مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در بندر کیاشهر خبرداد:

چهارمین کتابخانه عمومی شهرستان آستانه اشرفیه خردادماه به بهره برداری می رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،امیر محمدپور با اشاره به لزوم ارتقای فضای مطالعه کتابخانه های عمومی تا رسیدن به وضعیت مطلوب تا افق چشم انداز سال۱۴۰۴ از توسعه کتابخانه عمومی ۲۲بهمن بندر کیاشهر و نیز کتابخانه عمومی اهل البیت آستانه اشرفیه بعنوان یکی از مهمترین اولویتها در این خصوص خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، در این بازدید مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در حوزه کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه از توسعه سرانه فضای مطالعه این شهرستان بعنوان یکی از برنامه های سال جاری این اداره کل یاد کرد.

photo_2015-05-06_20-08-09امیر محمدپور با اشاره به لزوم ارتقای فضای مطالعه کتابخانه های عمومی تا رسیدن به وضعیت مطلوب تا افق چشم انداز سال۱۴۰۴ از توسعه کتابخانه عمومی ۲۲بهمن بندر کیاشهر و نیز کتابخانه عمومی اهل البیت آستانه اشرفیه بعنوان یکی از مهمترین اولویتها در این خصوص خبرداد.

وی همچنین در این بازدید از افتتاح کتابخانه عمومی روستایی شهدای دهنه سر با حضور معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خردادماه سال جاری خبرداد.

محمدپور در ادامه با اشاره به خدمات نوین در حوزه کتابخانه های عمومی، طرح سراسری معرفی کتابهای نورسیده به کتابخانه های عمومی با عنوان«نورسیده ها» را بعنوان یکی از موثرترین راههای اشراف کتابداران به منابع جدید ارسالی عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین در این بازدید با اشاره به لزوم تهیه منابع مفید و روزآمد برای استفاده اعضای کتابخانه های عمومی از اختصاص اعتبار خرید کتاب برای نخستین بار به کتابخانه های عمومی خبرداد و گفت: این طرح بزودی و همزمان با آغاز بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اجرایی خواهد شد.

امیر محمدپور در ادامه حمایت مسئولین ، خصوصا نمایندگان استان گیلان در جذب اعتبارات عمرانی توسعه و احداث کتابخانه های عمومی را در رسیدن به وضعیت مطلوب فضای مطالعه را یادآور شد.

نماینده شهرستان آستانه اشرفیه: کتابداران قشر زحمتکش جامعه هستند

photo_2015-05-06_20-08-15در این بازدید نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه در جهت افزایش فضای کتابخانه های عمومی هیچ محدودیتی در اختصاص اعتبارات نخواهیم داشت، اقدامات موثر نهاد کتابخانه های عمومی در حوزه کتابخانه ها را مثبت ارزیابی کرد.

محمد حسین قربانی توسعه فضای کتابخانه های عمومی و نیز ایجاد و احداث کتابخانه های عمومی روستایی را از ضرورتهای امروز شهرستان آستانه اشرفیه برشمرد و بر لزوم اقدامات عملی در این حوزه تاکید کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین کتابخانه های عمومی را از مهمترین نیازهای جامعه دانست و از کتابداران بعنوان قشر زحمتکش جامعه یاد کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این بازدید مهمترین نیاز کنونی شهرستان را توسعه کتابخانه های عمومی، ایجاد کتابخانه های عمومی روستایی و تامین منابع روزآمد در کتابخانه های عمومی و نیز اختصاص سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداریها برای هزینه های جاری کتابخانه ها عنوان کرد.

نادر صفری با قدردانی از پیگیریهای نماینده شهرستان و تلاشهای فرماندار و شهرداران شهرستان آستانه اشرفیه در حمایت از کتابخانه های عمومی ثمرات حاصل از تلاش همه مسئولین را بسیار ارزنده و مفید برای آحاد جامعه دانست.

گفتنی است بازدید مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از کتابخانه عمومی اهل البیت آستانه اشرفیه و دیدار با کتابداران این کتابخانه، بخش پایانی سفر وی به شهرستان آستانه اشرفیه بود.

 

Share