شعبانپور: بودجه شهرداری های گیلان 20 درصد افزایش یافته است

کاهش صدور پروانه ساختمانی و رکود ساخت و ساز استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از کاهش صدور پروانه ساختمانی و رکود ساخت و ساز در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از کاهش صدور پروانه ساختمانی و رکوshaban_2951د ساخت و ساز در این استان خبر داد.

حجت شعبانپور عصر امروز در جلسه شوراهای اسلامی گیلان با اشاره به بودجه ۴۱۰ میلیارد تومانی شهرداری‌های استان در سال ۹۲ اظهار کرد: سال ۹۲ سرانه هر گیلانی ۲۷۳ هزار تومان بود.

وی به افزایش ۴۵۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری‌های گیلان در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: سال گذشته سرانه هر گیلانی به ۳۰۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرده است.

* افزایش ۲۰ درصدی بودجه شهرداری‌های گیلان

شعبانپور از بودجه ۸۵۵ میلیارد تومانی شهرداری‌های گیلان در سال ۹۴ خبر داد و بیان کرد: امسال بودجه هر کدام از شهرداری‌های استان ۲۰ درصد افزایش داشته ضمن اینکه بودجه شهرداری رشت از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۶۵۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری‌ها ۷۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان کمک کرده است، تصریح کرد: مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در یک مرحله به حساب شهرداری‌های گیلان واریز شده است.

وی به کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی سازمان امور مالیاتی به شهرداری‌های گیلان اشاره کرد و گفت: مبلغ هشت میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات، هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید قیر و شش میلیارد تومان از محل جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری‌های استان کمک شده است.

شعبانپور با اشاره به کمک ۱۹۲ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های گیلان، خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد از اعتبارات شهرداری‌های استان از محل کمک‌های دولت است.

* کاهش صدور پروانه ساختمانی در گیلان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در ادامه از کاهش صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها در استان خبر داد و یادآور شد: سال ۹۲ شهرداری‌های گیلان ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار متر مربع پروانه ساختمانی صادر کردند و این متراژ در سال گذشته به یک‌میلیون و ۶۳۰ هزار متر مربع کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه رکود ساخت و ساز برای مسئولان دارای پیام است، اظهار کرد: موضوع مذکور نشان می‌دهد نمی‌توان شهرداری‌ها را از محل اخذ عوارض صدور پروانه ساختمانی، نوسازی و … اداره کرد و باید به دنبال سرمایه‌گذاری پایدار باشیم.

شعبانپور به کمک ۲۱ میلیارد تومانی به روستاهای گیلان اشاره کرد و افزود: دولت ۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت مستقیم به حساب دهیاری‌ها واریز کرده و با احتساب کمک ۲.۵ میلیارد تومانی از محل جرایم راهنمایی و رانندگی در مجموع ۷۰ میلیارد تومان به روستاهای استان کمک شده است.

* خرید ۱۱۳ ماشین‌آلات برای دهیاری‌های گیلان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از خرید ۱۱۳ ماشین‌آلات برای روستاهای استان خبر داد و بیان کرد: ۷۸ خودرو ویژه حمل زباله خریداری شده است.

وی پسماند را از موضوع‌های مهم در گیلان خواند و تصریح کرد: سال گذشته تفکیک زباله از مبدا در استان آغاز شده و این امر را در سال جاری ادامه می‌دهیم.

شعبانپور با تاکید براینکه موضوع پسماند با کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها امسال در گیلان به نتیجه می‌رسد، گفت: حفاظت از عرصه‌های زیست‌محیطی استان تداوم دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به کاهش چهار درصدی تلفات جاده‌ای در استان اشاره کرد و یادآور شد: گیلان جزو استان‌های سبز به لحاظ کاهش تلفات جاده‌ای محسوب می‌شود.

وی جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری را از جمله اولویت‌ها در سال ۹۴ برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال نظارت سخت‌گیرانه در هزینه اعتبارات توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها از دیگر برنامه‌ها است./فارس

Share