از گوشه کنار سیاست:

ادامه بلاتکلیفی دانشجویان یک موسسه آموزش عالی در گیلان/واکنش ندیمی به برخورد توهین آمیز کوچک زاده/خاطره جالب آقای مدیرکل از یک همایش/آخرین پرواز خارجی فرودگاه رشت مربوط به چه سالی است؟/خط و نشان حاج ناصر برای مقامات

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.


بلاتکلیفی دانشجویان این موسسه آموزش عالی در گیلان ادامه دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران حدود ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه جابربن حیان گیلان امروز در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.

این دانشجویان می گویند ،استادان اعلام کرده اند که به علت پرداخت نشدن حقوقشان در دانشگاه حاضر نخواهند شد.
مهرداد محمدی ،مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه گیلان به خبرنگار ما گفت: این دانشگاه از سال ۸۴ توسط یک هیات موسس تاسیس شد ،رییس دانشگاه قبلی آقای درویش زاده و سرمایه گذار سعید نجفی بودکه سرمایه گذار پارسال این دانشگاه را تعطیل و پولهای آنها را بلوکه کرد.
وی افزود: وزارت علوم از مهر ۹۳ برای آقای دکتر فوادیان و سپس آقای دکتر الهیان حکم ریاست این دانشگاه را صادر کرده است و در حال حاضر با هزار دانشجو این دانشگاه در حال فعالیت است.
مهرداد محمدی گفت: پرونده اختلاف مال روسای قبل و پرداخت نشدن حقوق کارمندان واستادان در دادگستری در حال پیگیری است.
مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه گیلان با بیان اینکه این دانشگاه تا مشخص نشدن وضعیت کامل نمی تواند از سال جدید دانشجویی قبول کند گفت: برخی از کارمندان قبل که شامل ۲۰ کارمند است به اداره کار شکایت کرده و خواهان پرداخت حقوق و مزایای خود هستند.
گفتنی است، تجمع دانشجویان دانشگاه جابربن حیان گیلان مقابل استانداری پایان یافت.

واکنش ندیمی به برخورد توهین آمیز کوچک زاده

resized_501698_234انتشار فیلمی از مشاجره مهدی کوچگ زاده با ظریف بعد از جلسه غیرعلنی مجلس و خائن خطاب کردن ظریف توسط نماینده تهران واکنش هایی را در پی داشته است.
ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل بعد از دیدار نمایندگان با رهبری اظهاراتی مطرح کرده است که بی ارتباط با برخورد توهین آمیز کوچک زاده  نمی تواند باشد.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دیدار امروز نمایندگان با مقام معظم رهبری گفت:‌ از صحبت های رهبری چنین بر می‌آید که مجلس در کلان توانسته است به خوبی به وظایف خود توجه کند و کلیت مجلس مورد تائید رهبری نظام قرار گرفت. اما باید همه نمایندگان به جایگاه اصلی خود توجه کنند؛ به طور طبیعی کار نمایندگی در چارچوب قانونگذاری و نظارت است و از این مسیر نباید خارج شد.

وی افزود: نماینده حق دارد نظارت کند ولی نمی‌تواند توهین کند. نماینده حق دارد اخبار کشور را از مسئولین پرس‌وجو کند، اما حق وارونه جلوه دادن وقایع را ندارد؛ نماینده حق دارد با تمام توان بر مسالح کشور پافشاری نماید، اما حق توهین و تهمت را به مسئولین ندارد و استفاده از برخی کلمات و نسبت‌ها که بار حقوقی دارد مانند خیانت، در شان نمایندگی نیست.

نماینده مردم لاهیجان تصریح کرد: تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بر اساس چارچوب‌های مشخص شده از سوی رهبری و شورای عالی امنیت ملی و دولت حرکت می‌کند و اینکه بگوییم تیم هسته‌ای خارج از چارچوب و خط قرمزهای نظام پیش می‌رود معقول نیست و حمایت رهبری از زحمت کشان هسته‌ای و به تعبیر ایشان کسانی که عرق می‌ریزند و تلاش می‌کنند نشان دهنده همین موضوع است و هیچ گاه تیم هسته‌ای اجتهادی خارج از اصول نظام نداشته است.

وی با بیان اینکه اخلاق یک رکن برای همه مسئولین و مردم است گفت: اتهام زنی و بی احترامی به کارگزاران نظام سقوط اخلاقی است و رهبری این نکته را به نمایندگان متذکر شدند که در جلسات علنی، غیر علنی و کمیسیونها رعایت احترام را داشته باشند و باید پرسشگری به گونه‌ای باشد که حد و حدود آن در قانون و اخلاق وجود داشته باشد.

خاطره جالب  مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از یک همایش

rahnamaG_2887 (2)به گزارش دیارمیرزا مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان که به مناسبت هفته جوان در جمع خبرنگاران حاضر شده بود خاطره جالبی در خصوص همایش ازدواج آسان مطرح کرده است.
رهنما در این جلسه گفت:۲۷ دستگاه در خصوص جوانان فعالیت می کنند ولی  دفتر نهاد نمایندگی رهبر در دانشگاه ها به اداره کل ورزش و جوانان تماس گرفتند و گفتند: عروسی چندین جوان را می خواهیم برگزار کنیم و به ما در این زمینه کمک کنید.
وی می افزاید:من را مانند استاندار در همایش پیاده روی بالای سن بردند و همان بلایی که سر استاندار آورند سر ما هم آوردند و گفتند هرکس آمد باید یک کمکی انجام دهند ,که عروس و دامادی صومعه سرایی که من می شناختم روی سن آمدند و من گفتم یک سکه به این زوج می دهم.اما فردی آمد و گفت آقای رهنما دارد تبعیض می کند و به همشهری خود سکه میدهد که این کار باعث شد من مجبور شوم چند سکه دیگر نیز تقبل کنم!

آخرین پرواز خارجی فرودگاه رشت مربوط به چه سالی است؟

forodgah rasht 3گیلان فردا نوشت:شنیده ها از منابع موثق حاکیست که وقتی رییس جمهور و همراهانش به گیلان سفر کردند و قدم به باند فرودگاه رشت گذاشتند عدم وجود پروازهای خارجی در این فرودگاه بین المللی توجه یکی از همراهان رییس جمهور را جلب کرد. از این رو بعد از بازگشت هیات همراه رییس جمهور به پایتخت موضوع پیگیری شد و از این رو به نظر می رسد که در طی روزهای آینده حداق مدیر یکی از شرکت های معروف خصوصی هواپیمایی در گیلان از کار برکنار شده و مدیرعامل قبلی مجددا پشت صندلی ریاست قرار بگیرد. این درحالی است که تیم همراه دولت انتقادات سختی را نیز به شرکت هواپیمایی دولتی در گیلان هم وارد ساخت که چرا این شرکت با آن هم بودجه و پرسنل نتوانسته تاکنون حتی یک پرواز خارجی به جز پروازهای حج در رشت برقرار کند.
حال عدم پروازهای خارجی در شهری که روزانه صدها مسافر به خارج از کشور دارد دلیلی شده برای تغییرات گسترده در دو شرکت بزرگ هواپیمایی در گیلان. یکی خصوصی و دیگری دولتی.
از سال ۱۳۹۱ که فرودگاه رشت در ایام تعطیلات آخرین پروازهای خارجی اش را انجام داد با تغییر کادر مدیران دو شرکت دیگر هیچ پروازی به خارج از کشور از فرودگاه رشت انجام نشد و روزانه صدها مسافر گیلانی که قصد پرواز به خارج از مرزهای ایران را داشتند مجبور شدند ابتدا مسافت زیادی را تا تهران و فرودگاه امام خمینی بپیمایند و از آنجا به سفرهای خارجی بروند. از این رو گمانه زنی ها حکایت از تغییر زودهنگام مدیران این دو شرکت هواپیمایی دارد. شرکت هایی که در اکثر فرودگاه های ایران پروازهای خارجی دارند اما در فرودگاه رشت که نام بین المللی برخود دارد قادر به برپایی پروازهای خارجی نیستند.
عدم وجود پروازهای خارجی در رشت درحالی است که این با توجه به نزدیکی به منطقه آزاد انزلی و طرح توسعه آن و جهت تسهیل امور تجاری، بازرگانی توریستی منطقهطبق پیش بینی ها باید به صورت هفتگی پروازهایی به کشورهای همسایه جهت تبادل مسافر و تبادل کالا داشته باشد.

خط و نشان حاج ناصر برای مقامات 

ashoori3175پس از دیدار برخی از مقامات شهرستان طارم زنجان با ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان فومن در فرمانداری این شهرستان ، اخبار ضد و نقیضی از موضوع این جلسه در محافل عمومی منتشر شد.

زمینه این حساسیت به دلیل پروژه اتصال زمینی گیلان به زنجان از محور ملاسرا-شفت-آب بر بود که با دیده شدن مقامات طارمی در فومن به وجود آمد و پس از آن بود که گمانه زنی ها آغاز شد.

اوج گمانه ها این بود که برخی از حتمی شدن تغییر مسیر محور مذکور  به سمت فومن خبر دادند و ادعا کردند که شفت از مسیر اتصال گیلان به زنجان خارج  و فومن جایگزین آن شده است و مقامات طارمی برای بررسی این موضوع در فومن به سرمی برند.

این گمانه ها با تشکیل گروهی با نام حامیان جاده شفت- آببر-زنجان در یک شبکه اجتماعی شدت گرفت و اعضای این گروه به بحث و تبادل نظر در این موضوع پرداختند و ناصر عاشوری را به نقش داشتن در این ماجرا متهم کردند .

با بالا رفتن دامنه گمانه ها ، پایگاه اطلاع رسانی ورس تصمیم گرفت به منظور روشن شدن افکار عمومی با ناصر عاشوری گفتگو و مردم را از دلیل حضور فرماندار آب بر در فومن آگاه کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی دلیل حضور فرماندار آب بر در فومن را بررسی اتصال ییلاق دیزاب به گیلوندرود ذکر کرد و افزود این راه یک راه دسترسی ییلاقی است و ربطی به محور ملاسرا-شفت-آب بر ندارد.

وی با ابراز تاسف از موضوعات و بحث های پیش آمده گفت : همواره پیگیر جاده شفت-آب بر بوده ام و این محور دارای کد است ؛ نه فرماندار ، نه نماینده و نه وزیر  م یتواند مسیر این جاده را تغییر دهد ؛ کسی نمی تواند مسیر جاده شفت آب بر را تغییر دهد.

یک منبع آگاه در زنجان به خبرنگار ورس گفت : جلسه روز جمعه در فومن فقط جهت اتصال ییلاق دیزاب به گیلوندرود بوده و منافاتی با مسیر شفت طارم ندارد.

به گزارش ورس ، آب بر مرکز شهرستان حاصلخیز طارم است که در همسایگی شفت و در آن سوی رشته کوه ها قرار دارد. محور ملاسرا – شفت – آب بر می تواند شفت و طارم را وارد فاز جدیدی از تجارت ، کسب و کار و صنعت گردشگری نماید.

Share