رییس جمهور روحانی در اجتماع بزرگ مردم تبریز:فکر نمی کنم کسی باشد که از خوشحالی مردم ناراحت باشد

پایان مذاکرات افتخار ملت خواهد بود/کسی حق ندارد از جیب و جانب مردم شعار دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم آذربایجان شرقی در ورزشگاه تختی تبریز با تاکید بر اینکه «پایان مذاکرات هسته ای به حول و قوه الهی افتخاری برای ملت بزرگ ایران خواهد بود»، گفت: دولت یازدهم، مسیر پیشرفت و رونق اقتصادی را با همه مشکلات، با قدرت ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم آذربایجان شرقی در ورزشگاه تختی تبریز با تاکید بر اینکه «پایان مذاکرات هسته ای به حول و قوه الهی افتخاری برای ملت بزرگ ایران خواهد بود»، گفت: دولت یازدهم، مسیر پیشرفت و رونق اقتصادی را با همه مشکلات، با قدرت ادامه خواهد داد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در میان شعارهای حمایت آمیز مردم آذربایجان شرقی تصریح کرد: “مسیر را برای رونق اقتصادی و رفاه عمومی و پیروزی در مذاکرات هسته ای به شرطی که طرف مقابل ما زیاده خواه نباشد، ادامه می دهیم.”
رییس جمهوری با اشاره به اینکه “ملت ما صدا و ندای واحد در برابر بدخواهان دارد”، اظهارداشت: امروز در صحنه بین المللی به rohani_9916یک نقطه بسیار مهم رسیده ایم و در حال شکست دادن نهایی، طرح ایران هراسی در سطح دنیا هستیم .
دکتر روحانی گفت: ملت، دولت ، رهبری معظم انقلاب و نظام ما ، در یک تلاش منسجم و هماهنگ ، چهره واقعی ملت بزرگ ایران را به جهانیان معرفی کرده و معرفی خواهیم کرد.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه “ما در این کشور نشاط را می خواهیم و فکر نمی کنم کسی باشد که از خوشحالی مردم ناراحت باشد و از پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته ای نگران شود”، افزود: کسی حق ندارد از جیب و جانب مردم شعار دهد و در جامعه افراط و شعارزدگی ایجاد کند و کاری کند که مردم نگران امنیت و آینده کشور شوند.
رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ” باید باوجود اختلاف نظرها در مسیر اهداف ملی، متحد و یکپارچه باشیم” ، گفت: امنیت ، ثبات و آرامش در سراسر کشور نه تنها حاکم است بلکه امید ملتهای منطقه و چشم آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ ایران است.
دکتر روحانی افزود:امروز در صحنه بین المللی سرداران مذاکرات و دیپلماسی، برای ملت ایران غرور و افتخار آفریده اند و مردم ما پشتیبان مذاکره کنندگان هستند.
رییس جمهوری در ادامه با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت ملی در کشور، اظهار داشت: وجود افکار مختلف و دیدگاه‌های جناحی و فعالیت احزاب در کشور مردم‌سالار اشکالی ندارد، اما باید به مثابه یک ملت و دولت واحد که رهبری واحدی داریم، با صدا و ندای یکپارچه در برابر بدخواهان بایستیم.
دکتر روحانی با تأکید بر اینکه پایان این مذاکرات به حول و قوه الهی افتخاری برای ملت بزرگ ایران خواهد بود، گفت: همه مردم از اقشار مختلف در کشور، خواهان آرامش، توسعه، شغل آبرومند برای نسل جوان، حرکت کشور در مسابقه جهانی به سمت پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و مسایل اجتماعی بوده و هستند و نباید فراموش کرد که این دولت و مردم از ۲۴ خرداد سال ۹۲ با هم پیمان بستند و دست به دست یکدیگر دادند تا با وحدت، انسجام و آشتی ملی ایران روز به روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شود.
رییس جمهوری ادامه داد: ملت ما در کنار حرکت فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، خواهان حرکت سالم اقتصادی در کشور و اشتغال جوانان است. ملت ایران به دنبال جامعه آزاد و راحت توأم با ثبات و آرامش و به دنبال نشاط در کشور است و فکر نمی‌کنم کسی باشد از خوشحالی مردم ناراحت باشد و یا از پیروزی ملت بزرگ ایران در مذاکرات هسته‌ای ابراز نگرانی کند. قطعاً کسی در کشور از رونق اقتصادی و خروج از رکود ناخرسند نمی‌شود، بنابراین باید همه این مسیر واحد را با یکدیگر طی کنیم.
رییس شورای عالی امنیت ملی، مردم ایران را صاحبان و ولی‌نعمتان کشور خواند و با بیان اینکه همه مسئولین خادمان این ملت بزرگ هستند، این سوال را مطرح کرد که آیا کسی اجازه دارد، دست در جیب مردم کند و اموال آنها را بردارد و با طرح سخنان درشت و شعارهای تند و بی‌خاصیت، زندگی مردم را از هم بپاشاند؟
دکتر روحانی ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد شعار بدهد از جیب خود هزینه کند نه از جیب مردم. ما حق نداریم از جیب مردم برای شعار و افراط‌ زدگی در جامعه هزینه کنیم. حق نداریم کاری کنیم که مردم نگران آینده و امنیت کشور شوند. ملت و دولت ایران صلح‌خواه هستند. امام راحل ما خواهان صلح بود و رهبر معظم انقلاب نیز صلح‌خواه است. ما هیچگاه قصد تجاوز به کشوری نداشته‌ایم، البته اگر کسی چشم طمع به کشور ما داشته باشد با قدرت تمام مقابله خواهیم کرد.
رییس جمهوری گفت: ما ملتی هستیم که می‌خواهیم در همه زمینه‌ها پیشرفت کنیم و به حول و قوه الهی و با حمایت و تلاش مردم، ان‌شاء‌الله در صحنه بین‌المللی خواهیم توانست، موفقیت و پیروزی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.
دکتر روحانی همچنین با ابراز تأسف از اینکه در روزگار و منطقه ما و همه اطراف کشور آتش اختلاف و جنگ دامن ساکنان این مناطق از یمن ، عراق ، سوریه و فلسطین تا افغانستان و پاکستان را فرا گرفته است، ‌اظهار داشت: الحمدالله ایران ، با دلاوری مردم و انسجام و وحدت ملت بزرگ ایران، کانون امنیت، ثبات و آرامش است.
رییس جمهوری تصریح کرد: امروز نه تنها آرامش در سراسر کشور ما حاکم است، بلکه چشم امید ملت‌های منطقه به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ ایران است. ما نیز هر کجا که لازم بوده و در توان نظام و دولت و ملت بوده است برای آرامش، امنیت و ثبات قدم برداشته‌ایم.
رییس شورای عالی اقتصاد سپس گفت: از آغاز دولت در ۲۱ ماه گذشته مسیر پیشرفت اقتصادی را انتخاب کرده‌ایم و امروز شاهد آرامش اقتصادی در سراسر کشور هستیم. هر چند امسال سالی است که قیمت نفت به نصف کاهش یافته اما دولت مصمم است با همه توان مسیر پیشرفت و رونق اقتصادی را طی کند.
دکتر روحانی با اشاره به مشکلات باقی مانده از گذشته و پیامد منفی تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت، گفت: در سال گذشته و امسال ۹ میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند و امروز کسی در ایران نیست که تحت پوشش بیمه نباشد. ما راه سلامت و مسیر رفاه و راحتی مردم را ادامه خواهیم داد. امروز کسانی که به بیمارستان‌های دولتی برای درمان مراجعه می‌کنند، به جای ۳۷ درصد، در روستاها ۳ درصد و در شهرها ۶ درصد هزینه درمان را پرداخت می‌کنند.
رییس جمهوری همچنین حمایت دولت از بخش امنیت غذایی اقشار نیازمند را خاطر نشان کرد و گفت: ۱۱ میلیون نفر تحت این حمایت‌ها در کشور قرار دارند و ما مسیر رفاه عمومی و رونق اقتصادی را ادامه خواهیم داد و هر کجا حمایت ملت و هدایت رهبر معظم انقلاب وجود داشته، موفقیت‌ حاصل شده است.
دکتر روحانی در بخش دیگری سخنانش با اشاره به حوادث اخیر در لیگ برتر فوتبال کشور گفت: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به همه مردم ایران تعلق دارد و ما برای این تیم در مسابقات آسیایی آرزوی قهرمانی داریم.
رییس جمهوری گفت:هیچکس نمی تواند با احساسات مردم بزرگ ایران آن هم مردم قهرمان آذربایجان و تبریز بزرگ بازی کند، اگر کسی در حادثه اخیر مقصر باشد تردید نکنید که دولت با همه توان برای تنبیه او ایستادگی خواهد کرد.
دکتر روحانی با اشاره به نگرانی مردم شمال غربی کشور و بویژه استان‌های آذربایجان شرقی و غربی نسبت به مسأله محیط زیست دریاچه ارومیه گفت: دولت از اولین روز کار خود، اهتمام ویژه ای نسبت به دریاچه ارومیه داشت و همه تلاش خود را بکار گرفت تا دریاچه ارومیه به شرایط قبلی خود بازگردد.
رییس شورای عالی محیط زیست که سخنانش با تشویق حاضران در ورزشگاه همراه بود، ادامه داد: در طول ۲۰ ماه گذشته اقدامات فراوانی انجام شده است، الگوی کشت در منطقه تغییر یافته و بسیاری از چاه‌های غیرمجاز، مسدود شده‌اند. در مجموع امروز نسبت به گذشته امیدوارتر هستیم و وضع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته و سال قبل از آن به مراتب بهتر است.
رییس جمهوری تصریح کرد: دولت راه و مسیرش را برای احیای دریاچه ارومیه ادامه خواهد داد و گزارش عملکردش را به طور منظم به ملت ایران و مردم شریف آذربایجان عرضه خواهد کرد. البته طرح احیاء این دریاچه طرحی بلندمدت است و دولت تا پایان عمر خود مکلف به تلاش در این زمینه می‌باشد.
دکتر روحانی سپس از مشکل راه و راه‌آهن در آذربایجان شرقی سخن به میان آورد و با اشاره به تصمیم دولت برای تکمیل بزرگراه تبریز – اهر با اختصاص ۹۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۳۹۵ گفت: آزادراه تبریز به بازرگان که ۲۵۰ کیلومتر است نیز با اعتباری حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی خارجی احداث خواهد شد و کلنگ آن در این سفر زده می‌شود، تا تبریز که روزی مرکز تجارت ایران بود، شرایطی بسیار بهتر به لحاظ اقتصادی و تجاری را در آینده نزدیک تجربه کند.
رییس جمهوری از اختصاص حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت راه‌آهن تبریز به میانه در سال ۹۴ و ۹۵ خبر داد و گفت: برای تکمیل و سایر امور این خط آهن دولت اقدامات لازم را انجام خواهد داد. همچنین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آزادراه تبریز و سهند که از درخواست‌های مردم بود، اختصاص یافته و این طرح تا پایان سال ۹۵ تکمیل خواهد شد.
دکتر روحانی با بیان اینکه در این سفر ۳۲ طرح و پروژه که در سال جاری و سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید، اعلام خواهد شد، گفت: دولت ۹۶۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است و به این رقم باید ۵۱۷ میلیون دلار فاینانس برای خط ۲ متروی تبریز را نیز اضافه کنیم.
رییس جمهوری همچنین از اتخاذ برخی تصمیمات برای تأمین آب شرب تبریز، تصفیه‌خانه آب بناب و مرند، تکمیل طرح‌های بیمارستانی در استان و توسعه معادن مس و آلومینیوم با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و از استقبال گرم مردم تبریز سپاسگزاری کرد.
دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود از مردم آذربایجان و مردم تبریز به عنوان مردمانی شریف، بزرگ، فهیم و قهرمان یاد کرد و گفت: اگر ایستادگی مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.
رییس جمهوری با قرائت شعری از شهریار که با تشویق مردم همراه بود، گفت: آذربایجان سرزمین مردان و زنان نامدار بزرگی همچون ستارخان‌ها، باقرخان‌ها، ثقه‌الاسلام تبریزی‌ها، سردار باکری‌هاست و هنوز در خیابان‌های تبریز بو و عطر علامه طباطبایی و علامه امینی به مشام می‌رسد.
دکتر روحانی گفت: آذربایجان شرقی استان علما و بزرگان و مراجع و استان مقام معظم رهبری است. آذربایجان سرزمین عرفان، شجاعت، ایستادگی، ادب، ‌هنر، شعر، سیاست و تجارت است و شهر سردار سخن شهریار، پروین اعتصامی، نظامی گنجوی، شهید بزرگوار قاضی و شهید آیت‌الله مدنی است، حتی مولانا نیز شوریدگی‌اش از شمس تبریزی بود که در روح و جانش شعله‌ انداخت.
رییس جمهوری همچنین از اینکه در اولین روز ماه مبارک شعبان، ماه آمادگی برای تزکیه و طهارت به استان آذربایجان شرقی سفر کرده، ابراز خرسندی کرد و با اشاره به خاطرات فراوان خود از این سرزمین و مردم غیور و بانشاط آن گفت: به عنوان خادم کوچک ملت ایران افتخار می‌کنم که میهمان شما مردم بزرگ باشم.

Share