معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان گیلان

آیت الله بهجت مصداق بارز آیات مبارکه سوره نور درخصوص مردان واقعی خداوند است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان گیلان با بیان اینکه آیت الله بهجت فومنی(ره) مصداق بارز آیات مبارکه سوره نور درخصوص مردان واقعی خداوند است، گفت: آیت الله بهجت تمام طول عمر بابرکتش، خود را در محضر خداوند می دید و همواره از گناه دور می ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان گیلان با بیان اینکه آیت الله بهجت فومنی(ره) مصداق بارز آیات مبارکه سوره نور درخصوص مردان واقعی خداوند است، گفت: آیت الله بهجت تمام طول عمر بابرکتش، خود را در محضر خداوند می دید و همواره از گناه دور می ماند.

۲۰۱۵۰۵۲۶۱۰۰۲۴۸_mirebrahimi5532حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان گیلان در همایش ملی حضرت آیت الله بهجت فومنی(ره) که امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با بیان اینکه آیت الله بهجت همواره می توانست از نعمت ها و لذایذ دنیوی بهره مند شود، اظهار کرد: آیت الله بهجت به واسطه تقوای الهی از لذایذ دنیوی چشم می پوشید.

وی با بیان اینکه آیت الله بهجت فومنی(ره) مصداق بارز آیات مبارکه سوره نور درخصوص مردان واقعی خداوند است، افزود: تجارت بارزترین مظهر دنیا و حیات مادی است اما زندگی دنیوی هیچگاه نتوانست ایشان را از یاد خداوند غافل سازد و آیت الله بهجت تمام طول عمر با برکتش، خود را در محضر خداوند می دید و همواره از گناه دور می ماند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه آیت الله بهجت فومنی(ره) پیوسته در سخنانشان بر ضرورت تبیین ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و پاسداری از آنها تأکید داشتند، تصریح کرد: ایشان نمونه انسانی بود که برای این امتحان آماده شد و از کودکی با عبادت و ذکر و پرهیز از محرمات راه را به درستی طی کرد.

حجت الاسلام میرابراهیمی با اشاره به ویژگی های بارز اخلاقی و اعتقادی این عالم بزرگ، عنوان کرد: باید مراسمات نکوداشت این عالم بزرگوار که همایشی علمی و پژوهشی خواهد بود، به گونه ای برگزار شوند تا عظمت ایشان حفظ شود و زمینه شناخت افراد جامعه به ویژه نسل جوان با این مرجع عالیقدر فراهم شود.

دبیر علمی همایش آیت الله بهجت فومنی(ره) با اشاره به اینکه برگزاری این همایش در تیر ماه ۹۳ با رویکرد ملی در استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید، تصریح کرد: فراخوان برای ارسال آثار همزمان با تشکیل دبیرخانه همایش در تیرماه آغاز شد و بیش از ۵۰ مقاله علمی و پژوهشی رسید که تعداد ۳۱ مقاله پس از انجام داوری‌های تخصصی توسط هیئت داوران به عنوان برگزیده انتخاب شد.

حجت الاسلام میرابراهیمی با اشاره به تولید سرود فاخر «بهجت عاشقان» با صدای حسام الدین سراج و شعر شاعر گیلانی مقیم قم عبدالرضا رضایی نیا، ادامه داد: تالیف دو عنوان کتاب با عنوان «عاشقانه های آسمانی بهجت» در ۷۰ صفحه و «بهجت عاشقان» در ۲۵۰ صفحه از دیگر فعالیت های برنامه ریزی شده در این همایش بود.

 وی با اشاره به اینکه کتاب چکیده مقالات همایش آیت الله بهجت فومنی(ره)به چاپ رسیده است، یادآور شد: فعالیت درخصوص این عالم ربانی باید جنبه تحقیقاتی و پژوهشی بگیرد تا بتوانیم از این چشمه زلال معرفت همواره بهره مند باشیم./ایسنا

Share