اقدام شایسته شهردار رشت:

پیوند تجربه و تخصص;نشست هم اندیشی ثابت قدم با شهرداران اسبق رشت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست هم اندیشی شهردار رشت با شهرداران اسبق این شهر برگزار شد.ثابت قدم شهردار رشت در این نشست با اشاره به اینکه شما شهرداران اسبق، اساتید بنده هستید گفت: شما عزیزان افراد مجربی هستید که در حوزه مدیریت شهری از بنده پیشروتر هستید و تجربیات تان قطعاً بسیار کارگشا خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست هم اندیشی شهردار رشت با شهرداران اسبق این شهر برگزار شد.
dbsh14دکتر سیدمحمد علی ثابت قدم شهردار رشت در این نشست با اشاره به اینکه شما شهرداران اسبق، اساتید بنده هستید گفت: شما عزیزان افراد مجربی هستید که در حوزه مدیریت شهری از بنده پیشروتر هستید و تجربیات تان قطعاً بسیار کارگشا خواهد بود .
شهردار رشت بر تداوم چنین نشست هایی تاکید نمود و افزود : تفکرات و تجربیات سالهایی که در این شهر گذشته بسیار موثر خواهد بودتا بتوانیم در قالب کمیته های تخصصی از تجربیات مفیدتری که در حوزه مدیریت شهری نهادینه می شود استفاده نماییم.
در ادامه خشوعی شهردار سالهای ۶۳-۵۹ از آمادگی کامل جهت ارائه کمک فکری در زمینه های مختلف به شهردار رشت سخن گفت.
رمضانپور شهردار سالهای ۶۵-۶۳ نیز این نشست را توفیق عنوان نمود و گفت: باید بتوانیم در این فضایی که ایجاد گردیده از تجربیات دوستان به بهترین نحو بهره مند گردیم ، شهرها پایه اقتصادی کلا ن کشور را تشکیل می دهند و اگر فضای صمیمی بین دستگاه های مرتبط ایجاد گردد و نگرانی ها بر طرف گردد موفق تر عمل خواهید نمود.
وی افزود : باید ساختار تشکیلاتی شهرداری را به سمت نیروهای تحصیلکرده و دارای دانش و تخصص کافی پیش ببریم و آموزش ها را با مسایل اجرایی تلفیق نماییم ، سرمایه گذاری باید از بالقوه به بالفعل تبدیل گردد، قطعاً ایجاد اتاق فکر و بهر مندی از نظرات صاحب نظران بسیار موثر خواهد بود.
دکتر شکرگزار شهردار سالهای ۸۴-۸۳ نیز با اشاره به این مطلب که امیدوارم از این جلسات خیری عاید شهروندان گردد گفت: اگر شرایط فرهنگی در این شهر ایجاد شود قطعاً ثبات مدیریتی را خواهیم داشت و این موجب می گردد تا قویتر در شهر عمل نماییم و کارهای بزرگتری نیز به ثمر برسانیم. باید قانون نیز اصلاح گردد تا هم حیثیت شوراها لحاظ گردد و هم ثبات مدیریتی شهرداران داشته باشیم. بازبینی در طرح های شهری از جمله حاشیه استخر عینک ، آزادسازی حاشیه رودخانه ها از دیگر موارد بیان شده توسط ایشان بود.
خاکسار شهردار سال ۸۶ نیز در ادامه گفت: شهرداری ها درآمد پایدار ندارند و تشکیل شرکت توسعه و عمران می تواند بسیاری از کارهای بزرگ مربوط به شهر و شهرداری را حل نماید ، ایجاد ظرفیت گردشگری از طریق رودخانه های زرجوب و گوهر رود ، بودجه نویسی شهرداری های مناطق از دیگر مسایل مطروحه ایشان بود. فلاح شهردار سال های ۶۷-۶۵ نیز گفت:امیدواریم با یک برنامه ریزی خاص بتوانیم از دوستانی که حتی یک تجربه کوچکی نیز دارند استفاده نماییم و در بهبود و توسعه شهرمان نقش آفرین باشیم
الماسی شهردار سال های ۷۴-۶۸ نیزخواستار پی گیری نقاط قوت بیشتری در راستای رفاه شهری شد و گفت :انشاالله با همکاری اعضای شورا بتوانید در این شهر کارهای موثری انجام دهید.
حمیدی شهردار سال های ۸۰-۷۴ نیز به فرهیخته بودن و مهمان نوازی مردم رشت اشاره نمود و گفت: باید برای شهر رشت دنبال مدیریت یکپارچه شهری باشید و با توجه به اینکه استاندار گیلان نیز بومی هستند می توان برای شهر رشت گام های بزرگی برداشت.
شگفت شهردار سال های ۸۲-۸۰ نیز به انعطاف پذیری شهردار رشت اشاره نمود و گفت : این مشخصه امتیاز بالایی است که ایشان دارند زیرا با چند گروه و تفکر برخورد دارند ، گرفتاری های شهری امروزه با گذشته قطعاً متفاوت است ، شهرداری مسایل پیچیده زیادی دارد.
وی افزود: شما باید نیازهای شهروندان را به صورت روزانه پاسخ دهید تا رضایت مردم تا حدودی فراهم نمایید ، روکش آسفالت اولین بار در شهر رشت به صورت لکه گیری هندسی و درست انجام می شود ، در بخش ترافیک نیز شاید بتوان کمک نمود ، ما باید فرهنگ شهری را در این شهر ارتقا دهیم ، کار فرهنگی بسیار کار بزرگی است که می بایست در این شهر انجام شود. ابزار خدمت باید در خدمت مدیریت باشد.
انصاری شهردار سالهای ۸۳-۸۲ نیز به عدم ثبات مدیریتی اشاره نمود و گفت : اما در عمر ۲۵ ساله مدیریت شهری بنده این را یافتم که راه توسعه ثبات مدیریت است ولی متاسفانه مرکز استان به این بخش اصلاً توجهی ندارد.
وی افزود : باید در تعامل بیشتر با شورا باشید و برای ایجاد این حلقه مفقوده تعامل بیشتر تلاش نمایید .
در پایان به رسم یادبود به هر یک از شهرداران لوحی از سوی شهردار رشت اهداء گردید.

 
Share