دیدار شهردار انزلی با شهردار رشت و رییس هیات عامل بانک شهر استان گیلان

امضای تفاهم نامه‌ی شهرداری انزلی با بانک شهر/ثابت قدم:اگر پروژه های شاخص و سود آور پیشنهاد شود حتما مشارکت خواهیم کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس هیئت عامل بانک شهر استان گیلان عنوان کرد: ما می‌دانیم انزلی شهری توریستی و ساحلی است,اگر پروژه های خوبی از طرف شهرداری با هزینه هایی معلوم و همچنین سود آور به ما پیشنهاد شود حتما مشارکت خواهیم کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز شهرداران رشت و انزلی نشستی حول محوریت بانک شهر برگزار کردند.

DSC_0215به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, رضا پورشعبان شهردار انزلی، در ابتدای این جلسه اظهار داشت: طی صحبتهای انجام شده با دکترثابت قدم،خواستار آن شدیم که بانک شهر حضور بهتر و تاثیرگذارتری در شهر انزلی داشته باشد در همین خصوص تفاهم نامه ای را به امضاء رسانده ایم. البته هنوز قراردادی امضاء نشده است و باید رایزنی هایی صورت بگیرد و سپس توافق نهایی انجام شود.
وی ادامه داد : شروع کار باید اثرگذاری خود را داشته باشد و قطعا بانک شهر هم انتظاراتی دارد و سیاستهای اقتصادی خود را باید درنظر بگیرد و باید در این خصوص هم به تفاهم کلی برسیم. همچنین یکی از مواردی که بانک  شهر می تواند به شهرداری انزلی کمک کند اجرای برخی از پروژه های عمرانی است و ما امیدواریم این همکاری هم درآمد پایدار برای ما داشته باشد و هم باعث ایجاد توسعه پایدار در شهر شود و بتواند به فرهنگ و ماندگاری توریسم در شهر کمک کند.

اگر پروژه های شاخص و سود آور به ما پیشنهاد شود حتما مشارکت خواهیم کرد
DSC_0224ثابت قدم شهردار رشت و رییس هیئت عامل بانک شهر استان گیلان در مورد لازمه ی اجرای این تفاهم نامه اظهار داشت : باید یک معامله برد – برد بین بانک شهر و شهرداری تعریف شود ، زیرا ما باید بدانیم پروژه هایی که قرار است از جانب شهرداری اجرایی شود چه هزینه هایی را دارد و بازگشت سرمایه و حالت زمانی اجرای آن چگونه خواهد بود.
وی با بیان اینکه در ۴ حوزه این مقوله را پیش خواهد برد تصریح کرد: تلفیق پروژه های عمرانی و مشخص نمودن حجم هزینه ها و جزئیات مراحل اجرایی هرپروژه که اگر بتواند در قالب اقتصادی تهیه بشود و با توجه به قابلیتهایی که هلدینگهای ساختمانی خود بانک شهر دارد ، خود بانک شهر نیز می تواند سرمایه گذار باشد و همچنین با اجرای بخش خصوصی که با شهرداری به توافق میرسد به نوعی نظام بازگشت سرمایه انجام و رعایت می شود.
ثابت قدم با بیان اینکه اگر شهرداری انزلی بخواهد همکاری صورت خواهد گرفت, ادامه داد: در شهرداری رشت این کارها انجام شده است و می توان فیبر نوری را مثال زد. همچنین با سرمایه گذاری در بخش آی تی می توان باعث توسعه شبکه های اینترنتی و مجازی شد که با سرمایه گذاری در این حوزه می توان خیلی از امور را در سطح شهر نیز اقتصادی تر کنیم .
وی ادامه داد: کسانی که خدمات بانک شهر استفاده می کنند می توانند حتی عوارض خود را از قبیل نوسازی و غیره در خود باجه بانک انجام دهند و این امر سرعت چرخش پول را در شهرداری افزایش داده و به نوعی می توان گفت برای شهرداری زمان خریده می شود. اگراین کارها صورت پذیرد و یک برآوردی در حوزه های مختلف داشته باشیم قابلیت تجمیع شدن حسابها رخ خواهد داد و با اینکار  می توانیم فعالیتهای شهری را به نوعی از رکود خارج کنیم و در کنار همه اینها با تجهیز یا تعویض خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل شهری می توانیم شاهد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم .
رییس هیئت عامل بانک شهر استان گیلان در پاسخ به سئوال خبرنگار دیارمیرزا در خصوص اینکه آیا ساحلی بودن شهر انزلی تاثیری بر پروژهای بانک دارد یا خیر; عنوان کرد: ما می‌دانیم انزلی شهری توریستی و ساحلی است,اگر پروژه های خوبی از طرف شهرداری با هزینه هایی معلوم و همچنین سود آور به ما پیشنهاد شود حتما مشارکت خواهیم کرد.

Share