از گوشه کنار سیاست در گیلان:

گلایه دانشجویان دانشگاه جابربن‌حیان از بی‌توجهی نماینده رشت/۳۰ میلیون تومان برای خواننده‌ای که کنسرتش در رشت به دلیل عدم استقبال مردم لغو شد/ از لیست ۱۰۰ نفره مشاوران جوان گیلان چند نفر پست گرفتند؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

انتصاب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان

emdad-gمراسم معارفه علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان که اواخر اسفند سال گذشته به این سمت منصوب شده بود با حضور سید پرویز فتاح سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور روز سه شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد تا محمدی رسما به عنوان مدیرعامل جدید این نهاد کار خود را در گیلان آغاز نماید.
محمدی سابقه مدیریت کمیته امداد رشت و صومعه سرا را درکارنامه مدیریتی خود دارد.

سفر مرد اول محاسباتی کشور به گیلان

امین حسین رحیمی رئیس کل دیوان محاسبات کشور فردا وارد گیلان می شود و در جلسه شورای اداری استان شرکت خواهد کرد.
گفتنی است دیوان محاسبات کشور مؤسسه ای دولتی است که در امور مالی و اداری مستقل می باشد و زیرنظر مجلس شورای اسلامی بعنوان بازوی نظارتی آن عمل می نماید.این دیوان به کلیه حسابهای وزارتخانه، مؤسسات، شرکتهای دولتی و سایر دستگاههائی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد رسیدگی یا حسابرسی می‌نماید.

مدیر بیمه ایران در استان گیلان منصوب شد

falakiantitledچندی پیش از بروز تغییر و تحوالات در مدیریت بیمه ایران در استان گیلان خبر داده بودیم.

بر این اساس روز سه شنبه محمود امراللهی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران به گیلان سفر خواهد کرد تا رسما حجت الله فلکیان را به عنوان مدیر بیمه ایران در استان گیلان معارفه نماید.
فلکیان دارای مدرک مدیریت بیمه از دانشگاه علوم اقتصادی تهران و مدرک MBAI ( کارشناسی ارشد بیمه ) است و از سابقه ۲۷ سال کار در این سمت برخوردار است. وی از سال ۸۶ تاکنون رئیس کل نظارت بر شعب بیمه ایران بوده و در سابقه کاری خود مدیرکلی بیمه ایران در استان های کرمانشاه و هرمزگان را دارد.

گلایه دانشجویان دانشگاه جابربن حیان گیلان از بی توجهی نماینده رشت

jaber-2-218x168به گزارش خبرنگار پیک دانشجو، دیروز پانزده نفر از دانشجویان دانشگاه جابربن حیان گیلان، به دفتر نماینده محترم مردم رشت جناب کوچکی نژاد رفتند. و یک دانشجو به عنوان نماینده توانست با مهندس کوچکی نژاد جلسه ایی چند دقیقه ایی داشته باشد! ولی متاسفانه نتیجه ایی  نداشته است و کوچکی نژاد دانشجویان را به مسوولین مربوطه در دانشگاه گیلان ارجاع داده است.

دانشجویان در گفتگو با خبرنگار پیک دانشجو با ابراز ناراحتی خود به عدم توجه آقای کوچکی نژاد گفتند: ما دانشجویان  از نماینده محترم مردم رشت به عنوان نایب رییس کمیسیون آموزش انتظار بیشتری برای پیگیری این ماجرا داشتیم!

پیک دانشجو در خبر دیگر آورده است: قرار بر این بود که جلسه ایی با حضور رییس موسسه غیرانتفاعی جابربن حیان و اساتید این دانشگاه و همینطور نمایندگان دانشجویان برگزار شود ولی به علت عدم حضور رییس موسسه جناب اقای الهیان در این جلسه و فرستادن نماینده ایی از سوی خود ، اساتید جلسه را ترک کردند، در این جلسه دانشجویان خواسته های خود را به صورت مکتوب تقدیم نماینده دانشگاه کردند و در ادامه جناب نماینده برای حل مشکل از دانشجویان خواست که پولی به صورت دستی به دانشگاه داده شود تا بتوانند مشکلات دانشگاه را حل کنند و در زمان معین امتحانات در دانشگاه برگزار شود!

 

۳۰ میلیون تومان برای خواننده ای که کنسرتش در رشت به دلیل عدم استقبال مردم لغو شد!

۲۲۰۲به گزارش دیارمیرزا برگزاری جشن نیمه شعبان و اینکه چه کسی در این جشن برای مردم گیلان بخواند به موضوع اصلی جلسه شورای شهر رشت تبدیل شده بود.آنگونه که رسانه ها نقل کرده اند.در این جلسه نیکومنش نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مخالفت فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورا با حضور خواننده غیربومی در این جشن، خطاب به وی می گوید:« بنده اعلام می‌کنم اگر در استان گیلان هنرمندی همسطح اصفهانی داریم معرفی کنید تا از حضور وی در این جشن استفاده شود.»
اینکه رییس محترم کمیسیون فرهنگی شورا خواننده ای همسطح محمد اصفهانی در گیلان نمی شناسد شاید نشان از عدم شناخت ایشان نسبت به ظرفیت های جامعه هنری گیلان باشد وگرنه هنرمندانی نظیر استاد ناصر مسعودی, ناصر وحدتی,پرواز همای و… ,یک سر و گردن بالاتر از اصفهانی بوده اند و در داخل و خارج از کشور همواره با طنین صدای دل انگیزشان فرهنگ اصیل گیلان را به جهانیان شناسانده اند و کنسرت این اساتید چه در داخل و چه در خارج از کشور با استقبال بی نظیر مردم مواجه شده است و صد البته بر این نکته تاکید می کنیم که ارزش هنری این عزیزان خصوصا استاد مسعودی بالاتر از آن است که با کسی مقایسه شوند.
با احترام به شخصیت و هنر دکتر محمد اصفهانی باید خطاب به دوستان شورانشین بگوییم که هنوز چند ماهی نمی گذرد که کنسرت آقای اصفهانی در رشت علی رغم تبلیغات زیاد در سطح شهر به دلیل عدم استقبال مردم و فروش بلیط لغو شده است و این مسئله را در کنار این موضوع بگذاریم که طی چندسال اخیر استان گیلان شاهد برگزاری کنسرت های متعددی بوده است و در موراد بسیار نادری کنسرتی به دلیل عدم فروش بلیط لغو شده است و عدم برگزاری کنسرت محمد اصفهانی در گیلان خود حاوی پیام است.

نباید از یاد ببریم که به هنرمندان رشتی جوانی چون نوید یحیایی اگر فرصت لازم و کافی داده شود مطمئنا آنها نیز در سال های آتی تبدیل به یک محمد اصفهانی خواهند شد و چقدر عالی خواهد بود که در چنین اعیاد و جشن هایی به جوانان فرصت حضور داده شود.

از سوی دیگر شورای شهر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت باید به این نکته توجه داشته باشند که پرداخت هزینه ۳۰ میلیون تومانی برای اجرای دو یا نهایتا سه قطعه موسیقی که احتمال زیاد آن هم بصورت پلی بک اجرا خواهد شد نمی تواند معقولانه باشد و این نگرانی را در اذهان ایجاد می کند که آیا این سازمان قرار است در سال جاری بودجه چندمیلیاردی خود را اینگونه ریخت و پاش نماید؟!

آیا تجمع هسته ای روز سه شنبه گیلان برگزار می شود؟!

Header-Centerبه گزارش دیارمیرزا طی چند روز گذشته پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که قرار است در روز سه شنبه راس ساعت ۱۸ مورخه ۹۴/۳/۱۲، مردم رشت در حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (خواهر امام) در حمایت از سخنان مقام معظم رهبری و تیم مذاکره کننده هسته ای تجمع نمایند.
از سوی دیگر رحمانی فضلی وزیر کشوردر همایش سراسری فرمانداران صریحا اعلام کرده بود که «گردهمایی‌ها و تجمع‌هایی که مورد وفاق رهبری، دولت و ملت است لزومی ندارد به کف خیابان کشیده شود. موضوعی مانند مسئله هسته‌ای که جنبه ملی دارد کسی نمی‌تواند به عنوان موافق یا مخالف در کف جامعه تجمع یا گردهمایی در خصوصش برگزار کند.هیچ گونه مجوزی برای مسائلی که مورد وفاق عینی قرار گرفته است صادر نخواهیم کرد.»
همچنین سخنگوی وزارت کشور نیز صبح امروز در پاسخ به این سوال که چگونه به رغم عدم صدور مجوز، چند تجمع با عنوان «اجازه نمی دهیم» در اعتراض به مذاکرات هسته ای در مشهد و تهران و قم برگزار شده است گفت: وزیر کشور از روز گذشته رسما ابلاغ کرده است که نباید هیچ مجوزی برای برگزاری تجمعات هسته ای صادر شود. صدور مجوز برای برگزاری تجمعات در استان ها نیز بر عهده استانداری هاست و استانداران موظف هستند مجری سیاست های عمومی دولت باشند و بر این مبنا با این درخواست ها برخورد کنند.
سیدعیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت نیز که در همایش سراسر فرمانداران شرکت کرده بود در گفتگویی کوتاه با خبرنگار دیارمیرزا با تاکید بر رعایت قانون از سوی همه ی گروه های سیاسی  گفت:فرمانداری رشت طبق قانون عمل می کند و در دولت یازدهم فضا برای همه ی گروه های سیاسی جهت اظهار نظر باز است اما تاکنون درخواست مجوزی برای تجمع هسته ای ارسال نشده است و امیدواریم این عزیزان درخواست خود را ارائه دهند تا بررسی شود و مطابق قانون با آن برخورد صورت گیرد.

با توجه به اظهارات مطرح شده باید منتظر ماند و دید که آیا تجمع هسته ای روز سه شنبه در گیلان برگزار می شود؟!

 از لیست ۱۰۰ نفره مشاوران جوان گیلان چند نفر پست گرفتند؟

گیلان فردا نوشت:درست یک سال پیش در چنین روزی استاندار گیلان به مدیرانش دستور داد تا در راستای ایجاد ارتباط بین دولت و پایگاه اجتماعی اش و بهره گیری از نیروی فکری جوانان عرصه مدیریتی از مشاورین جوان استفاده کنند. حتی احمدی پور، معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز طی نامه ای کتبا این دستور را ابلاغ کرد و مسئولی هم برای این طرح گذاشت.
سیاسیون استان از اصلاح طلب تا اعتدالی نشستند به مذاکره تا صد نفری را وارد لیستی کنند که لیست مشاوران جوان نام گرفت. لیستی که مشخص می کرد کدامیک از نیروهای جوان و تحصیلکرده جریان حامی دولت می بایست وارد کدام اداره شوند. لیستی که خیلی سریع واکنش جناح مقابل یعنی اصولگرایان را برانگیخت. صدای اعتراضی کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت اما از همه بلندتر بود. آنقدر بلند که سر و صدای طرح مشاوران جوان برای مدتی خوابید. اما استاندار ظاهرا در اجرای طرحش مصر بود و اسامی به ادارات ارسال شد تا هر اداره ای یک مشاور جوان داشته باشد.

اولین نفر محمدرضا عابدی محزون بود. از چهره های جوان سیاسی و نزدیک به هر دو جناح اصلاح طلب و اعتدالی، که به واسطه سابقه ورزشی اش پیش از ابلاغ استاندار و در بهمن ۹۲ از سوی مسعود رهنما، مدیرکل اداره ورزش و جوانان منصوب شد. سپس بعد از صدور بخشنامه از میان آن لیست بلند بالا این فرمانداری ها بودند که از دستور مافوق خود اطاعت کردند آن هم اطاعت نصف و نیمه. اکثر فرمانداران اکثر شهرهای مختلف گیلان مشاور جوان دارند اما تقریباً نه آن مشاورینی که در لیست صد نفره حضور داشتند. فرمانداران از میان خود فرمانداری ها افرادی را به عنوان مشاور جوان منصوب کردند به غیر از چند شهرستان ازجمله فرمانداری رشت که یکی از اولین مشاوران جوان را در این پست گمارد.  مانی زرشکی فعال سیاسی جوان اصلاح طلب که یکی از اصلی ترین چهره های پیگیر این طرح بود از اولین منصوبین این طرح  هم شد. اما علی رغم تمام تلاش هایش نتوانست در انتصاب سایر همفکرانش در ادارات دیگر موفقیت چندانی داشته باشد. اتفاقی که برای میرزایی نیز به واسطه سابقه تحصیلی و شغلی اش در اداره جهاد کشاورزی افتاد. عادل حسینی، خواهرزاده هرمز ربانی، هم به اداره گردشگری و میراث فرهنگی رفت. مرتضی یوسف پور، از نزدیکان به کیوان محمدی و اعتدالیون هم مشاور جوان اداره ارشاد شد و کامیار چایچی هم به اداره راه و ترابری رفت. این افراد از بین آن لیست صد نفره تنها کسانی بودند که هر کدام بنابه دلایلی توانستند مشاور جوان مدیران کل شوند.
علاوه بر این ها حکم تعداد دیگری هم از سوی استانداری صادر و به ادارات ابلاغ شد اما مورد پذیرش مدیران قرار نگرفت. سهیل سجودی، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو سابق شورای مرکزی خانه فرهنگ که قبلا به واسطه مدرک مهندسی صنایع اش برای اداره صنایع درنظر گرفته شده بود به یک باره و حتی بدون اطلاع خودش، حکمش برای اداره پایانه ها نوشته شد که البته مورد پذیرش مدیرکل این اداره قرار نگرفت. این جابجایی در لیست مشاوران جوان که اکثر بدون اطلاع خود افراد انجام می شد هم داستان جالبی داشت. هرآنکس که ظاهرا قدرت لابی یا ارتباطش با حلقه بالایی بیشتر بود می توانست نام خود را جایگزین نام دیگری کند و هر آنکس که کمتر پیگیر این طرح بود خود به خود از لیست حذف می شد. نمونه اش جابجایی بود که برای پست مشاور جوان یکی از ادارت فرهنگی اتفاق افتاد که البته مورد پذیرش مدیرکل آن اداره به خاطر عدم ارتباط تحصیلی و سابقه ای کاندیدای مورد نظر با آن اداره قرار نگرفت. این اتفاق در اداره بهزیستی هم اتفاق افتاد و حتی فشارها و پادرمیانی ها نیز اثر نکرد و حرف آقای مدیر یک چیز بود: «من مشاوری که نه مدرک تحصیلی و نه سابقه کاری مرتبط نداشته باشد نمی خواهم». اما عدم موافقت مدیران با مشاوران جوان به همین یک دلیل محدود نمی شد. مدیرکل پارک علم و فن آوری اصلا مشاور جوانی که از سوی استانداری حکم داشت را به حضور نپذیرفت. فنی حرفه ای هم رفتار مشابهی با مشاور جوان پیشنهادی استانداری داشت. آموزش و پرورش هم همچنین. در این بین اما خبری از واکنش مدیرانی مانند مدیرکل جهادکشاورزی نشد که مشاور پیشنهادی اش هم مدرک تحصیلی و هم سابقه کاری مرتبط داشت.

Share