مشارکت بانک قوامین در ترویج فرهنگ وقف

از تندیس واقف مسجد حاج صمدخان رشت رونمایی شد+عکس

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین رونمایی از تندیس واقف مسجد حاج صمدخان رشت همزمان با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز با حضور مدیر شعب بانک قوامین استان گیلان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین رونمایی از تندیس واقف مسجد حاج صمدخان رشت همزمان با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز با حضور مدیر ghanamedشعب بانک قوامین استان گیلان برگزار شد.
در این مراسم که در راستای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی وقف و تحقق رسالت اجتماعی بانک قوامین در حفظ ارزش های اسلامی برگزار گردید ، سید محمد باقری در سخنانی ضمن تبیین جایگاه و اهمیت والای وقف در اسلام ، خواستار حمایت از ترویج این فرهنگ اصیل اسلامی و پاسداشت از واقفین شد.
وی در ادامه افزود: بانک قوامین بانکی مردمی است و به همین دلیل خود را در انجام مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی همچون وقف متعهد می داند.
حجت الاسلام و المسلمین شاعرپور امام جماعت مسجد حاج صمدخان نیز ضمن تبیین سابقه تاریخی مسجد مذکور از مدیر شعب بانک قوامین استان گیلان که در این امر خیرخواهانه حمایت مادی و معنوی لازم را داشتند قدردانی نمود.
گفتنی است مسجد حاج صمدخان رشت از جمله معروف ترین مساجد استان گیلان می باشد که با بیش از یکصد سال قدمت به دلیل موقعیت تاریخی بکر و عام المنفعه بودن آن ، ثبت در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ، وجود ابنیه با معماری ایرانی اسلامی منحصربفرد و مضافاً همجواری در بافت سنتی شهر مورد توجه گردشگران ، دانش پژوهان و عموم مردم قرار گرفته است.
ghnnamed

Share