مرور روزنامه های صبح گیلان;

گیلان پیشتاز در تخلف ساخت و ساز روستایی/مدیریت احمدی نژاد و آینده جهان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزااحمدی نژاد که در سخنرانی های معروف و مشهور ید طولانی دارد یکی از خصلت های خاص او این است که هر زمان قرار است برای دوستان گرمابه و گلستان وی اتفاقی بیفتد سخنرانی های اخلاقی می کند و کلی درس اخلاق می دهد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور مهمترین اخبار روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.

 

گیلان جزو استان‌های پیشتاز در تخلف ساخت و ساز روستایی

گیلان امروز نوشت: طبق اظهارات معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن ایران، استان گیلان جزو استان‌های پیشتاز در تخلف ساخت و ساز روستایی است.

محمدرضا شاملو که در یک در نشست خبری سخن می‌گفت: دیگر استان‌های دارای بیشترین تخلف ساخت و ساز روستایی را تهران، البرز، گلستان و مازندران معرفی کرد.

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: پیشنهاد داده‌ایم شورای عالی توسعه و عمران روستایی با ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شود تا بر این اساس سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های راهبردی برای توسعه و عمران روستا انجام شود.

وی با بیان این‌که برخی پیشنهاد داده‌اند که سازمان توسعه روستایی ایجاد شود که معتقدیم ورود دولت به این بخش تداخل به وجود می‌آورد، افزود: به واسطه نگاه‌های بخشی به روستا‌ها آسیب‌های زیادی دیده‌ایم و لازم است شواری عالی برای توسعه و عمران روستایی تشکیل شود.

وی با اشاره به این‌که ایجاد باغ‌شهر‌ها با هماهنگی و مطالعه باشدمشکلی ندارد، گفت: ‌ ایجاد باغ‌شهر‌ها در دوره احمدی‌نژاد به دلیل نبود هماهنگی و عدم مطالعه درباره آن متوقف شد.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که آیا در بحث رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز، تخریبی صورت گرفته است، افزود: بنیاد مسکن ۵۲ هزار تخلف را به دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش کرده است که این‌ها نیز از طریق استان‌ها به کمیسیون ماده ۹۹ به‌عنوان مرجع رسیدگی ارجاع داده شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: در مواردی برای این تخلفات جریمه در نظر گرفته شده است و در جا‌ها حکم تخریب داده شده، اما متاسفانه در جاهایی اصلا حکمی داده نشده است.

وی با بیان این‌که از سال ۸۷ تاکنون حدود ۵۲ هزار تخلف ساخت و ساز در روستا‌ها به مراجع قضایی ارجاع شده است، گفت: اعتبارات ملی عمران روستایی تقریبا ۲ برابر شده است و مانند سال‌های گذشته ۸ درصد از تملک دارایی استان‌ها به عمران روستایی تخصیص می‌یابد. همچنین مقرر شده تا سقف ۴۰۰ هزار تن برای آسفالت معابر روستایی در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

img_553fd5c682708

بهار در بهار!
در ستون شیپورچی سوال جواب می خوانیم: به گزارش (دولت بهار) محمود احمدی نژاد در قزوین و در میان دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین به ایراد سخنرانی پرداخت. احمدی نژاد که در سخنرانی های معروف و مشهور ید طولانی دارد یکی از خصلت های خاص او این است که هر زمان قرار است برای دوستان گرمابه و گلستان وی اتفاقی بیفتد سخنرانی های اخلاقی می کند و کلی درس اخلاق می دهد! وی در این سخنرانی علاوه بر این ها از آینده جهان گفت و آینده جهان را بسیار عالی توصیف کرد!
خوب طبیعی است کسی که الان تقریبا حدود ۲ سال به صورت حرفه ای و تمام وقت در حال مدیریت جهان باشد (البته به صورت نامحسوس و نامرئی و غیبی) کسی که قبلا به صورت آماتور جهان را مدیریت می کرد باید از آینده جهان خبر داشته باشد، مدیری هم که شخص ایشان باشد معلوم است که صد در صد هم آینده جهان عالی خواهد بود!
ایشان در ادامه این سخنرانی به یک نکته مهم دیگر هم اشاره داشت و آن اینکه در این دوره و زمانه مردم نه تنها به دنبال پست و مقام می دوند، بلکه میلیاردها تومان (بخوانید به اندازه یک چوب کبریت، پسرک کبریت فروش)! خرج می کنند تا منصبی بگیرند!
با توجه به شرح حالی که در بالا رفت نمی دانم این چه ولوله و آتشی است که در دل و جانم بپا می شود که احمدی نژاد بعد از ۸ سال ریاست جمهوری (بخوانید حکومت) هرگاه یک جا سخنرانی می کند بقول شاعر مجموعه کلاه قرمزی احساس می کنم که:
باز دهنم آب افتاد / دلم به تاپ تاپ افتاد
بی اختیار دست به قلم می شوم تا از او بنویسم و هرچقدر هم تلاش می کنم تا ننویسم نمی توانم خودم را کنترل کنم و …
شاید به این جهت باشد که بنده به شدت علاقمند به هنر تئاتر و سینما هستم و ایشان طی ۸ سال رفتار و کردار و گفتارش بی شباهت به این دست از هنرها نبود؛ احساس می کردم که روی صحنه تئاتر است و الان هم هنگام حضورش در صحنه های سیاسی و اجتماعی همان احساس را دارم و یادآور همه نمایش های طنز ۸ ساله است!
باید اعتراف کنم که بنده در سخنانش احساس همصدایی می کنم و اصلا بهانه نوشتنم است زمانیکه او سخنرانی می کند باز بقول شاعر آسمان دلم روزها آفتابی و شبها پرستاره می شود! اگر سخنرانی نکند ابری و غم گرفته می شود تا جایی که حتی یک قطره باران هم ندارد دریغ از یک قطره باران با حضور او و سخنرانی او احساس می کنم ابرها می بارند، دشت های خالی و حتی شوره زارها پر گل می شوند!
(حتی کویر لوت هم که در زمان ریاستش زمان شخم سراسری کشور، شخم خورد!)
در مجموع در زمانی که هست و حضور دارد و سخنرانی می کند احساس می کنم «بهارم» و در غیر این صورت و بدون حضور او دقیقا مثل یک قاب شکسته روی دیوارم! شاعر هم شاعرهای قدیم!
sotitled ۸-mo goltitled Pag1pdf20

Share