از گوشه کنار سیاست در گیلان:

استاندار موفق گیلان یا متجاوز به عنف؟!/بیلبورد منشوری در رشت/همه قصد شقّ القمر دارند/شعر شاعر گیلانی در وصف حاج قاسم سلیمانی/سخنرانی امام جمعه سابق شیراز در کومله/تعطیلی بانک تجارت خشکبیجار در روز روشن/ماجرای شهرکی که فضای سبز آن به محل چرای دام تبدیل شده!/یک گیلانی قائم‌مقام گروه خودروسازی سایپا شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

بیلبورد منشوری در رشت

در ابتدای اتوبان رشت به سمت قزوین بعد از میدان گیل تابلویی تبلیغاتی نصب شده که حکایت از فروش ویژه شامپو دارد.

طراحان این شامپوی گیاهی که ظاهرا ساخت ایران هم می باشد، جهت تبلیغاتشان از عکس “دختری خارجی در آغوش یک پسر” استفاده نموده و با خیال راحت بنر بزرگی هم در رشت نصب نمودند!
shampoo-500x375

استاندار موفق گیلان یا متجاوز به عنف؟!

mohammadsaamشمال ما نوشت:برخی از پایگاه های خبری استان گیلان، امروز مطلب زیر را منتشر و یا بازنشر کردند:
«دکتر محمد سام کیست؟ استانداری که یک خیابان به نامش شد»

یکی از خیابان هایی ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﻃﺎﻟﻘﺎﻧﯽ ‏(ﺑﯿﺴﺘﻮﻥ‏) ﺷﻬﺮﺭﺷﺖ ﻣﺘﺼﻞ ﺍﺳﺖ، ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ «ﺳﺮﺩﺍﺭ ﺟﻨﮕﻞ» ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻧﺰﺩ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺷﻬﺮ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺳﺎﻡ» ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻭﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯿشود . ﺍﯾﻦ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﻧﺎﻣﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﺨﺼﯽ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﮐﻪ ﭘﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭ ﮔﯿﻼﻥ ﺑﻮﺩ .

ﺩﮐﺘﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺳﺎﻡ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۰۳ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪﯼ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﮐﺮﻣﺎﻥ متولد شد ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﺗﻤﺎﻡ ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﺭ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﻣﺪﺗﯽ رییس اداره فرهنگ شهرهای ﮔﺮﻣﺴﺎﺭ ﻭ ﻭﺭﺍﻣﯿﻦ ﺷﺪ .او ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۳۴ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺑﻪ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﻓﺖ ﻭﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﺍﺧﺬ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﮐﺘﺮﯼ ﺩﺭ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﺩﺍﺭﯼ ﮔﺮﺩﯾﺪ.

وی ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺭﯾﺎﺳﺖ اداره ﮐﺎﺭﮔﺰﯾﻨﯽ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﻣﻨﺼﻮﺏ ﺷﺪ ﻭ ﭼﻨﺪﯼ ﺑﻌﺪ ﺩﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﺣﺴﻨﻌﻠﯽ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭﭘﺮﻭﺭﺵ شد . ﺩﮐﺘﺮ ﺳﺎﻡ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﻭ ﺭﻭﯼ ﮐﺎﺭ ﺁﻣﺪﻥ ﻫﻮﯾﺪﺍ ، ﺩﺭ ﺍﺭﺩﯾﺒﻬﺸﺖ ۱۳۴۱ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﮔﯿﻼﻥ ﻣﻨﺼﻮﺏ ﺷﺪ ﻭ ﭼﻬﺎﺭﺳﺎﻝ ﻭﭼﻬﺎﺭ ﻣﺎﻩ ﺍﯾﻦ ﺳﻤﺖ ﺭﺍ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ عملکرد موفق او در گیلان باعث شد تا سکان هدایت ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭی ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ به او سپرده شود.

منبع: برگرفته از کتاب ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺍﻥ ﮔﯿﻼﻥ ﺍﺯ ﺁﻏﺎﺯ ﺗﺎ ۱۳۵۷ ، ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺩﮐﺘﺮ ﻫﻮﻣﻦ ﯾﻮﺳﻔﺪﻫﯽ»
***
اما موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی با انتشار سندی محرمانه از ساواک در سایت خود نوشته است:

«از: اداره کل سوم‌تاریخ‌: ۱ / ۱۲ / ۴۴
به‌: ریاست ساواک استان یکم گیلان (رشت‌)شماره‌: ۵۱۹۹۲ / ۳۲۲
درباره‌: دکتر محمد سام استاندار
طبق اطلاع نامبرده بالا ضمن سوءاستفاده اخیراً به اتفاق مهدی قریب مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به همسر شخصی در باغ آستانه واقع در صومعه‌سرا تجاوز و به منظور جلب رضایت دکتر مزبور مبلغ چهل هزار تومان به او پرداخت [می‌کند]. با این حال همسر بانوی مذکور عیال خود را طلاق می‌دهد. با اعلام مراتب به فرموده خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به موارد فوق تحقیقات لازم معمول و نتیجه را گزارش نمایند.
مدیرکل اداره سوم ـ مقدم
تهیه کننده‌: شهنامه
رئیس بخش ۳۲۲: کامکار
رئیس اداره دوم عملیات‌: جهان‌بین
اصل در پرونده س ـ الف ـ ۲۷۰
روی پرونده مهدی قریب کلاسه ق ـ ر ـ ۲۴۱ بایگانی شود ۳۰ / ۱۱
طبق نظر رئیس بخش طبقه‌بندی این نامه از سری به خیلی محرمانه تغییر پیدا کرده است ۱ / ۱۲
شماره‌: ۲۷۴تاریخ‌: ۷ / ۱ / ۴۵»
untitled
همه قصد شقّ القمر دارند

ابوذر ندیمی در بخشی از روزنوشت امروز خود نوشت:

گسست !؟ هردولتى ! باشعارى تازه مى آید …آن هم نه در روش!؟ بلکه در اهداف و استراتژى؟!
هیچ کس به ادامه! یاحتٰى اصلاح راضى نیست!؟ همه قصد شقّ القمر دارند!؟
و هزینه هاى این آزمون جدید! نه ازجیب رئیس ! بلکه ملت مى پردازند
اى کاش ! برنامه برنامه بود.اى کاش سیاست هاى کلّى! کلى مى ماند
و هر رئیس و وکیل وزیرى! به اجراء مى اندیشید نه خلق شعار !
اى کاش به ( ادامه ) بیاندیشیم نه اغازى و نقطه سرخطّ!

شعر شاعر گیلانی در وصف حاج قاسم سلیمانی

به گزارش «دیار رباران»، مسعود یحیی زاده شاعر خوش ذوق گیلانی در وصف حاج قاسم سلیمانی شعری سروده است که در ادامه می آید.

هم چو کوه بر سر عهد و پیمانی/چون مهی ، آشکار و پنهانی

بر سر پاسداری از اسلام/روز و شب بی قرار و بیداری

هم چو رعدی چو برق می تازی/بر سر خصم، پهلوان و کرّاری

خشمگین در برابر دشمن/پیرو رهبری، مطیع مولایی

گرچه آرام، همیشه دلواپس/مرزبان انقلاب و ایرانی

بازوان پر غرور و قدرتمند/ تک سپاه کشوری، سپهداری

با خوارج،داعش و آل خبیث/ هر کجا در نبرد و پیکاری

کربلا و نجف به دور حرم/ هم چو پروانه ای، نگهبانی

با وفا با ادب، محرم رازی/ بی ریا، با خشوع و کان اسراری

ذوالفقاری، چو شیر غرّانی / با توام، قاسم سلیمانی

شاعر: مسعود یحیی زاده/ رشت

سخنرانی امام جمعه سابق شیراز در کومله لنگرود

آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز طی چند روز آینده به گیلان سفر خواهند کرد و در روز جمعه ۲۲ خرداد ماه بعد از نماز مغرب وعشاء در مسجد جامع شهر کومله برای مردم سخنرانی خواهند نمود.
گفتنی است ایشان میهمان حجت السلام و المسلمین سید جواد سلیمانی امام جمعه محترم بخش کومله لنگرود هستند.

photo_2015-06-09_20-33-43

ماجرای شهرکی که فضای سبز آن به محل چرای دام تبدیل شده!
ماسال نیوز نوشت:شهرک ولیعصر چوکا در فاصله حدود ده کیلومتری شهر رضوانشهر و کارخانه چوکا واقع شده است، این شهرک که روزی یکی از زیباترین شهرک های مسکونی استان گیلان بود سال هاست اوضاع مساعدی ندارد، از مکانهای تفریحی که بگذریم ؛ فضای سبز آن هم مکانی شده است برای چرای دام!!!
و اما باخبر شدیم در اقدامات اخیر، نیمی از جاده های نابسامان و اسفبار ورودی این شهرک پس از سال ها آسفالت شده است و نکته جالب تر آن که با نزدیک شدن به برگزاری همایش تالش شناسی در دانشکده فنی پردیس کاسپین، این اقدام در حول محور جاده های اصلی صورت گرفته است و در بقیه خیابان های آن با وجود منازل ویلایی و آپارتمانی بسیار زیاد خبری از روکش آسفالت نیست!!! و این جای بسی جای تعجب دارد.
‌ اما گویا کسی نیست به همین آقایان مسئول بگوید آیا شرم آور نیست برای حفظ آبروی خود و حضور مقامات استانی و اساتید خارجی یکباره به فکر آسفالت جاده های این شهرک دورافتاده افتادید؟!
جالب است بدانید روزگاری این شهرک به دلیل قرار گرفتن در دامنه رشته کوههای تالش و نیز چشم انداز بسیار زیبا از سمت دریای خز، خیابانهای شیک، درخت کاری و بوستانهای چشم نواز، درختان پرتغال و نارنج، ویلاهای شیک و خوش منظر، آپارتمان های شکیل و کلاسیک و . . . یکی از زیباترین و چشم نواز ترین شهرک های استان گیلان و چه بسا در سطح کشور به شمار می رفت و خیلی ها آرزوی سکونت و زندگی در این شهرک زیبا را داشتند اما اکنون سالهاست به شهرکی بی کس و کار تبدیل شده است.
این شهرک با داشتن بیش از ۴ هزار نفر جمعیت از کمترین امکانات شهری و حتی روستایی همچون داشتن یک درمانگاه محروم است و تمام سنگ های آسفالت از جاده بالا زده و به اصلاح کف جاده و زیرسازی اش بیرون آمده است و آنچه از آن باقی مانده ساختمان های فرسوده، اماکن متروکه و نیمه کاره، بوستانهای تخریب شده و جنگلی، انباشت زباله ها، آسفالت های تخریب شده، تیر برق های شکسته، قطع برق معابر در اکثر خیابان ها، چرای احشام در داخل بوستان ها، و فضله حیوانات در وسط خیابان ها و . . . که هر بیینده ای را دل آزرده می کند، آری دیگر کسی غبطه زندگی در این شهرک را نمی خورد و آنهایی که ساکنان قدیمی هستند آرزو می کنند ای کاش شهرک به وضعیت گذشته بر می گشت.

جالب اینجاست که در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و به ویژه انتخابات شورای شهر وعده و وعیدهای زیادی از سوی نامزدها به اهالی شهرک در خصوص سامان بخشی و رفع مشکلات و کاستی های شهرک داده می شود لیکن پس از کسب آرا توسط حضرات، همه وعده و وعیدها به فراموشی سپرده می شود و گویا هیچ اتفاقی نیافتده و هیچ وعده ای داده نشده است!

تعطیلی بانک تجارت خشکبیجار در روز روشن

به نقل از خوبان خبر، ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت شهروندان خشکبیجاری، شاهد یک اتفاق عجیب در شهرشان بودند.

در حالی که برخی ادارات هنوز در خشکبیجار وجود ندارد و مردم برای انجام اموراتشان باید به خمام یا رشت مراجعه کنند، باجه بانک تجارت خشکبیجار در اقدامی سوال برانگیز تعطیل شد.
حمید صفری رئیس شورای شهر خشکبیجار در گفتگو با خوبان خبر گفت: آقایان برای این که این موضوع برایشان حاشیه ساز نشود، به یکباره ساعت ۱۰ صبح روز ۲۳ اردیبهشت با نصب پرده ای، اعلام نمودند که این شعبه تعطیل شده است.

رئیس شورای شهر خشکبیجار با بیان این که مسئولین بانک تجارت می گویند باجه تجارت خشکبیجار ۲۶ میلیارد بدهی دارد گفت: اگر شما نمی توانید بدهی های خود را وصول کنید چرا از مردم باید انتقام بگیرید؟

صفری اضافه کرد: هر چند ماه در میان به ما اعلام می کنند که دانشگاه پیام نور خشکبیجار باید بسته شود یا بانک ملت هم باید بسته شود.

رئیس شورای شهر خشکبیجار با ناراحتی گفت: همین روزهاست که شهرداری خشکبیجار به شهروندان خود اعلام نماید برای اجازه گرفتن برای صدور پروانه ساختمان به شهرداری های شهرهای همجوار مراجعه نمایند!

وی تصریح کرد: با وجود این که مسئولین به ما قول حل مشکلات را داده اند، تمام بحث ما این است که چرا همیشه باید خشکبیجار فنا شود. چرا باید دارایی ما زیر نظر خمام باشد؟ این همه ادارات ما زیر مجموعه خمام است چرا یک اداره از خمام زیر مجموعه خشکبیجار نیست؟ آیا دوستان تحمل خواهند کرد؟

صفری افزود: این مدیریت بد مسئولین بانک تجارت را می رساند که مردم در خشکبیجار سرمایه گذاری نمی کنند و بانک مجبور به تعطیلی می شود. مگر ما در این جا بانک رفاه، ملی، صادرات و سپه نداریم. چرا بانک های دیگر مشکل ندارند؟ این مشکل شماست که نمی توانید مشتری جذب کنید.

تعطیلی-بانک-تجارت-خشکبیجار

یک گیلانی قائم‌مقام گروه خودروسازی سایپا شد
عضو هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا و مدیرعامل شرکت مگاموتور، قائم‌مقام فنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا شد.
به گزارش “لاهیگ”، طی حکمی از سوی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا،‌ مهندس اکبر شمسی لاهیجانی به سمت قائم‌مقام فنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا منصوب شد.
وی که درپی تغییر و تحولات گروه خودروسازی سایپا، از آذر سال گذشته با ‌عنوان عضو غیرموظف هیأت مدیره به ترکیب تیم مدیریتی این مجموعه راه یافته و از او به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی مدیریت عاملی این خودروساز ۴۹ ساله کشور نام برده می‌شد، در فروردین سال جاری به‌عنوان مدیرعامل شرکت مگاموتور منصوب شد.

Share