آقایی: خواستار همکاری نزدیک تمامی دستگاه ها در بحث پیشگیری از جرم هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان خواستار همکاری نزدیک تمامی دستگاه ها در بحث پیشگیری از جرم به منظور ایجاد سلامت اجتماعی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان خواستار همکاری نزدیک تمامaghaei-dadی دستگاه ها در بحث پیشگیری از جرم به منظور ایجاد سلامت اجتماعی شد.

احمد آقایی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس جدید دادگستری رودسر گفت: پیشگیری از جرم با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه یکی از اولویت هایی است که دستگاه قضا در استان آن را با جدیت دنبال می کند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی اصل تفکیک قوا کاملا مشخص و معین است و هر دستگاه باید وظیفه خود را در آن انجام دهد، بیان کرد: همراهی دستگاه های زیر مجموعه هر سه قوا در این عرصه می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه را بر طرف سازد.

آقایی با اشاره به این که یک هزار و ۷۶۴عنوان مجرمانه در نظام قانون گذاری ما وجود دارد، اضافه کرد: این مهم در راستای حسب نیاز و برای کمک به مردم انجام گرفته تا انتظارات و توقعات مردم بر آورده شود.

معاون قضایی ،اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان اجرایی کردن بند پنجم قانون اساسی در راستای تشکیل معاونت پیشگیری از جرم را یکی از افتخارات قوه قضائیه در زمان حاضر دانست که تا کنون تاثیر مثبتی در ایجاد سلامت جامعه گذاشته است.

وی با بیان اینکه پراکنده عمل کردن در قبال پیشگیری از جرم امکان پذیر نیست بیان کرد: باید همه ما در این زمینه وارد عمل شویم که نتایج آن بطور قطع منافع و مصالح مملکت و نظام را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه دستگاه قضا باید برای مردم آرامش، آسایش و امنیت به ارمغان بیاورد، گفت: این موضوع باید توامان با عدالت همراه باشد.

محمد مهدی رهبری املشی با اشاره به ورودی حجم زیاد پرونده ها در محاکم قضایی آن را نشان دهنده مشکلات مردم دانست که لازم است این مشکلات از سوی دادگستری در کوتاهترین زمان دادرسی رفع شود.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات سید ابراهیم سیدی رییس سابق دادگستری رودسر، سید علی هاشمی به سمت رییس جدید دادگستری شهرستان رودسر معرفی شد.

گزارش دیگر از املش حاکیست با برگزاری مراسم تودیع و معارفه رییس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در این مراسم گفت: اساس حاکمیت ما مردم هستند پس باید خدمت به مردم سرلوحه کار ما باشد.

آقایی با اشاره به اینکه کرسی قضاوت در حقیقت به انبیاء تعلق دارد، افزود: در اسلام به بحث قضاوت و رسیدگی به دعاوی مردم عنایت و توجه خاصی شده بطوریکه در هیچ دینی این قدر به این مقوله پرداخته نشده است.

حجت الاسلام تقی روحانی امام جمعه املش نیز در این مراسم از اقدام قاطع قوه قضائیه در برخورد با سلب کنندگان امنیت اجتماعی تقدیر کرد و گفت: هم اکنون قوه قضائیه در رسیدگی به دعاوی جهادگونه عمل می کند.

در این مراسم امیری رییس دادگستری لنگرود به عنوان رییس جدید دادگستری املش به حاضران معرفی و از خدمات سیدعلی هاشمی تقدیر به عمل آمد./ایرنا

Share