حجت‌الاسلام کاظم صدیقی:برخی علما در مناظرات سیاسی دشمن را شاد می‌کنند

پاسخ جالب آیت‌الله بهجت به درخواست طلبه‌ها/آیت‌الله بهجت استکبارستیز بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صدیقی قلب را فرودگاه قرآن و قرآن را نور دانست و با ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت یادآور شد: طلبه‌ها در مسئله سیر و سلوک از آیت‌الله بهجت راهنمایی می‌خواستند، اما ایشان پاسخ می‌داد به آنچه می‌دانید عمل کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در مراسم نکوداشت آیت‌الله بهجت فومنی در مهدیه این شهر آیت‌الله بهجت را مظهر عشق به خدا دانست و اظهار کرد: آیت‌الله بهجت مظهر عرفان و بندگی کامل به خدا بود.

sedigh_2891وی در تشریح مسئله جهاد، ایمان و هجرت افزود: مسئله ایمان به سه بخش ایمان اکبر، ایمان اوسط و ایمان اصغر تقسیم شده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: هجرت و جهاد نیز به سه بخش هجرت و جهاد کبری، هجرت و جهاد وسطی و هجرت و جهاد صغرا تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) جهاد را دری از درهای بهشت و ویژه اولیای الهی معرفی کرده است، تصریح کرد: بهشت دارای هشت در و جهنم دارای هفت در است.

صدیقی با تصریح بر اینکه بهشت هشت در و جهنم هفت در دارد، اظهار کرد: بهشت محدود به دیوار و حصار نیست و فرد بهشتی از هر طرف به سوی بهشت برود برای او محدودیتی نیست اما اینکه گفته‌اند بهشت هشت در دارد به نظر می‌رسد بهشت دارای درجه‌های هشت‌گانه است و فاصله بین هر کدام از مرتبه‌های بهشت را تنها خداوند می‌داند.

وی با بیان اینکه بهشت را خداوند برای کسانی که اهل تقوا هستند آفریده است، ادامه داد: اگر کسی طالب و مشتاق بهشت باشد خود را به هوس‌های حرام آلوده نمی‌کند و بهشت پیچیده به سختی‌هاست و باید چشم و گوش را نگه‌داشت و قرق الهی را مورد تعرض قرار نداد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: کسی که بهشت را بخواهد خود را آلوده به هواهای نفسانی نمی‌کند و برای رفتن به سوی خدا، پاک بودن شرط اول است.

وی در پایان یکی از صفوف‌ الهی را رزمندگان و شهدا دانست و اظهار کرد: جهاد اکبر جهادی است که عارفان دارند و عرفان یعنی اینکه انسان جز خدا چیزی نمی‌بیند و جز خدا چیزی ندارد و عارف خدا از خود عبور می‌کند.

* آیت‌الله بهجت استکبارستیز بود

صدیقی آیت‌الله بهجت را استکبارستیز خواند و گفت: آیت‌الله بهجت خطاب به مسئولان سفارش می‌کرد «در مذاکره با آمریکا و انگلیس نرمش نداشته باشید، چراکه آنها نوکری مطلق شما را می‌خواهند».

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله بهجت سیاست‌مداری با ویژگی استکبارستیزی بود، تصریح کرد: آیت‌الله بهجت راه نجات کشور را تنها در مقاومت می‌دانست و تا لحظه آخر عمر امام (ره) پشت سر ایشان محکم ایستاده بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اینکه امروز دنیا به خاک و خون کشیده شده و قدرت‌های بزرگ مانند گرگ دارند یمن را می‌خورند، به خاطر انقلاب اسلامی است و اگر می‌بینید در سوریه انسان‌ها را سر می‌برند از این می‌ترسند که کشورهای منطقه تبدیل به ایران اسلامی شوند.

وی، آمریکا، رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی و داعش را پلید و پست خواند و خاطرنشان کرد: قضیه هسته‌ای ایران کمتر از یمن نیست و ۳۶ سال است ملت ایران ایستادگی کرده و زیر بار زور نمی‌رود.

صدیقی به وجود پرونده‌های بسیار در دادگستری اشاره کرد و گفت: شایسته جامعه اسلامی نیست که این همه پرونده در دادگستری‌ها وجود داشته باشد.

وی، آیت‌الله بهجت را مجذوب سالک و سالک مجذوب خواند و افزود: رسیدن به علم لدنی با خواندن کتاب میسر نمی‌شود و برخی علما در مناظرات سیاسی دشمن را شاد می‌کنند و با رژیم فاسد صهیونیستی همراه می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انسانی که اخلاص در کار ندارد وقتی درس می‌خواند دور خود می‌چرخد اما علم الهی انسان را ذوب می‌کند و در مسیر خدا قرار می‌گیرد.

وی، قلب را فرودگاه قرآن و قرآن را نور دانست و با ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت یادآور شد: طلبه‌ها در مسئله سیر و سلوک از آیت‌الله بهجت راهنمایی می‌خواستند، اما ایشان پاسخ می‌داد به آنچه می‌دانید عمل کنید.

صدیقی در پایان متذکر شد: آیت‌الله بهجت می‌گفت حرام‌خواری در زندگی اثر بد می‌گذارد و غذای حرام تبدیل به فکر حرام می‌شود.

/فارس

Share