعضا مصوبات شورا را مورد توجه قرار دهند چونکه دستاورد اصلی شورا برای شهروندان مصوباتی است که به تصویب می رسد نه نطق هایی که اعضا مطرح می کنند.

گلایه از عدم انعکاس مناسب تصویب بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی/نباید فقط به دعوا ها بپردازیم

وی نسبت به عدم انعکاس لازم و کافی تصویب بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی در رسانه ها گلایه کرد و گفت:خدمات حاصل از درآمد و هزینه ۲۴۵ میلیاردتومانی با درآمد و هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی تفاوت زیادی دارد اما متاسفانه من کمتر شاهد این بودم که رسانه ها نسبت به این موضوع تحلیلی داشته باشند.
صابر بر لزوم توجه به نکات مثبت شورا و انعکاس اخبار بدون کم و کاست توسط اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت:نباید فقط به دعوا ها بپردازیم و مردم با توجه به اظهارات ما در جریان همه ی مسائل قرار می گیرند.

دستگاه های نظارتی در حال بررسی ابهامات قرارداد خرید اتوبوس هستند

رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت در خصوص ابهامات موجود در قرارداد خرید اتوبوس توسط مدیریت سابق شهرداری رشت اظهار کرد:واژه خریدن اتوبوس واژه مقدسی است و هرکسی این کار را انجام دهد قابل ستایش است.ارومیه با جمعیت ۴۵۰ هزار نفری دارای ۲۵۰ اتوبوس است در حالیکه رشت تها ۵۰ اتوبوس دارد .
وی می افزاید:بنده اعتقاد به خریداری اتوبوس دارم اما قرارداد ابهاماتی دارد که هم اکنون در مرحله ی بررسی است .
صابر با تاکید بر پیگیری این موضوع از طریق مجاری قانونی اظهار کرد:شهرداری می بایست قبل و حین خرید, شورا را در جریان این موضوع قرار می داد تا اینکه شورا بتواند نقش نظارتی خود را ایفا کند و اولین اشتباه این بوده که شورا در جریان خرید اتوبوس نبوده است.
وی افزود:وقتی بودجه شهرداری مصوب شده از لحاظ قانونی آنها می توانند چنین کاری انجام دهند اما وقتی این قرارداد بدون اطلاع از شورا انجام می گیرد عملا نقش نظارتی شورا از بین می رود و دیگر جایی برای اصلاح احتمالی قرارداد و رفع نقاط ضعف باقی نمی ماند.
رییس شورای شهر رشت از پیگیری این موضع از طریق مجاری خبر داد و افزود:اعضای شورای شهر نگران این شهر هستند اما در همه ی امور صاحب نظر نیستند و باید این کار به کسانی سپرده شود که در این زمینه تخصص دارند.

صابر از ارسال درخواست پیگیری این موضوع از طریق دستگاه های ذیربط خبر داد و افزود:مکاتبات لازم انجام شده است و هم اکنون دستگاه های نظارتی در حال بررسی ابهامات این قرارداد هستند و بعد از بررسی این موضوع ,پاسخ دستگاه های نظارتی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

خبرنگار:سینا هوشمند

Share