پیگیری عوارض شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها و نام گذاری روز«گیلان»در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از نام‌گذاری روز «گیلان» در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از نام‌گذاری روز «گیلان» در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

photo_2015-04-28_19-38-17فیروز فاضلی بعد از ظهر امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران اظهار کرد: امسال ۱۰ استان در نمایشگاه مذکور دارای روز هستند.

وی از نام‌گذاری «گیلان» در روز ۲۱ اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و افزود: مراسمی در روز «گیلان» در نمایشگاه بین‌المللی مذکور تدارک دیده شده است.

فاضلی در ادامه با تاکید بر اجرای قانون پرداخت نیم‌درصد عوارض شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: وقتی برای فرهنگ هزینه نمی‌کنیم روز به‌روز بر تعداد کارمندان و کارگران شهرداری‌ها اضافه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فربه شدن شهرداری‌ها را به دلیل سرمایه‌گذاری نکردن در فرهنگ دانست و تصریح کرد: فرهنگ هزینه ندارد و پرداخت‌ها سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید یکسری فعالیت‌های فرهنگی انجام دهند، خاطرنشان کرد: وقتی فکر می‌کنیم فعالیت‌های فرهنگی آخر کار است، در آن صورت شهرها به صورت کنونی در می‌آید.

فاضلی نیازسنجی جامعه برای مطالعه را مهم خواند و گفت: تا نیازی نباشد، مطالعه معنا پیدا نمی‌کند و احساس نیاز در جامعه هدف جوانان و نوجوانان برای مطالعه حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان داشتن آموزش و پرورش کیفی در ترویج فرهنگ کتابخوانی را مهم عنوان کرد و یادآور شد: کتابخانه‌های موجود در مدارس نیازمند تجمیع است.

اتمام کتابخانه مرکزی رشت ۸ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

معاون امور عمرانی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: کتابخانه مرکزی شهر رشت ۷ هزار و ۴۳۰ متر مربع زیربنا دارد.

حجت شعبانپور با بیان اینکه اتمام پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت هشت میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، افزود: اعتبار مذکور از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان تامین می‌شود.

وی به پرداخت نیم درصد عوارض شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: دو سال پرداخت عوارض شهرداری‌های استان تفکیک شده و پرداخت عوارض سال‌های باقی‌مانده را پیگیری می‌کنیم./فارس

Share