مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

اجرای طرح پروژه «بام سبز ـ بام آبی»در لاهیجان/ایجاد ۳ آزادراه در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از تصویب تبدیل سه محور به آزادراه در سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از تصویب تبدیل سه محور به آزادراه در سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.
khavari_6781شعبان‌علی خاوری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از جاده‌های این شهرستان با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور با تبدیل سه محور به آزادراه در گیلان موافقت شده است.

وی به تبدیل محور امامزاده هاشم (ع) ـ انزلی به آزادراه به طول ۶۷ کیلومتر و اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: راه‌های اصلی سراوان ـ سیاهکل ـ املش ـ رحیم‌آباد و فومن ـ پونل به آزادراه ارتقا پیدا می‌کنند.

خاوری با تاکید بر سرمایه‌گذاری و توسعه بخش‌های زیربنایی حمل و نقلی در گیلان، بیان کرد: گیلان در مسیر حمل و نقلی شمال ـ جنوب قرار دارد و ارتقا و بهسازی محورهای استان از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از جذب سرمایه‌گذار برای اجرای ۶۷ کیلومتر پروژه آزادراه امامزاده هاشم (ع) ـ انزلی خبر داد و تصریح کرد: پروژه مذکور برای نخستین بار به صورت بی.او.تی توسط راه و شهرسازی گیلان اجرایی می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح‌های بی.او.تی را مشارکت سرمایه‌گذاران در ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با ساختن محور سرمایه خود را از طریق فروش عوارض و به‌فروشی عبور عوارض ماشین‌آلات یا خدمات جانبی که از کاربری‌های حاشیه محور تعریف می‌کند، به دست می‌آورد و پس از مدت مشخصی محور را در اختیار راه و شهرسازی می‌گذارد.

خاوری با بیان اینکه پروژه «بام سبز، بام دریا» به طول ۲۷ کیلومتر با مبلغ اولیه هزینه تملک و اجرای ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق بی.او.تی در گیلان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: حمل و نقل مناسب، مطمئن، سریع و ارزان مقدمات توسعه گردشگری را در استان فراهم می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان دسترسی به جاذبه‌ها را یکی از ملزومات اساسی توسعه صنعت گردشگری خواند و یادآور شد: پروژه «بام سبز ـ بام آبی» لاهیجان با هدف ایجاد امنیت جاده‌ای، دسترسی کوتاه و برخورداری از سواحل دریا اجرایی می‌شود.

Share