فرمانده انتظامی رشت خبر داد:

۵ متکدی خارجی در لشت نشاء دستگیر شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با گزارش‌های مردمی و پیگیری پلیس، ۵ متکدی خارجی در مرکز گیلان دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با گزارش‌های مردمی و پیگیری پلیس، ۵ متکدی خارجی در مرکز گیلان دستگیر شدند. ۱۳۹۳۰۲۲۳۰۹۴۶۰۹۵۴۶۲۷۴۷۶۸۳

رحیم شعبانی ظهر امروز در نشست پلیس اجتماعی گیلان، اظهار داشت: در پی اظهار نگرانی مردمی مبنی بر اینکه زنی به همراه چند فرزند قد و نیم قد به صورت ژولیده  با تکدی‌گری سماجت‌وار اذهان مردم  و عابران را در روزهای بازاری بخش لشت نشاء رشت آزرده می نمایند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این بخش قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی های خود پی بردند که  این متکدیان توسط خودروی وانتی به این بازار منتقل شده و سپس با آغاز کار بازار روز به هر طریق ممکن  حس ترحم مردم و عابران  را بر انگیخته و تکدی گری می نمایند.

فرمانده انتظامی رشت، با بیان اینکه  اینگونه از افراد ارزش و قداست انسانیت را  جهت رسیدن به مقاصد شوم خود زیر سئوال می‌برند بیان داشت: تظلم خواهی این افراد، ظلم و بی عدالتی در حق آنان را معنا داده  و مردم نیز بدین خاطر با مشاهده ظواهر و شنیدن ضجه و ناله درصدد کمک به آنان بر می‌آیند.

شعبانی، آزرده خاطری مردم را آزرده خاطری پلیس خواند وگفت: فرد یا افرادی که بدون دلیل اذهان مردم را تشویش نمایند با اقدامات قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی بخش لشت نشاء در این راستا با مشاهده این افراد  به نزدشان رفته درصدد  پیدایش علت گدایی آنان برآمدند و لیکن  با مشاهده عدم تسلط شان به زبان فارسی وهمچنین فاصله گرفتن شان از پلیس پی به نیت شان برده وآنان را  دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی رشت، افراد دستگیر شده را به نامهای لیلا ۱۳ ساله، زینب ۲۰ساله ، گلناز ۵ساله، علی گل ۳ساله، گل پری ۱ساله  نامید و بیان داشت: مدارک هویتی  از این افراد بدست نیامده ولی حسب  اظهار زینب، لیلا خواهرش و بقیه نیز فرزندانش بوده که از یکی از کشورهای همسایه به ایران و متعاقب آن به استان گیلان آمده و با تکدیگ‌ری در بازارهای روز  استان گذران می‌کنند .

شعبانی گفت: این افراد با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و دستور  خروج آنان  ازطریق اتباع امور خارجه  صادر شد./تسنیم

Share