استاندار گیلان در رزمایش امنیت و ساماندهی سواحل دریا

انتظارمی‌رود نیروی انتظامی درکنار اجرای قانون وبرقراری امنیت مظهر اخلاق و ادب باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار صبح امروز در رزمایش امنیت و ساماندهی سواحل دریا که درستاد فرماندهی انتظامی گیلان برگزار شد با اشاره به ورود ۲میلیون گردشگر در تعطیلات اخیر گفت : در حالیکه بیشتر این گردشگران از سواحل استان استفاده کردند اما خوشبختانه غریق دریا نداشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار صبح امروز در رزمایش امنیت و ساماندهی سواحل دریا که درستاد فرماندهی انتظامی گیلان برگزار شد با اشاره به ورود  ۲میلیون گردشگر در تعطیلات اخیر گفت : در حالیکه بیشتر این گردشگران از سواحل استان استفاده کردند اما خوشبختانه غریق دریاjpg4147 نداشتیم.

نجفی در این مراسم گفت افزود : در تعطیلات هفته گذشته علیرغم ورود ۴۰۰ هزار خودرو و حدود ۲ میلیون مسافر به گیلان در دریای استان غریق نداشتیم.

وی افزود این در حالی است که در مدت مشابه سال۹۲ ، ۱۳نفر وسال گذشته ۸نفر در سواحل استان غرق شدند.
نجفی جایگاه گیلان را در بخش گردشگری جزو ۶ استان برتر و در بخش پذیرش مسافر در رتبه های اول تا سوم عنوان و تصریح کرد : یکی از مهمترین مباحث در ایجاد اشتغال تقویت بخش گردشگری است که توسعه این بخش منجر به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.
نماینده عالی دولت در گیلان نیروی انتظامی را مظهر امنیت و آرامش در جامعه دانست و افزود : در استانی همچون گیلان که با حجم بالای گردشگرانی با فرهنگ ها و قومیت های مختلف روبروست انتظار می رود نیروی انتظامی در کنار اجرای قانون و برقراری امنیت مظهر اخلاق و ادب باشد.
وی به سخنان رئیس جمهور در خصوص انجام وظایف مدیران در محدوده حوزه مسئولیت خود اشاره و خاطر نشان کرد : اگر هر یک از مسئولین وظایف خود را به طور صحیح به انجام برسانند علاوه بر تحقق اهداف قطعاً خداوند، مسئولین ذیربط و مردم رضایت خواهند داشت.

رئیس شورای تأمین استان با تقدیر از مدیران، عوامل و دست اندرکاران بخش ساماندهی سواحل استان گفت : باید تلاش شود با امکانات رفاهی و فرهنگی که در کنار سواحل ایجاد می گردد با رعایت مسائل دینی، ارزشهای اخلاقی و فرهنگی حضور گسترده مسافران را در تعطیلات تابستان شاهد باشیم.
وی به پیش بینی جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در ایران ۱۴۰۴ اشاره و یاد آور شد : با فراهم شدن زیر ساخت ها برای سفر به ایران علاوه بر تحقق اهداف پیش بینی شده، گیلان سهم عمده‌ای در این میان خواهد داشت.
استاندار گامهای دولت در تسریع اتمام ساخت آزاد راه قزوین- رشت و راه اندازی راه آهن در استان را در جذب گردشگر موثر دانست و افزود : امسال شاهد کاهش ترافیک در حمل و نقل ورودی و خروجی شهرهای استان هستیم که پلیس راهورنقش بسزایی در این مسیر داشته است.
وی ایجاد آرامش و آسایش لازم در بین همشهریان و هموطنان را از وظایف فرمانداران، شهرداران و مسئولین استان عنوان و خاطر نشان کرد : این اقدامات به منظور حضور موثر دست اندرکاران با امکانات ابزاری مختلف برای بسترسازی و ایجاد زمینه های لازم استقبال از گردشگران و مسافران با احترام، مهربانی و اخلاق است.

سردار قائد رحمتی فرماندهی انتظامی استان در این مراسم  گفت : مجموعه نیروی انتظامی با هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه های مرتبط با اخلاقی پسندیده و قانونمند در طرح های سالمسازی دریا و تفرجگاه های استان حضور گسترده دارد.

Share