در جشن میلاد امام زمان (عج)

امام جمعه انزلی: آن که می فهمد انحراف چیست و نمی گوید ، معصیت کار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجه الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در جشن میلاد امام زمان (عج) مسجد گلشن شهرستان بندرانزلی شب نیمه شعبان را شب بسیار پر فضیلتی دانست و افزود : نیمه شعبان شبی است که چشم همه ی مومنان همه ی مستضعفان به ظهور مولود است و با توجه به اینکه این ایام با ارتحال امام راحل و سالگرد قیام ۱۵ خرداد نیز همراه بوده و به همین منظور این ایام از اهمیت بسیاری برخوردار است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجه الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در جشن میلاد امام زمان (عج) مسجد گلشن شهرستان بندرانزلی شب نیمه شعبان را شب بسیار پر فضیلتی دانست و افزود : نیمه شعبان شبی است که چشم همه ی مومنان همه ی مستضعفان به ظIMG_0178هور مولود است و با توجه به اینکه این ایام با ارتحال امام راحل و سالگرد قیام ۱۵ خرداد نیز همراه بوده و به همین منظور این ایام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 همچنین هدف همه ی مناسبت های اخیر را یکسان برشمرد و تصریح کرد : به تعبیری تمام این مناسبت ها در یک جهت اند و برای نجات بشریت ، برای حاکمیت ارزش های دینی اتفاق افتاده اند ، فلذا سخن در خصوص این مناسبت ها فراوان است .

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اجرای دستورات دینی در جمع کثیری از مردم ولایتمدار شهرستان بندرانزلی به چگونگی نصرت گرفتن و یاری جستن از پرودگار متعال اشاره کرد و گفت : همیشه شنیده ایم «اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم» که اگر خدا را یاری کنید خدا نیز شما را یاری می کند ، اما سوال اینجاست که این نصرت چگونه است ؟ امام زمانمان را چگونه میتوانیم یاری کنیم ؟ اگر این معنا را دریافتیم و نحوه درست و یاری حضرت را درک کردیم فرقی برای ما نخواهد کرد که در زمان غیبت حضرت هستیم و یا ظهور آیشان .

حجه الاسلام و المسلمین شمس الدین اضافه کرد : هدف این است که ناصر و یاری گر امام باشیم و شرط تحقق این مهم منحصر به پنج هدف میشود .

وی در ادامه نیز تحقق اولین شرط این درک و یاری رسانی را انتخاب مسیر صحیح در زندگی دانست و تاکید کرد : اولین راه نصرت و یاری رساندن به حجت ودین خدا این است که از لحاظ اعتقادات ، اندیشه و فکر در مسیری قرار بگیریم که اهداف حجت خدا تامین گردد و در حد امکان با فکر و اعتقاداتمان امام و حجت خدا را یاری کنیم و اگر در زمانی زندگی میکنیم که القای فکری ناصحیحی وجود دارد اولین وظیفه ی ما اصلاح اعتقادات فکری و اعتقادیمان است .

امام جمعه شهرستان بندرانزلی به مرحله دوم درک نصرت و یاری رساندن به حجت خدا نیز اشاره و تصریح کرد : یکی دیگر از راه هایی که می توان حجت خدا را یاری نمود به وسیله زبان است و می توانیم با همین زبان حمایتگر امام باشیم ، اینکه انسان زبانش را در راه دین و برای حجت خدا استفاده کند ، در جامعه حوادث مختلف و فراز نشیب های فراوانی وجود دارد که خیلی از آن ها حق نیست اما انسانی که می خواهد یاری گر حجت خدا باشد باید در هر زمانی به اقتضای آن زمان و شرایط ، از زبانش برای بیان حق استفاده کند .

حجه الاسلام و المسلمین شمس الدین همچنین عنوان کرد : اگر انسان در شرایط خاصی قرار میگرد که شرایط ، شرایط غبار آلود و شبه افکنی است ، انسان باید از زبانش برای بیان حق استفاده کند و در تاریخ بودند کسانی که از لحاظ دلاوری، شجاعت لازم را نداشتند و انسان های شجاعی نبودند و حتی از صحنه های نبرد فراری بودند اما زبانشان یاری گر دین خدا ، حجت خدا و امام زمانشان بود .
وی در ادامه با بیان اینکه هر کسی را بحر کاری ساختند خاطر نشان کرد : یکی شجاعت دارد و در میدان جنگ دشمنان را به زانو در می آورد و او بدان گونه دین را نصرت میکند اما کسی نیز هست که اهل قلم و علم است ، با نوشتنش دین را یاری میکند و یکی دیگر میتواند با زبانش دین را یاری کند.

وی در همین خصوص به زمان امام سجاد (ع) نیز اشاره کرد و افزود : از دوران امام سجاد به بعد برای اهل بیت (ع) میدان نبردی وجود نداشت که بخواهند جنگ کند و آنجا بود که حمایت و نصرت شکل های دیگری پیدا می کرد و تاریخ گواه است که امام صادق (ع) شاگردانی تربیت فرمودند که اهل مناظره و بحث و گفت و گو و اهل اعلام دین و معارف دین بودند و اکثرا طرف مقابل را مغلوب می کردند.

حجه الاسلام و المسلمین شمس الدین گناه آن دسته از کسانی که حق را می دانند و می شناسند و باید بگویند اما نمی گویند را کمتر از آشوبگران و فتنه گران در جامعه اسلامی ندانست و تصریح کرد : آن که می فهمد انحراف چیست و نمی گوید ، معصیت کار است ، آن که برای حفظ منافع خود سکوت میکند اینطور نیست که از صحنه فتنه و بلا رسده باشد ، آن گناه و خلاف کرده و نصرت دین نکرده و فلذا می فرمایند راه نصرت دین خدا و نصرت حجت خدا زبان است .

وی به مرحله سوم درک نصرت و یاری خدا نیز اشاره کرد و گفت : گاهی اوقات نصرت دین خدا و یاری حجت خدا برای انسان ها به وسیله مال است ، کسی توان جبهه رفتن ندارد ، زبان سخن گفتن ندارد ، مال که دارد ، با مالش به صحنه بیاید و با مالش حجت خدا را یاری کند . می تواند با مالش فعالیت های فرهنگی داشته باشد ، کمک به دیگران داشته باشد ، وسایل ازدواج جوانان را فراهم کند ، زندگی کسی را سامان دهد و در جامعه اسلامی در مشکلات معیشتی باری را از دوش مسلمانی بردارد ، این به واقع نصرت و یاری حجت خدا است و خدا و رسولش این را از کسی که می تواند کمک مالی کند انتظار دارد .

امام جمعه شهرستان بندرانزلی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود ترک گناه را چهارمین مرحله درک و یاری رسانی به حجت خدا برشمرد و عنوان کرد: اگر فرض کنیم که کسی با هیچ کدام از این موارد نمی تواند ، یکی دیگر از راهای یاری و نصرت خدا و حجت خدا برای همه ی ما این است که رفتار و سلوک خود را اصلاح کنیم ، هم خودمان ، هم اطرافیانمان مراقب باشیم به گناه و معصیت مرتکب نشویم و این اصلاح رفتار و سلوک و منش در زندگی را سرلوحه قرار دهیم .

حجه الاسلام و المسلمین شمس الدین همچنین اضافه کرد : با عمل مان ، بار رفتارمان در جامعه مردم را به دین دعوت کنیم که هر کس نگاه کرد بگوید این ها مومنین ، انقلابیون و بچه مذهبی ها هستند ، این گونه باید امام زمان را یاری کرد و اگر رفتارهایمان را درست کنیم قطعا یاری گر امام زمان خواهیم بود .

وی در پایان سخنان خود دعا کردن را آخرین راه یاری رساندن به نصرت خدا و حجت خدا دانست و تاکید کرد : دعا کردن بسیار سفارش شده است ، ما هم به صورت عمومی به دعا کردن موظف شده ایم و به حق دعا اسلحه انبیا است ، گاهی اوقات به واسطه ی شبهات فکری و اعتقادی که در بخش اول عرض کردم ، نسبت به دعا بی توجه ایم ، می گویند مگر میشود در دنیای امروز با این همه پیشرفت تکنولوژی و فناوری ، با دعا دشمنان را از بین ببریم ، آری میشود ، البته نه اینکه دیگر کارها را انجام ندهیم ، اما نباید از دعا غافل شد ، آن دعا است که برای ما زمینه پیروزی و موفقت رو در هر زمینه ای پیش میبرد . در دفاع مقدس مطمئنا همان دعاها ، نماز شب ها ، اشک بچه ها بود که آنان را در مقابل دشمن تا دهان مصلح پیروز می کرد و اگر کسی منکر است برود فکر و اعتقادش را اصلاح کند و او مرحله اولش دچار مشکل است . فلذا سفارش شده است و وظیفه امان است برای ظهور حضرت دعا کنید ، زیاد دعا کنید در تعجیل فرج آقا ، برای اینکه گشایش همه ی مسکلات ما در دعا برای تعجیل فرج امام زمان است.

Share