از گوشه کنار سیاست در گیلان:نظر ندیمی درمورد تبلیغ فیلمهای سینمایی در شبکه‌های ماهواره ای

انتخاب اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان شفت/پوشش متفاوت استاندار گیلان/میزان کاهش ساخت و ساز در گیلان/انتقاد قربانی از ادبیات مشاور وزیر/ماجرای سهم افتخاری برزیگر در دو بیمارستان خصوصی گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

انتخاب اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان شهرستان شفت
نخستین مجمع عمومی شورای مشورتی اصلاح‌طلبان شهرستان شفت، شامگاه بیست و هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴، با حضور احمد رمضان‌پور نرگسی، رییس شورای IMG_2421هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان و عضو مؤسس شورای مشورتی اصلاح‌طلبان استان، احمدیان، دبیر حزب اعتماد ملی استان و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان، رضا صادقی، محمد سعیدزاده و مانی زرشکی، از دیگر اعضای مؤسس شورای مشورتی اصلاح‌طلبان استان و جمعی از فعالان سیاسی و اصلاح‌طلبان شهرستان شفت برگزار شد.

اعضای کارگروه انتخابات شورای مشورتی اصلاح‌طلبان استان با همکاری هیأتی از معتمدین اصلاح‌طلب شهرستان شفت، انتخابات اعضای شورای مرکزی شورای مشورتی اصلاح‌طلبان شهرستان شفت را برگزار کردند که نهایتا از میان نامزدهای ثبت نام شده، هفت نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی‌البدل شورای مرکزی این شهرستان انتخاب شدند.
بر اساس نتایج آرای مأخوذه، به ترتیب آقایان سید محمد عظیمی، سهیل میرزایی، مهرداد امیدی، امیر کبیر، رسول امیدی، حسین جدی و محمدرضا یوسف‌نیا به عنوان اعضای اصلی و آقایان مجید یوسفی‌زاد و سید مهدی موسوی به عنوان اعضای علی‌البدل مرکزیت شورای مشورتی اصلاح‌طلبان شهرستان شفت برگزیده شدند.
گفتنی است که پیش از این، مجامع عمومی شورای مشورتی اصلاح‌طلبان شهرستان‌های رضوانشهر، رودسر، فومن، سیاهکل، ماسال، لاهیجان، تالش، املش و آستارا نیز برگزار شده و اعضای این مجامع عمومی، منتخبین خود را در شورای مرکزی شهرستان‌های مربوطه، برای مدت یک سال، انتخاب کردند.

پوشش متفاوت استاندار گیلان

استاندار گیلان صبح امروز در همایش ملی تالش شناسی که در رضوانشهر برگزار شده بود شرکت کرد.در حاشیه این همایش استاندار از نمایشگاه دستاوردها و موزه همایش تالش شناسی نیز بازدید و لباس تالشی نیز به وی اهداء شد.
talesh shenasi 94-3-2 (17)
jpg4022

ساخت و ساز در گیلان چه میزان کاهش داشته است؟
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عصر امروز با اعضای هیئت‌مدیره نظام مهندسی استان گیلان دیدار کرد.

خاوری، آمار ساخت‌وسازها در سال ۹۲ را حدود ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مربع عنوان کرد و توضیح داد: در سال گذشته میزان ساخت‌وساز در گیلان به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع کاهش یافته است.

به گفته وی، به تکمیل دفترچه اطلاعات ساختمانی اشاره و خاطرنشان کرد: از مهر ماه سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۳۶۰ مورد با متراژ ۶۵۰ هزار متر مربع اطلاعات شناسنامه ساختمان تکمیل شده است.

روایتی جالب از نوع آغاز کار زنده یاد مهران دوستی در رادیو گیلان
photo_2015-05-24_09-33-04
مهران دوستی اوایل که در مرکز گیلان مشغول فعالیت بود کارهای مدیریتی انجام می‌داد.یک روز که گوینده‌اش در برنامه حاضر نشده بود خودش مجبور شد به جای گوینده اجرا کند که از همان جا بود که رادیو مهران را کشف کرد. اوایل در رادیو تهران سال ۶۰ از او تست گویندگی گرفتند که همان زمان جذب شد و از سال ۶۱ کارش را با رادیو سراسری آغاز کرد.

«سلام، من مهران دوستی، با همه آن‌هایی که اخم می‌کنند و نمی‌خندند قهرم؛ نه، نه شوخی کردم، ما با هیچ کس قهر نیستیم ولی اخم‌هایتان را باز کنید.»

 این جملات مهران دوستی بود که در ابتدای برنامه «کافه رادیو» برای شنوندگان پخش شد.
این گوینده پیشکسوت و توانای رادیو صبح امروز در یکی از بیمارستان های تهران دار فانی را وداع گفت.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتقاد قربانی از ادبیات مشاور وزیر بهداشت

سازمان محیط زیست کشور به آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر خیانت کرده استنماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی ادبیات مشاور وزیر بهداشت در مورد نظام تعرفه گذاری ادامه داد: در شرایطی که طرح تحول سلامت کشور در حال اجراست و میزان پرداختی هزینه های درمانی از جیب مردم رو به کاهش است نباید با برخی اظهارنظرهای نسنجیده شان جامعه پزشکی را خدشه دار کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعرفه های تعیین شده نظام سلامت بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی دولت افزایش یافته است افزود:دولت میزان تورم را در سال جاری ۱۵ درصد اعلام کرده است و بر این اساس تعرفه های خدمات درمانی در کشور نیز به همین میزان افزایش یافت در حالی که در سال های قبل افزایش تعرفه ها کمتر از این رقم بوده است.

قربانی با یادآوری اینکه سال گذشته تعرفه های پزشکی و ضریب کار پزشکان افزایش یافت ادامه داد: با هدف بهبود وضعیت درآمدی و مبارزه با پدیده زیر میزی> وزارت بهداشت سال ۹۳ تعرفه پزشکی را یک بار و در اواخر همین سال ضریب کار را افزایش داد و با این روش درآمد پزشکان را به صورت محسوسی بهبود داد و امسال نیز با افزایش ۱۵ درصدی تعرفه ها کمک شایان توجهی به جامعه پزشکی کرد.

به گفته وی،نباید در نظام تعرفه گذاری قیمت خدمات درمانی به گونه ای عمل شود که پرداختی مردم افزایش پیدا کند و به این دلیل معتقدیم در تعرفه گذاری ها باید تعادل میان درآمد بیمار و پرداختی وی در کنار افزایش حمایت بیمه ها از بیماران در نظر گرفته شود چون مردم توان پرداخت همین هزینه ها را هم ندارند.
درآمد برخی جراحان میلیونی است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درآمد برخی پزشکان خصوصا جراحان را در کشور بالا دانست و گفت: معتقدیم پزشکان هیچ کجای دنیا به اندازه برخی پزشکان کشور خصوصا جراحان درآمد ندارند و دستمزدهای بسیار بالایی دارند و در صورتی که نیاز باشد حاضریم مستندات این موضوع را برای ارایه در اختیار جراحان قرار دهیم.
وی تاکید کرد:همه باید به قانون متعهد باشند و حتی در صورتی که انتقادی به آن دارند اجرای قانون را بپذیرند تا از هرج و مرج در این حوزه جلوگیری شود.

ماجرای سهم افتخاری برزیگر در دو بیمارستان خصوصی گیلان

به نقل از ایسنا, رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با اشاره به رضایتمندی ۹۷ درصدی مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان گفت: این طرح به طور قطع یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در طول تاریخ مورد تجربه بسیاری از کشورها قرار خواهد گرفت.
برزیگر با اشاره به شایعاتی مبنی بر اینکه رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان سهم افتخاری در دو بیمارستان خصوصی استان دارد، گفت: این شایعات دروغ کذب است و بنده هیچ‌گونه سهم افتخاری در هیچ یک از بیمارستان‌های خصوصی ندارم.

نظر ندیمی درمورد تبلیغ فیلمهای سینمایی در شبکه‌های ماهواره ای

ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تامید بر لزوم پیگیری تبلیغ فیلم‌های سینمایی در شبکه های ماهواره ای گفت:طبیعتا تبلیغ هرفیلمی در شبکه های ماهواره ای برای اکران در ایران، نشان دهنده آن است که این محصولات فرهنگی دارای مجوز اکران و تبلیغ نیستند و نوعی تبلیغ زیرزمینی و برون مرزی را رواج می دهند.
وی تهیه و پخش تبلیغات سینمایی در شبکه های ماهواره ای را دور زدن قانون خواند و افزود: در این موارد باید پیگیری های لازم صورت گیرد تا برخی تهیه کنندگان، کارگردانان و حنی هنرپیشگان از این طریق، نوعی وجاهت قانونی برای این روند غیرقانونی بوجود نیاورند. البته نمی توان این جماعت را مقصر اصلی و قابل برخورد و پیگرد خواند، چراکه می توان این موضوع را با ارائه راهکارهای مناسب حل و فصل کرد.
ندیمی به لزوم کاهش سختگیری مرسوم در اعطای مجوزهای تبلیغ و اکران فیلم ها اشاره کرد و یادآور شد: اگر عوامل تولیدکننده محصولات سینمایی و فرهنگی بتوانند از راه قانونی وارد بحث تولید و تبلیغ شوند، هیچگاه پدیده دورزدن قانون بوجود نمی آید.مطمئنا با رفتار و تعامل دوسویه دیگر شاهد ورود غیرقانونی محصولات سینمایی به منازل نخواهیم بود و راه شناسایی عوامل خاطی و متخلف برای برخورد قانونی هموارتر می شود.

Share