استاندار گیلان:

از عملکرد میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی استان در ایجاد اشتغال راضی نیستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان عصر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان گفت : عملکرد سازمان های میراث فرهنگی و گردشگری و جهاد کشاورزی استان در ایجاد اشتغال مناسب نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان عصر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان گفت : عملکرد سازمان های میراث فرهنگی و گردشگری و جهاد کشاورزی استان در ایجاد اشتغال مناسب نیست.jpg3997

دکتر محمد علی نجفی در این کارگروه با اشاره  تأکید رئیس جمهور در خصوص توسعه و پیشرفت و خروج از رکود در سال ۹۴ گفت: این بحث از سال گذشته در گیلان به صورت جدی آغاز شده و در سال ۹۴ محوریت فعالیتهای ما با ایجاد اشتغال ورونق اقتصادی است.

وی بخشی از آسیب های موجود در جامعه را از بیکاری دانست و افزود: دستگاهها موظف هستند بر اساس سیاست ابلاغی دولت در بخشهایی که به آنان سپرده می شود را حول محور اشتغال اجرایی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه به رغم تلاشهای ارزشمند دربخش صنعت و تجارت گیلان فاصله زیاد تا نقطه مطلوب داریم گفت: تا پایان سال با تدابیری که اتخاذ خواهد شد درصد قابل توجهی از طرح های نیمه تمام باید از آمار حذف گردد.

وی ظرفیت موجود ایجاد اشتغال در بحث سلولزی را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید به صورت ویژه منابع لازم را در اختیار این بخش قرار دهند.

استاندار همچنین با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان اجازه پرداخت بیش از سی هزار میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها داده شده است خاطرنشان کرد:این جزء مطالبات استان گیلان است و پیگیر اجرای مصوبات سفر در تمامی بخش ها هستیم.
وی با بیان اینکه عملکرد سازمان های میراث فرهنگی و گردشگری و جهاد کشاورزی استان در ایجاد اشتغال رضایتمند نیست یادآور شد: در سراسر استان ظرفیت ها ، فرصت ها و استعدادهای بالقوه ای هم در بحث گردشگری و هم در بخش کشاورزی وجود دارد که متأسفانه حرکت قابل قبولی انجام نگرفته است و در صورتی که تحول لازم در بحث اشتغال در این دستگاه ها مشاهده نگردد تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد.
دکتر نجفی بر ضرورت تشکیل منظم کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تأکید و خاطر نشان کرد: امسال تلاش خواهیم کرد تا درصد اشتغال استان را تا سطح قابل قبولی در کشور بالا ببریم.
وی عملکرد بانک های عامل استان را پس از ابراز نگرانی ماههای گذشته مثبت ارزیابی کرد و افزود: بعضی از سازمان ها ونهادهای عمومی غیردولتی و شرکت های سرمایه گذاری  وابسته به رغم وعده هایی که به استان دادند متأسفانه تاکنون اقدام موثری در بحث سرمایه گذاری انجام نداده اند که اگر حرکت مناسبی را انجام ندهند در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور معرفی خواهند شد.

 در ادامه این جلسه غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش ۱/۱ درصدی نرخ بیکاری گیلان  از استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی قدردانی  کرد و گفت: ۲۲ ماده در بودجه سال ۹۴ فرصت های ایجاد اشتغال پیش بینی شده است که نقش دستگاهها برای استفاده از فرصت های قانونی موجود بسیار با اهمیت است.

وی به شرکت های بزرگ اقتصادی موجود در دستگاههای اجرایی اشاره کرد و افزود: مدیران این دستگاهها تمهیدات لازم برای سرمایه گذاری شرکت های مذکور در گیلان را فراهم نمایند.
jpg3998

Share