ندیمی خبر داد:

۸۵ هکتار اراضی ساحلی لاهیجان برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی آزادسازی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۵ هکتار اراضی ساحلی لاهیجان برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان آزادسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۵ هکتار اراضی ساحلی لاهیجان برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان آزادسازی می‌شود. nadimi_7893

ابوذر ندیمی درباره مصوبات زیست محیطی سفر دولت به گیلان، افزود: درباره مسائل زیست محیطی استان گیلان در جلسه‌های قبل از سفر رئیس جمهور به گیلان با سه معاون رئیس جمهور محمدباقر نوبخت، علی شریعتمداری و حجت الاسلام مجید انصاری بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه سفرهای دوره کنونی با دولت‌ گذشته متفاوت است، گفت: در دولت یازدهم در سفرهای استانی جلسه هیئت وزیران تشکیل نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در دولت گذشته در سفرهای استانی رئیس جمهور، وزرا در تصویب پروژه‌هایی که به عنوان نماینده رئیس جمهور در شهرستان‌ها حضور داشتند نقش ایفا می‌کردند.

ندیمی خاطرنشان کرد: اکنون پروژه‌های جدید حداقلی است در حالی که در سفرهای دولت گذشته پروژه‌ها حداکثری بود.

وی افزود: در زمینه پسماند، مسائل مربوط به رودخانه‌ها و مباحث زیست محیطی تصمیماتی گرفته شد که از جمله آن می‌توان به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای رودخانه‌های رشت اشاره کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور هنوز به نمایندگان و استان ابلاغ نشده است، تصریح کرد: پروژه‌هایی که بیان می‌شود عمدتا توافقات بیان شده بوده و هنوز مصوبات اعلام نشده است.

ندیمی افزود: البته رئیس جمهور پس از سفر جلسه‌ای با وزرای مربوطه برگزار کرد اما خروجی این جلسه‌ها هنوز اعلام  نشده است.

وی گفت: در این سفر بخشی از پروژه‌ها که قبلا اعتبار و ردیف داشتند در سال ۹۴  علاوه بر ردیف و بودجه‌ای که داشتند به بودجه ۹۴ اضافه می‌شود و برخی نیز تضمین و تعهد ۹۵ دریافت می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: بعضی از مردم حق دارند بدانند دستاورد سفر رئیس جمهور به استان گیلان چیست، باید بگویم تنها آن دسته از پروژه‌هایی که ردیف داشتند یا  تکمیل منبع شدند یا تخصیص ۱۰۰ درصد پیدا کردند یا سال ۹۴ و ۹۵ برای آن پیش‌بینی بودجه شد، به جز سه یا چهار مورد خاص که ردیف نداشتند یا اگر ردیف داشتند اندک بود./تسنیم

 

Share