مرور روزنامه های صبح گیلان:

چرا گیلانی‌ها ثروتمند نیستند/می‌توان به احیای جذابیت‌های شهری در رشت امیدوار بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قطعا ابتکار عمل و جدیت در جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز در رشت توسط آقای ثابت‌قدم صورت گرفت چرا که تا پیش از این هیچ مجموعه و سازمانی در شهرداری رشت جرات روبه‌رو شدن با افرادی که سکان تبلیغات محیطی شهرداری رشت را با قرارداد معروف ترکمنچای داشتند، نداشته و صرفا با آنان مدارا می‌کردند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور مهمترین اخبار روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.
 

چرا گیلانی‌ها ثروتمند نیستند؟!
خزر در سرمقاله خود نوشت:معاون استاندار گیلان گفت که این استان از لحاظ میزان درآمدی و سرانه درآمد اشخاص در گروه استان های متوسط قرار دارد که نشان دهنده عدم استفاده از بسیاری پتانسیل ها و ظرفیت ها است.
وی گفت که شاخص های اقتصادی، از نظر درآمدی سبب شده تا گیلان در برابر استان های دیگر در موقعیت خوبی قرار نگیرد.
آنچه که معاون برنامه ریزی استاندار گیلان گفته متاسفانه نشان از واقعیت های تلخی دارد که در گیلان وجود دارد. واقعیت هایی که موجب شده تا این استان دچار مشکلات ساختاری بیشماری از جمله میزان بالای بیکاری، تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تخریب محیط زیست و… شود. مشکلاتی که برای حل آنها باید فرهنگ تولید را در گیلان تقویت کرد. فرهنگی که متاسفانه در بخشی از جامعه استان ما فراموش شده و عملا کارهای غیر تولیدی و غیرمفید چون دستفروشی جای آن را گرفته است.

Pag1pdf3
می‌توان به احیای جذابیت‌های شهری در رشت امیدوار بود؟

گیلان امروز نوشت:اگرچه نام «محمدعلی ثابت قدم» را نمی‌توان به عنوان شهردار جدید رشت عنوان کرد چرا که او تجربه تکیه بر کرسی شهرداری رشت به مدت یک سال از تیرماه ۹۱ را دارد اما آغاز دور جدید حضور او بر کرسی متزلزل شهرداری رشت از ۲۶ فروردین سال‌جاری قطعا می‌تواند خلاقیت، نوآوری و ابتکارات جدیدی را به همراه داشته باشد.

دکتر محمدعلی ثابت قدم که تحصیلات دکترای شهرسازی و تجربه‌های علمی و مدیریتی را در سابقه کاری خود به عنوان یک مدیر جوان و پرانرژی به همراه دارد طی کمتر از یک سال حضورش در به اصطلاح کلانشهر رشت با اجرایی‌کردن پروژه «پیاده‌رو خیابان‌ اعلم الهدی رشت» این پروژه فرهنگی، گردشگری را با نام خود در تاریخ شهرداری رشت ثبت کرد.

او فردی دارای خلاقیت و نوآوری است اما این شایستگی‌‌ها در برگیرنده‌ی همه‌ی خواسته‌های مردم شهر باران‌های نقره‌ای نیست؛ اعضای شورای رشت باید او را در مسیر توسعه و سازندگی شهر همراهی کنند.

ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهر رشت که یک تابوی قدیمی بوده و درآمدی سرشار برای عده‌ای از افراد خاص دربرداشت از اولویت‌ها بود. طی سالیان گذشته در راستای فعالیت این افراد به واسطه قراردادی که با شهرداری منعقد کرده بودند منافع آنان و حامیانشان به خوبی تامین می‌شد و حتی گستاخی و سودجویی برخی از آن‌ها در قالب کانون‌های تبلیغاتی به حدی رسیده بود که با برپا کردن تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز دست به کار شده بودند.

اما آنچه که صبح روز گذشته در ضلع شمالی چهارراه گلسار نظر نگارنده را جلب کرد، پایه‌های قطع شده یکی از بیلبوردهای تبلیغاتی بود. هم‌زمان در یک زاویه ۱۸۰ درجه در حاشیه میدان شهید انصاری حذف کلیه تابلو‌ها و بیلبوردهای تبلیغاتی کوچک و بزرگ از سیمای این میدان قدیمی شهر که اسب آبی و آبشار آن برای بسیاری از شهروندان این شهر فضایی زیبا و دوست‌داشتنی و خاطره‌آور است، ‌چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد.

سیمای طرفین چهارراه گلسار آن‌چنان در طی سالیان اخیر مملو از تبلیغات کوچک و بزرگ بود که دیگر چهره شهر برای شهروندان آزاردهنده و غیرقابل تحمل شده بود.

اما در این روز‌ها با نگاهی گذرا به طرفین این میدان سادگی و آرامش قابل لمس است.

بنابراین آنچه که مردم و شهروندان از شهرداری که دارای سابقه کاری و علمی ارزشمند است و همواره کارنامه کاری‌اش اثربخش بوده است می‌خواهند این است که از این پس در راستای جانمایی تبلیغات محیطی، آراستگی و نظم و انضباط را مدنظر قرار دهد. قراردادن فضای تبلیغات در اختیار افرادی که با مشتریان خود نیز صادق نیستند؛ ‌با برخی قرارداد یک‌ساله می‌بندند و به واسطه عدم حضور مشتری در استان بنر‌ها و بیلبوردهای تبلیغاتی را هرازچندگاهی پایین می‌کشند و به شرکت‌های دیگر می‌فروشند، می‌طلبد شهرداری با جانمایی صحیح و دقیق فضاهای تبلیغاتی و عقد قرارداد یک‌ساله با همه کانون‌ها در جهت منافع شهروندان قدم بردارد و راه‌ فرصت‌طلبی این دسته از افراد را مسدود کند.

قطعا ابتکار عمل و جدیت در جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز در رشت توسط آقای ثابت‌قدم صورت گرفت چرا که تا پیش از این هیچ مجموعه و سازمانی در شهرداری رشت جرات روبه‌رو شدن با افرادی که سکان تبلیغات محیطی شهرداری رشت را با قرارداد معروف ترکمنچای داشتند، نداشته و صرفا با آنان مدارا می‌کردند و ماحصل این مدارا آنچه است که می‌بینیم؛ فضای تبلیغات محیطی بسیار شکننده و خشن رشت.

چرا که طبق اصول تبلیغات، تبلیغاتی موثر است که برای مشتری جذابیت و برای سیمای شهری آراستگی به همراه داشته باشد، ‌اما افراد ناآگاه با تبلیغات خود برای مشتری دافعه و برای سیمای شهری «برهم‌ریختگی» به همراه داشته‌اند.

img_5549097ed1e32 so-16itled ۱ gol-16titled ۴۷۸۵۱

Share